• Småtussar

    Hur räknar man ruvardag?

    Hur räknar man vilken ruvardag man är på? Ska man räkna befruktningen som ruvardag 1 (så man vet hur gammalt embryot är) eller räknar man ET som ruvardag 1 oavsett om man fått en femdagars blastocyst eller - som jag - en tredagars morula?

  • Svar på tråden Hur räknar man ruvardag?
  • Vickan I

    På "min" klinik räknades ET/FET dagen som ruvardag 0 och dagen efter återförande som ruvardag 1. Oavsett vad man fick tillbaka.

  • barnlangtanivf

    Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF , där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast. Nytt avsnitt kommer varje torsdag! Vi tycker att det är ett så superviktigt ämne och att det måste bli mer öppet och lättpratat kring svårigheten av få barn, även för unga par. Hoppas ni vill lyssna och sprida vidare till andra! kram

  • barnlangtanivf

    Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast, och överallt där poddar finns. Vi finns på insta och fb också. Vi tycker att det är så viktigt att det börjas prata om barnlöshet, som är så vanligt - även bland unga par! Vi skulle bli hemskt glada om ni ville lyssna och rekommendera till andra. Nytt avsnitt kommer varje torsdag! kram

Svar på tråden Hur räknar man ruvardag?