• Ariella

    Hur lång tid efter att ni bryggt kaffe anser ni att det är drickbart?

    Hur lång tid efter att ni bryggt kaffe anser ni att det är drickbart?

    Jag själv är kanske ingen "finsmakare" så jag har inte problem med att dricka kaffe som stått ett tag. MEN jag tycker att min syster är lite väl känslig. Hennes gräns verkar gå vid 30 min sedan anser hon inte att det är drickbart. 

    Hon kan inte heller smaka på det. För tänk om det är gammalt :S 

    Var går er gräns?.
  • Svar på tråden Hur lång tid efter att ni bryggt kaffe anser ni att det är drickbart?
  • Stårschan

    Jag har inga problem med att mikra gårdagens överblivna kaffe.

  • Sisisisi
    Stårschan skrev 2014-10-09 13:38:58 följande:

    Jag har inga problem med att mikra gårdagens överblivna kaffe.


    Samma här!
    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • MallaL

    Många av aromerna i kaffe är lättflyktiga, därför försvinner den goda bönsmaken efter ca 15 minuter. Om kaffet står länge blir det mer bittert och får en nästan jordig smak. Men självklart kan man gilla båda smakvarianter

  • Julligulli
    Stårschan skrev 2014-10-09 13:38:58 följande:

    Jag har inga problem med att mikra gårdagens överblivna kaffe.


    Inte jag heller! Sen att jag föredrar helt nybryggt är ju en annan sak, men jag slänger ogärna saker, och om alternativet är inget kaffe alls så dricker jag i princip hur gammalt kaffe som helst. 
  • volvo142

    Jag dricker inte kaffe men min mamma o pappa  verka dricka ur samma hela dagen.. Vidrig skit om ni frågar migTungan ute

  • Centurione

    Två timmar kanske - ev. bakterier dör ju när man hettar upp det igen. Men visst blir det en smula beskt när det står. Om jag hade ett café, så skulle jag slänga slattarna efter en halv timme.

  • nozpa
    Centurione skrev 2014-10-10 10:02:03 följande:

    Två timmar kanske - ev. bakterier dör ju när man hettar upp det igen. Men visst blir det en smula beskt när det står. Om jag hade ett café, så skulle jag slänga slattarna efter en halv timme.


    På café beställer jag aldrig en vanlig kopp bryggkaffe. Allt för ofta har det stått på för länge och smakar apa.

    Skulle det krisa hemma och absolut inte finnas något kaffe så fine, så länge det flyter liksom. Även om det smakar äckligt. Men betalar jag 30 spänn för en kopp kaffe så ska det tamej tusan vara nybryggt. :)
Svar på tråden Hur lång tid efter att ni bryggt kaffe anser ni att det är drickbart?