• Anonym (sökande)

    min pappas pappa

    Jag vet att min pappa är adopterad, jag vet vad han biologiskamor heter och personummer. Dock så står det fader okänd.

    Det finns ingen jag kan fråga. Jag letar och letar efter denna man. min pappa blev adopterad från ett barnhem i tranås trakten, men hittar ingen information om detta, min far är född 1959. 

    biologiska mamman bodde vid tiden hon blev gravid på ett behandlingshem runt arlanda trakten. Jag vet att biologiska fadern var pilot.

    detta är all info jag har och anledningen till att jag vill veta är för att jag vill veta om jag är hel svensk då verken min far eller jag ser svenska ut, jag vill veta vart han kommer ifrån. Jag vill även ha reda på om det finns släkt. 

    Dom jag har fått kontakt med vet ingenting.. tänkte om någon kunde hjälpa mig med tips och idéer. 

    väljer att vara anonym pga det finns känsliga i min familj

  • Svar på tråden min pappas pappa
  • Anonym (hitta biomamman)

    Jag tror att den enda som kan svara på detta är din pappas biomamma (och det är inte säkert att hon vet, möjligt att fader okänd i detta fall stämmer).

  • Anonym (sökande)
    Anonym (hitta biomamman) skrev 2014-06-26 13:00:46 följande:

    Jag tror att den enda som kan svara på detta är din pappas biomamma (och det är inte säkert att hon vet, möjligt att fader okänd i detta fall stämmer).


    Hon gick bort -98 så tyvärr kan jag inte fråga:(
  • Aniiee

    Pilot runt Arlanda -58? Något stämmer inte i den historien..... Närmsta flygplatsen på den tiden var Bromma flygplats...

    Jag är ledsen TS, men du får nog förlika dig med tanken att du inte vet....


    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Anonym (sökande)
    Aniiee skrev 2014-06-27 00:40:05 följande:

    Pilot runt Arlanda -58? Något stämmer inte i den historien..... Närmsta flygplatsen på den tiden var Bromma flygplats...

    Jag är ledsen TS, men du får nog förlika dig med tanken att du inte vet....


    Okej okej, det är inte så lätt att släppa. den infon jag fått var att han var pilot och att Biologiska farmor satt på ett behandlingshem runt om arlanda..sen vet jag inte om det var bromma han flög till...
  • Anonym (hitta biomamman)
    Anonym (sökande) skrev 2014-06-27 00:00:36 följande:
    Hon gick bort -98 så tyvärr kan jag inte fråga:(
    Då får du nog helt enkelt inse att du aldrig kommer att få veta, tyvärr.
  • Anonym (sökande)
    Anonym (hitta biomamman) skrev 2014-06-28 21:16:50 följande:
    Då får du nog helt enkelt inse att du aldrig kommer att få veta, tyvärr.
    tack ändå
  • Anonym (tveksam)

    Din pappas födelseförsamling hiittar du lätt via folkbokföringen. Kontakta den kommun han föddes i - där gjordes faderskapsutredningen och de handlingarna borde vara arkiverade i den kommunen. Där hittar du alöltså vad farmor berättat om mannen och vilka efterforskningar som gjorts! 1959 är ju inte så rasande länge sedan .....

Svar på tråden min pappas pappa