• Anonym (TS)

    vaknar av att jag har svårt att andas (gravid)

    Är i v.23 men har haft det här problemet i flera månader till o från. Jag kan göra små andningsuppehåll annars också men dom verkar vara fler nu under graviditeten, det i samband med nästäppa och just nu influensa gör att jag drömmer att jag inte får nån luft men är så trött att det tar ett tag att vakna till, sen tar jag nässpray och det blir bättre.

    Frågan är vad gör det här med barnet ? Hur kan jag veta hur långa uppehållen är och får vara? Finns det risk för syrebrist hos barnet på nätterna ? Kan set bli så illa att barnet får nån sorts skada ? Jag ska till Bm på fredag men dom kommer ju antagligen lugna mig men det jag vill veta är finns det fler som varit med om samma och hur gick det ?

  • Svar på tråden vaknar av att jag har svårt att andas (gravid)
  • yasdem

    Hej! 


    ett tag sedan du lagt upp inlägget men jag undrar hur det gått för bebis? Har varit med om samma sak och är väldigt orolig över att det ska ha orsakat syrebrist för fostret :( 

  • Anonym (Hj)

    Tänkte bara fråga om ni sover på rygg? Då kan livmodern trycka till pulsådern eller hur det nu var, kanske det ni känner av?

  • yasdem
    Anonym (Hj) skrev 2023-12-31 13:43:17 följande:

    Tänkte bara fråga om ni sover på rygg? Då kan livmodern trycka till pulsådern eller hur det nu var, kanske det ni känner av?


     


    Jag sover inte på rygg så för min del var det inte därför.. 

Svar på tråden vaknar av att jag har svårt att andas (gravid)