• Lindajmarie

    Plats i Frölunda att begrava hamster?

    Jag hörde av en vän att det ska finnas ett ställe någonstans vid ruddalen där flera begravt sina husdjur, är det någon som hört talas om detta, jag skulle vilja åka dit och kolla om det kan passa för vår hamster som dog inatt. Har en väldigt ledsen son här.

  • Svar på tråden Plats i Frölunda att begrava hamster?
  • Nyfikna72

    Har inte din son nån favoritplats då? Kanske känns bättre om det är nån plats han kan relatera till själv och minnas.

  • nuharjagbytt

    Så här säger Blå stjärnan:


    Begravning

    Det är tyvärr inte tillåtet gräva ner djur utan tillstånd från kommunen. Det finns en djurkyrkogård i Göteborg på Fredenlundsvägen, kontakta Kerstin Björkman för mer information
    på tel. 031-54 66 63.

    Detta är ju i Hisings-Backa men jag har också för mig jag sett något vid Ruddalen.

    Men det borde inte vara så farligt att begrava en hamster även om det egentligen inte är tillåtet. Jag håller med föregående inlägg om att välja någon favoritplats. Men om ni inte har egen trädgård så gå ut i skogen.
  • Analoga
    nuharjagbytt skrev 2014-09-06 11:38:48 följande:
    Så här säger Blå stjärnan:

    Begravning
    Det är tyvärr inte tillåtet gräva ner djur utan tillstånd från kommunen. Det finns en djurkyrkogård i Göteborg på Fredenlundsvägen, kontakta Kerstin Björkman för mer information
    på tel. 031-54 66 63.

    Detta är ju i Hisings-Backa men jag har också för mig jag sett något vid Ruddalen.

    Men det borde inte vara så farligt att begrava en hamster även om det egentligen inte är tillåtet. Jag håller med föregående inlägg om att välja någon favoritplats. Men om ni inte har egen trädgård så gå ut i skogen.
    Begrava i egen trädgård bör man kanske inte göra om man inte är 100 % att man alltid kommer bo där. Annars kan man ju inte besöka gravplatsen menar jag....kram TS <3
Svar på tråden Plats i Frölunda att begrava hamster?