• Poffen

    Planerat snitt..

    Ni som gjort planerat snitt hur kändes det efteråt?
    Hur länge fick ni stanna kvar?
    Blev det några komplikationer?

    Ska göra planerat snitt på måndag och jag har bara erfarenhet av akut snitt som inte alls gick bra, allt man kunde tänka sig gick åt skogen förra gången.

  • Svar på tråden Planerat snitt..
  • Ferr

    Har själv planerat snitt snart! Vad hände förra gången? Vad var det som gick snett?

  • Numberthree

    Mitt första barn föddes med grav cp efter en plågsam förlossning så när min andra skulle födas så fick vi planerat snitt och det var en fantastisk upplevelse. Alla var glada och hade fokus på att allt skulle vara bra. Jag var uppe och gick ca 9 timmar efter snittet och stannade tre nätter. Hade ont men överlevde med vanliga värktabletter. Vi bad om att en barnläkare skulle finnas på plats direkt och kika på barnet, normalt sett har man inte det. Personalen tog hänsyn till alla våra önskemål vilket jag är så glad för!

  • Numberthree

    Glömde skriva att jag inte hade några komplikationer alls mer än att jag gick lite feber på dag 5 men troligen berodde det på överfulla tuttar :)

  • Ferr

    Jag fick också ett barn med cp skada och har fått planerat snitt till detta barnet. Kommer knappt ihåg hur jag återhämtade mig på grund av chocken, men fort gick det. Kan inte minnas att jag hade så ont mer än de första dagarna. Spännande att se hur det blir denna gången då jag faktiskt får vara med( urakut sist). Följer gärna tråden för fler som har erfarenhet

  • Poffen

    Mitt förra snitt var som sagt akut ks och jag sprack upp igen efter att de hade sytt mig, sen ville inte moderkakan lossna och jag höll på att förblöda och fick sys om igen, den operationen tog en hel dag.

    Jag fick stanna 11 dagar på sjukhus efter det akuta snittet och jag är inte så sugen på det denna gången, har bara hört bra erfarenheter av planerat ks men jag ville kolla iaf och främst hur länge andra låg kvar efter snittet. 

Svar på tråden Planerat snitt..