• mammalovis

    Vilka faktorer har ni prioriterat vid flytt till större lägenhet med 3 barn?

    Vi har tillsammans 3 töser, 2 på heltid 4 och 1,5 år och en varannan helg på 10 år.

    I dagsläget har vi en trea där lillasyster sover hos oss och där de två äldsta delar rum. Den äldsta har skola på annan ort, så hon kommer troligen aldrig bo varannan vecka. Just nu bor vi på andra våningen utan hiss, men med tillgång till en trädgård och möjlighet att odla. Ev satsar vi på ett barn till.

    Det jag kommit fram till hittills är att jag vill helst ha badkar då lillasyster gärna springer in i duschen.
    Likaså fler skåp och ett mer praktiskt inrett kök.
    Fler garderober. Vad är lagom när barnen blir äldre?
    Gärna tillgång till trädgård med fruktträd och odlingsmöjligheter.

    Hur gör ni med rum när de äldre börjar leka med smålego och syrran kanske stoppar lego i munnen?

    Jag funderar på ett småbarnsrum och ett pysselrum, båda rummen kombinerade med sängplatser.

  • Svar på tråden Vilka faktorer har ni prioriterat vid flytt till större lägenhet med 3 barn?
  • Flickan och kråkan

    Nu har vi inte flyttat till större lägenhet med tre barn utan från lägenhet till hus med tre barn. De är i åldern 1-7 år. 

    För oss var det viktigt att alla tre barnen ska ha möjlighet att ha ett eget rum när de blir lite större. I dagsläget har vår 5-åring och snart 7-åring eget rum medan var snart 1,5-åring sover med oss och har sina grejer.....lite överallt .

    Grindar är bra. De äldsta leker enbart med pluttiplutt saker så som sagt grindar är bra....och så jagar man yngsta

    Badkar tycker jag också är bra med barn. Jag vill även ha ordentliga rum och inte öppen planlösningen bestående av ett gigantiskt allrum. Stort kök....här tillbringar vi mycket tid.....pyssel, läxläsning, matlagning etc etc. Förvaring. 

  • ica
    mammalovis skrev 2014-11-03 21:19:36 följande:

    Vi har tillsammans 3 töser, 2 på heltid 4 och 1,5 år och en varannan helg på 10 år.

    I dagsläget har vi en trea där lillasyster sover hos oss och där de två äldsta delar rum. Den äldsta har skola på annan ort, så hon kommer troligen aldrig bo varannan vecka. Just nu bor vi på andra våningen utan hiss, men med tillgång till en trädgård och möjlighet att odla. Ev satsar vi på ett barn till.

    Det jag kommit fram till hittills är att jag vill helst ha badkar då lillasyster gärna springer in i duschen.
    Likaså fler skåp och ett mer praktiskt inrett kök.
    Fler garderober. Vad är lagom när barnen blir äldre?
    Gärna tillgång till trädgård med fruktträd och odlingsmöjligheter.

    Hur gör ni med rum när de äldre börjar leka med smålego och syrran kanske stoppar lego i munnen?

    Jag funderar på ett småbarnsrum och ett pysselrum, båda rummen kombinerade med sängplatser.


    Tycker du resonerar klokt utifrån era behov.
Svar på tråden Vilka faktorer har ni prioriterat vid flytt till större lägenhet med 3 barn?