• Anonym (jävla kärring!!)

    Svärmor sade att deras barn är sötare än vårt!

    Vilken chock - svärmor sade idag rakt ut till min man (och sin egen son!) att hon tycker vårt barns kusin är sötare!
    Till saken hör att vårt barn är adopterat, så det är ju inte våra eller svärmors gener i barnet, troligtvis därför kärringen vågar säga så. Men jag är arg som ett bi och undrar hur hon tänkte. Man undrar ju nu om hon ens ser barnet som sitt barnbarn. Om hon yppar något liknande igen så skäller vi ut henne efter noter!! Jag vill knappt att hon ska få träffa sitt barnbarn igen.

    Även om hon tycker så, så håller man väl tyst om det? Vad är det för fel på henne egentligen! Jag tycker för övrigt att vårt barn är mycket sötare än kusinen men skulle aldrig någonsin säga det till någon! Så gör man bara inte.

    Har någon någonsin varit med om något liknande? Vad tänkte hon egentligen!

  • Svar på tråden Svärmor sade att deras barn är sötare än vårt!
  • Anonym (söt)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-08 16:16:00 följande:
    Alla mor och farföräldrar favoriserar oavsett om det enbart finns biologiska barnbarn eller barnbarn som inte är biologiska. Det kan man inte komma ifrån.
    Exakt, det är nog inte helt ovanligt, men få pratar om det. Även föräldrar kan ju känna mer för något av sina barn. Dock är detta väl något som de flesta väljer att hålla tyst om. Tabu...
  • Anonym (Ingen)
    Johan75 skrev 2014-05-08 16:03:03 följande:
    Varför i hela friden måste de respektera detta? 
    Du kan aldrig tvinga på någon att älska någon annan eller känna en viss känsla!
  • ica
    Anonym (söt) skrev 2014-05-08 20:12:20 följande:
    Exakt, det är nog inte helt ovanligt, men få pratar om det. Även föräldrar kan ju känna mer för något av sina barn. Dock är detta väl något som de flesta väljer att hålla tyst om. Tabu...
  • Lindsey Egot the only one
    Anonym (söt) skrev 2014-05-08 20:12:20 följande:
    Exakt, det är nog inte helt ovanligt, men få pratar om det. Även föräldrar kan ju känna mer för något av sina barn. Dock är detta väl något som de flesta väljer att hålla tyst om. Tabu...
    Tyvärr finns det sjuka föräldrar och mor/farföräldrar som visar det tydligt ändå utan att behöva säga ett enda ord. Man känner sådant.
  • Litet My
    Anonym (Ingen) skrev 2014-05-09 08:44:26 följande:
    Du kan aldrig tvinga på någon att älska någon annan eller känna en viss känsla!

    Förvisso, men det innebär fortfarande inte att man måste acceptera det.

    Nu vet jag inte om denna svärmor sa så för att barnet var adopterat eller inte, dock verkar det ju vara en självklarhet för vissa anonyma att påtala att adopterade inte är "riktiga barn", mig veterligen är de lika "riktiga" som vilka ungar som helst, däremot inte biologiska/hemmagjorda. Vad nu det skulle ha för betydelse.
  • ica
    Litet My skrev 2014-05-10 01:18:36 följande:

    Förvisso, men det innebär fortfarande inte att man måste acceptera det.

    Nu vet jag inte om denna svärmor sa så för att barnet var adopterat eller inte, dock verkar det ju vara en självklarhet för vissa anonyma att påtala att adopterade inte är "riktiga barn", mig veterligen är de lika "riktiga" som vilka ungar som helst, däremot inte biologiska/hemmagjorda. Vad nu det skulle ha för betydelse.

    Och varför man vill pika de som inte kunnat få hemgjorda barn utan fått adoptera. Alla normal människor borde förstå att det kan vara lite känsligt.
  • Anonym (oops)
    ica skrev 2014-05-10 02:57:14 följande:

    Och varför man vill pika de som inte kunnat få hemgjorda barn utan fått adoptera. Alla normal människor borde förstå att det kan vara lite känsligt.
    Det finns de som VÄLJER att adoptera även om de KAN få egna barn...
  • SecretMe
    Anonym (oops) skrev 2014-05-10 09:27:07 följande:
    Det finns de som VÄLJER att adoptera även om de KAN få egna barn...
    Sant, min granne har ett biologiskt och ett adopterat barn.
    Det biologiska är äldst.

    Så det var inte pga barnlöshet de adopterade. Glad
  • Johan75
    Anonym (Ingen) skrev 2014-05-09 08:44:26 följande:
    Du kan aldrig tvinga på någon att älska någon annan eller känna en viss känsla!
    Nej, och det gäller givetvis även relationen mellan föräldrarna och svärmodern också.
    Behold, i come as a thief.
  • Kriya

    Jag hade reagerat som Du TS. Man frågar sig om svärmodern "bara" är ovanligt klumpig eller om hon är uppsåtligt elak? Lika illa vilket som. Enda rätta i hennes läge är att säga förlåt.

  • ica
    Johan75 skrev 2014-05-11 09:26:48 följande:
    Nej, och det gäller givetvis även relationen mellan föräldrarna och svärmodern också.
    Svärmodern har nog en förbättringspotential där.
    Kriya skrev 2014-05-11 09:45:57 följande:
    Jag hade reagerat som Du TS. Man frågar sig om svärmodern "bara" är ovanligt klumpig eller om hon är uppsåtligt elak? Lika illa vilket som. Enda rätta i hennes läge är att säga förlåt.
    eller om hon bara är tanklös eller säger som det är.

Svar på tråden Svärmor sade att deras barn är sötare än vårt!