• Aupendi

    PS4 eller Xbox One-spel för tjejer?

    Jag vill hitta något spel som jag kan spela själv eller med min pojkvän.
    Vi spelar Skylanders, men det är allt vi hittat än så länge.
    Vi spelar båda LoL, och har spelat lite WoW, och jag gillar spel som Spyro, Crash Bandicoot och blev nyligen nyfiken på Contrast. Kan det vara nåt?

    Vill inte spela bilspel, och vill inte bara skjuta monster. Ser gärna en handling och att det är lite klurigt.
    Och vill inte bli vettskrämd :) så inget Silent Hill eller såntdär :)

    Nå? :) Vad finns det för skoj?
    Shoot!

  • Svar på tråden PS4 eller Xbox One-spel för tjejer?
  • Girhael

    Shadow of Mordor är riktigt nice om man gillar Tolkien :) Annars nåt av Assassains Creed-spelen kanske?

  • SpanskaFlugan

    Jag gillar Assassin's Creed, mycket story, inte så mycket springa runt och skjuta folk utan mer smyga, vara lite smart och försöka undvika konflikter. Till ps4 finns Unity och Syndicate (det senaste) och säkert några till men jag har bara Unity och Syndicate. Bäst är Assassin's Creed 2, Brotherhood och Revelations men de finns på ps3, möjligen Xbox. Sen spelade jag Thief i somras på ps4, det var ännu mer smyga och lösa pussel, gillade det! Personligen avskyr jag fps och spel som bara går ut på att springa runt och meja ner mobs men det är svårt att hitta roliga och smarta spel tyvärr. Ska testa Uncharted när det kommer till ps4.

  • Girhael

    Minecraft är förövrigt askul att spela ihop även i vuxen ålder. Gör sig bra som split-screen på konsol.

  • Aniiee

    Grattis, hörrni., till veckans trådlyft!

    För övrigt så är Before Dawn ett av de bäst spelen hittills i år. Fallout 4 är kul, men på intet sätt något "game of the year". ACSyndicate är ett (igen, konstigt nog) gigantisk hopp från föregående AC-spel, vi börjar få ont om betyg så det räcker till där....

    Vad har mer kommit till ps4 i år.....

    Resident Evil remastered. Men mest bara för nostalgitrippen. Inget för TS

    Dying light, om man gillar zombieapocalypser. Bra spel över lag Inget för TS
     
    Grim Fandango. Men igen, mest för nostalgin. DET kan vara något för TS, även om hon inte spelat det förr

    Life is strange är ett riktigt bra spel. Det är ett av årets måsten. DET lam vara något för TS

    Minutes, om man gillar såna spel (liknar Flower, Flow, Entwined...) DET kan vara något för TS

    The Order 1886 var en besvikelse, MEN... det berodde nog mest på hypen. Det är ett ok spel även om det inte är så bra som alla trodde och hoppades.  Inget för TS

    Hand of fate var ju ett riktigt intressant spel. Nästan så det också är på "måste"-listan DET kan vara något för TS. Kanske.

    Limbo släpptes till PS4, och det är ett gammalt "måste"-spel. DET kan vara något för TS

    White night var lite speciellt, men helt ok spel. Väldigt intressant rent visuellt. Det är nog inget för TS

    DMC: Devil May Cry Definitve edition. DMC fick en jäkla massa skit när det kom. Som vanligt i TV-spelsvärden när de ändrar något så får alla stora hispan. Fattar inte att det kunde bli så mycket rabalder om Dantes HÅR att alla glömde att spelet var bra, nära nog jättebra.... Ligger även det på "måste"-listan. Inget för TS.

    Final Fantasy Type-0 fick HD-release, som jag faktiskt köpte för 800 kr BARA för demot till FFXV. Nej, jag är inte FF-nörd någonstans... *sneglar på profilbilden* Men spelet är bra. Och demot är också bra.... Måste-spel, i alla fall om man älskar j-rpgs. Inget för TS

    Bloodborne. Måste-spel. Inget för TS

    Slender: The Arrival. Väldigt udda spel. Kanske något för TS.

    Tuikoden: Kiwami. J-RPG. Troligtvis inget för TS

    Bastion var väldigt fint och kul. Definitivt på måste-listan. Kanske inget för TS

    Mortal Kombat X är DEFINITIVT inget för TS. Annars är det på måste-listan

    Teslagrad var riktigt bra. Det kan vara något för TS.

    Titan Souls. Men det är nog inget för TS

    Assassin's creed Chronicles: China är ju ett måste om man tycker om AC, men det var rätt mediokert... Förmodligen inget för TS.

    Shovel Knight är ett måste-spel för alla som gillar retro-spel. Kanske något för TS.

    Broken age kan vara något för TS. Det var fint och stämningsfullt.

    Nöjer mig där.......


    Will you be forgiven when the cold grave has come?
Svar på tråden PS4 eller Xbox One-spel för tjejer?