• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka namn är finast?
  • fluu

    Sara - Vackert, men låter lite elakt. Jag har lite dåliga associationer tyvärr. Smeknamnsfritt och gångbart på alla vis.

    Maria - Underbart vackert och ståtligt. Enkelt och rent, eget bland småttingar. Gångbart på alla vis.

    Malin - Det låter så snällt, så mysigt(men ändå seriöst), fina associationer, trevlig allmogefeeling. Bra. Men lite uttjatat då det är vanligt i min generation.

    Wilma - Pluttigt och prinsessigt. Bra på småbarn och djur. Inte seriöst på vuxen.

    Maja - Som Wilma ungefär.

    1. Maria
    2. Malin
    3. Sara
    4. Maja
    5. Wilma


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • DenNamnbitne
    Malin tog hem tävlingen för mig den här gången. Ett sött och väldigt folkligt namn som jag verkligen gillar. Nu är det ju inte direkt trendigt längre vilket är mycket positivt.

    Maja - Ett väldigt folkligt och trevligt namn som bondflickor hetat i hundratals år(eller åtminstone kallats). 
    Sara - I grunden ett trevligt namn, fint ljud och lagom tjusigt på många sätt. Egentligen samma sak som med Malin men det är ändå något som får mig att rygga tillbaka med Sara.
    Maria - Fint och klassiskt men säger mig inget speciellt faktiskt. 
    Wilma - Sååå fult med dubbel-ve. Med enkel-ve: Vilma är det ganska fint även om jag inte gillar det.
Svar på tråden Vilka namn är finast?