• Prylgalen

    Hur borde jag svarar på fråga om min dejts hudärg?

    Jag har börjat dejta en tjej och vi snackar en hel del både via kik och telefon. I går frågade hon mig chockerande nog via sms vad jag tyckte om hennes hudfärg. Jag har sunda värderingar om folk och jag tog fråga som om det var självklart att hon visste att jag gillade henne men skrev "Du är helt okej som du är, ingen mänska kan styra hur de ser ut" varpå hon svarar något i stil "jag trodde jag var mer än okej, hejdå och lycka till med kärleken" varpå jag drog väg ett långt sms där jag är tydlig med at alla är okej som de är och att jag gillar henne. Men hon har inte svarat. De senaste dagarna har jag fått flera mms där det tyder på att hon vill ha bekräftelse på bekräftelse med selfies. I går skickade hon mig en hel bildserie med selfies, alla lika dana i stort sett. Känner mig ledsen för jag vill verkligen inte losa henne. Hon är jättearg på mig och jag ser inte varför man blir sur för ett ärligt svar som jag har svårt att se att det skulle kunna tolkas fel.

  • Svar på tråden Hur borde jag svarar på fråga om min dejts hudärg?
  • Pathfinder
    Prylgalen skrev 2014-05-08 18:51:26 följande:
    "Du är helt okej som du är, ingen mänska kan styra hur de ser ut" 
    Ja, det var kanske inte det mest diplomatiska svaret. Det låter ungefär som "Ja, du kan ju inte rå för hur du ser ut".

    Ett bättre svar hade nog varit? "Din hudfärg?  Hur då menar du? Jag har inte ens funderat över det så blir lite överraskad av frågan".

    Eller "Du är så otroligt vacker!" (Om du nu menar det ärligt vill säga).

    Sen låter det väldigt fånigt och omoget att hon skickar en massa selfies.
  • myskmalva

    "Du är supersnygg!" eller bara "fin!" hade varit bra svar. Att skriva att ingen rår för hur den ser ut är som att indirekt skriva att det är något fel med hennes hudfärg. Och är man på väg att inleda ett förhållande med någon vill man naturligtvis vara mer än "okej" i den personens ögon. Okej är ett ord mer passande för grannar, kollegor och andra liknande bekantskaper.

  • Ezqilina

    Eh jag hade blivit skitarg över det svaret...som redan nämnts så låter det som att du säger typ "du ser ok ut men hade varit snyggare om du hade haft en annan hudfärg" eller som att du gillar henne trots att hon är ful typ...

    Bättre att svarat mer som Pathfinder föreslår, att du inte tänkt på hudfärgen o att du gillar henne oavsett o att den inte spelar roll.

    Men det kanske den gör? Menar inte att anklaga dig för att vara rasist men alla gillar ju olika liksom...

    Du säger ju att du blev chockad över frågan det tyder ju på att du inte brytt dig innan, säg det till henne-att du blev så ställd över frågan för att du inte tyckte det spelar ngn roll o att ditt svar därför blev lite konstigt...

  • Chocoholica

    Gjort är gjort och det bästa du kan göra nu är att ringa och förklara att du formulerade dig fel. Tycker du att hon är vacler får du förstås tala om det. Få henne att första att det bara handlade om en felformulering.


    Make chocolate cake not war.
  • Prylgalen

    Jag kan hålla med er om att jag kunde formulerat det bättre men till saken hör att senast idag en stund innan jag sa det så sa jag något i stil med "du är jättesöt och jag tycker verkligen om dig" och senare frågar hon mig den frågan som jag beskrev så jag ser det mera som om hennes fråga var för att hon ville ha ytterligare bekräftelse. Jag har givetvis sagt att hon är vacker, söt, snygg och rolig varenda dag sen vi började snacka. Dessutom skrev hon en hel massa om sitt tidigare förhållande för några dagar sen vilket retade upp mig och det sa jag.

  • boundforglory
    Prylgalen skrev 2014-05-08 20:16:59 följande:
    Jag kan hålla med er om att jag kunde formulerat det bättre men till saken hör att senast idag en stund innan jag sa det så sa jag något i stil med "du är jättesöt och jag tycker verkligen om dig" och senare frågar hon mig den frågan som jag beskrev så jag ser det mera som om hennes fråga var för att hon ville ha ytterligare bekräftelse. Jag har givetvis sagt att hon är vacker, söt, snygg och rolig varenda dag sen vi började snacka. Dessutom skrev hon en hel massa om sitt tidigare förhållande för några dagar sen vilket retade upp mig och det sa jag.
    Du skulle aldrig ha lagt till du inte inte styra över det. Det var klantigt.
  • MachoCulture

    TS - du verkar ju helt jävla desperat - kan du inte bara leta upp någon annan dam.

    Du kunde ju svarat som MC sa till en SotHöna som MC delat säng med ett antal
    ggr.

    Jag har en kompis som sedan tonåren drömt om att få pumpa på a Black Woman,
    jag har själv aldrig drömt om detta, men jag har ju dig här nu.

    Eller som hände första morgonen hon övernattat - jag var yrvaken o klippte med
    ögonen - fan drömmer jag - det ligger ju en naken negress intill mig - så jag klippte
    med ögonen såg att det verkade verkligt o konstaterade att jag var lite Öm I Schnabeln?
    Different & True!!

    Jag sa jag har faan aldrig sett en naken negress förut - då flyttade hon om sig -
    Fläkte Upp F----n o sa You May Look If You Want.

    PS min gode vän har fru o barn - men han har fortfarande inte fått uppleva SotHöne-
    Dopp o han lär aldrig få göra detta heller. MEN Han är avundsjuk som fan o säger
    Din SotHöna var/är en hora - men det var hon i inte - det var Fix o MC betalade inte
    en enda jävla krona

    PS - det verkar inte bli något SotHöneDopp för TS

Svar på tråden Hur borde jag svarar på fråga om min dejts hudärg?