• nozz2013

    HJÄLP

    Hejsan
    ingen aning om jag gör inlägget i rätt kategori. 
    har problem med Sahlgrenska. bifogar ett mail jag skickade till värksamhetschef igår:

    Hej!! Jag är förbannad och ledsen över bemötandet vi fick utav läkarna på reproduktionsmedicin under fredag och lördag, I fredags ringde en barnmorska och sa att vi skulle avbryta behandlingen bara för att blodprovet visade låga värden. Vi sa flera gånger att vi ville komma och göra ultraljuds undersökning för att se om det verkligen stämde att det inte fanns några ägg. men någon doktor Åsa vägrade ändra på ordinationen. vi bad om att få prata med läkaren men hon vägrade. tillslut ringde barnmorskan upp igen och sa att hon hade ringt läkaren Ida och hon sa att vi skulle fortsätta med sprutorna tills på lördag så skulle hon ringa oss. vilket hon på förmiddagen gjorde hon va väldigt otrevlig mot min sambo och sa om vi va så jäkla NYFIKNA så fick vi åka in till akuten och titta själva att det inte finns några äggblåsor. för hon hade jobbat med det här i 15år sen slängde hon på luren. 


    så vi åkte in till gyn i kalmar (vi va på besök hos sambons föräldrar) läkaren där frågade om vi hade fått göra någon ultaraljuds undersökning under tiden vi hållt på med sprutorna, det sa vi att vi inte hade fått. vilket hon tyckte va väldigt konstigt. och hon tittade på min sambo hon har 8 ägg på ena sidan och 13 på andra. dom va allt från 8-14mm slemhinnan va jätte fin. jag har också läst på på 1177s hemsida. där står det att man ska få komma på ultraljud 2-3 gånger och eventuellt ta blodprov. så att dom vägrar ta in oss på ultraljud kan jag inte förstå. och dom får inte avbryta en behandling. ända gången man ska avbryta är om det inte finns några ägg alls eller om man är överstimulerad. vi har fortsatt med sprutorna som vanligt eftersom vi inte fick något klart svar när hon bara slängde på luren. och vi ser ingen som helst anledning till att avbryta behandlingen, då allt ser bra ut. och när dom inte gjort någon undersökning kan dom inte avbryta. 

    Får det gå till så här? 
     
  • Svar på tråden HJÄLP
  • Vickan I

    Men hur länge har ni tagit sprutor och när är/var preliminärt äggplock? Lågt på blodprovet visar ju på att äggblåsorna inte växer på som de ska. Lågt värde samt äggblåsor på endast 8-14 mm om man hållit på ett tag med sprutorna brukar så brukar man avbryta då något inte är som det ska. Det är sällan det inte finns äggblåsor alls, utan oftast avbryter man för att de som finns inte växer som de ska.

    Men konstigt att ni inte har fått göra något vul? Det brukar man göra för att kunna höja eller sänka dosen beroende på hur äggen växer. Intressant att se vad ni får för svar. 

    Hemskt dåligt bemötande. Läkaren vet säkert bra, men detta måste ju förmedlas till er på ett bra sätt. Man är redan i en jobbig utsatt situation vid ivf som det är utan otrevliga läkare som inte förklarar ordentligt.


    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden HJÄLP