• Sannaohlin

    Vad har du för moral egentligen?

    Tänkt dig att du och en vän efter en utekväll på en utebar i stan är jättekissnödiga och verkligen behöver kissa. Kön till två toaletter är 40 pers. Det finns ett ställe där man kan kissa ute på en innergård nära där många kissar men det är sjukt taskigt mot de som bor där de lider av stanken etc. Vad gör du?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad har du för moral egentligen?
  • fridlyst
    ica skrev 2014-08-30 16:10:18 följande:
    På en halvtimme hinner jag gå en bra bit. Så jag hade nog valt en park med lite buskar. Eller så hade jag nöjt mig med toan min här hemma.
    det var en bra ide
  • ica
    fridlyst skrev 2014-08-30 16:11:48 följande:
    det var en bra ide
    För ärligt talat kan de flesta av oss vuxna hålla sig ganska länge. Problemet är väl att många väntar för länge innan de ställer sig i toakön.
  • Sannaohlin
    fridlyst skrev 2014-08-30 16:10:23 följande:

    Har bra moral tycker jag, men grundläggande behov går ju före. skulle nog satt mig i gränden om det var 40 pers i kö. hade kanske kissat på mig annars...och det är ju inte så bra heller...


    Egentligen finns ju alternativet att sätta sig och kissa synligt, men i praktiken vill ju ingen göra det, man vill ju kissa undanskymt. Men visst är det sjukt taskigt om kanske över 50 personer kissar på innergården du kan ju själv tänka dig hur där ser ut och stinker
  • Sannaohlin
    ica skrev 2014-08-30 16:12:47 följande:
    För ärligt talat kan de flesta av oss vuxna hålla sig ganska länge. Problemet är väl att många väntar för länge innan de ställer sig i toakön.
    Ja i det läget måste man ju kissa direkt och det finns inga buskar och parker i närheten
  • ica
    Sannaohlin skrev 2014-08-30 16:15:52 följande:
    Ja i det läget måste man ju kissa direkt och det finns inga buskar och parker i närheten
    Men varför vänta? Alla är  ju inte inkontinenta?
  • Biffus

    Jag hade stått i kön. Det enda som hade gjort att jag hade kissat på gården skulle vara om urinblåsan höll på att spricka, men det lär inte hända i normala fall...

  • Honungsblomman

    Är jag JÄÄÄÄÄÄÄÄÄTTEkissnödig, så kissar jag på den där innergården. Jag står dock i kön tills dess att det veeeeeeeeerkligen inte går att hålla kisset inne längre. Fast visste jag om att boende vid innergården hade klagat, så hade jag inte kissat där. Då hade jag gått nån annanstans och kissat. Och OM det inte fanns nått annat ställe, så hade jag efter att jag kissat, gått tillbaka till min kissfläck och hällt vatten på den.

  • Palestrina

    Det beror på. Om jag råkar befinna mig i Linköping (där jag dock hittills aldrig har varit) antar jag att jag kissar på den berömda innergården där alla med svaga blåsor kissar.

    Men i alla andra tänkbara scenarier klarar jag av att vänta tills jag kommer fram till en toalett.

Svar på tråden Vad har du för moral egentligen?