• tjockiskossan

    Tungpiercing, hjälp!

    Hej familjeliv!
    Jag har under en lång period funderat på att ta hål i tungan. Men tvekar lite. Kan inte ni komma med era åsikter och erfarenheter. Nyfiken på att höra hur andra tänker!
    Men beslutet kommer jag givetvis inte låta familjeliv avgöra. 
    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Tungpiercing, hjälp!
  • Grässtråt

    Hej! Jag hade hål i tungan i flera år när jag var yngre och trivdes väldigt bra med det. Tyckte inte det gjorde ont alls Att ta själva piercingen, dock gjorde det ont efteråt i typ en vecka, men det var det värt. Till skillnad från min ögonbryns och läppiercing jag också hade så syns inte hålet så tydligt när man väl väljer att ta bort Den, vilket jag tycker är väldigt positivt :)

  • Trixie

    Hat haft hål i tungan i 8 år nu:) för mej läkte det jätte fint och snabbt. Gjorde så klart ont dom fösta dagarna men inte så farligt.låter som om du verkligen tänker igenom vilket är jätte bra! Säger som många andra säker sagt hitta en bra piercare med bra rykte och se till att du får se när han/hon plockar fram kanyl och instrument ut förpackningar så du vet att det är sterilt :) hojta till om du undrar nåt:)

  • Dalia96

    Att ta hålet gjorde inte ont men dagarna efter levde jag på soppa. Men det var värt det.

  • Tokfrans

    Gjorde hål första gången när jag va 16 år på panache utan mammas tillstånd och sluta med att jag svalde skiten, vilket kan va farligt, men som tur va så va de sidan med ena kulan kvar som åkte ner först, annars hade jag rivit upp hela insidan av halsen, kunde ju även fastnat..hade tur.
    Läkningen kommer jag dock inte ihåg..

    Sen gjorde jag om den när jag va 18 år och tog ur den nu för 4 månader sen(26 år idag), för under kulan hade börjat skrapa upp tandköttet på insidan på underkäken, vilket gjorde cp ont. Men annars läkte de fint när jag gjorde den, va svullen i tungan kanske 1 dag sen gick de ner, sög på is den mesta tiden dock. Undvik spagetti i början (fast föda med egentligen men de känner du efter själv). Efter 6 veckor skall det vara helt läkt och du kan göra allt som vanligt + byta smycke. RENGÖR OFTA! om du byter smycke koka den innan.

    Men gö de på ett professionellt ställe, så de inte händer som mig.

Svar på tråden Tungpiercing, hjälp!