• bebis maj 12

    Utredning varför flera missfall/MA?

    Jag har fyra barn och tre missfall och två MA. Haft fyra missfall ( varav två MA) på rad nu. Är 37 år, kollat ämnesomsättningen och den är inget fel på. Ät trombyl och fick progesteron senaste graviditeten, men fick ändå ett MA. Mina MA har jag fått i vecka 11-12, då har fostret precis dött. Mitt blodvärde är på ca 90 , vilket jag typ normalt har . Inga järndepåer. Nu funderar jag lite på om man ska göra en utredning eller inte. Vet inte om jag orkar gå igenom ett MA igen. Någon som gjort utredning pga upprepade missfall/MA? Fått hjälp? Blir väldigt lätt gravid.


    Jesper -95,Silas -09 Sackarias -10,Natanael -12, ängeln Jonah -13
  • Svar på tråden Utredning varför flera missfall/MA?
  • Helenan

    Ja jag tycker du ska vända dig till närmaste gyn-mottagning och be om hjälp. Det kan vara något enkelt som faktiskt går att åtgärda. Man tar en massa blodprover och ser om man kan hitta någon ledtråd där. Efter en utredning kan man ju ändå välja om man vill försöka igen eller inte. Så jag tycker inte att du har något att förlora på att söka hjälp. Jag önskar dig all lycka, jag vet hur sorgligt det är att få missfall och hur det tar på krafterna. Stor kram!

  • hnk89

    Hej

    Jag har 3 mf och 1 ma och var nu efter senaste ma (september) på utredning, barnmorskan som hjälpte med ma rekommenderade utredningen som bestod av 21 st rör blod. De hittade ingenting, allt va normalt. Känns skönt att veta ändå att trots alla mf å ma så borde allt vara i ordning.

  • bebis maj 12
    hnk89 skrev 2014-11-09 00:37:42 följande:

    Hej

    Jag har 3 mf och 1 ma och var nu efter senaste ma (september) på utredning, barnmorskan som hjälpte med ma rekommenderade utredningen som bestod av 21 st rör blod. De hittade ingenting, allt va normalt. Känns skönt att veta ändå att trots alla mf å ma så borde allt vara i ordning.


    [quote=74309726][quote-nick]hnk89 skrev 2014-11-09 00:37:42 följande:[/quote-nick]

    Hej

    Jag har 3 mf och 1 ma och var nu efter senaste ma (september) på utredning, barnmorskan som hjälpte med ma rekommenderade utredningen som bestod av 21 st rör blod. De hittade ingenting, allt va normalt. Känns skönt att veta ändå att trots alla mf å ma så borde allt vara i ordning.

    [/

    Har du några barn ? Hur gammal är du?
    Jesper -95,Silas -09 Sackarias -10,Natanael -12, ängeln Jonah -13
Svar på tråden Utredning varför flera missfall/MA?