• TB1

    Pco, överviktig & avundsjuk!

    Hej alla,

    Om jag snurrar bak tiden bara några år kommer jag till en tid där jag gjorde allt för att inte bli gravid. Jag hade mål som jag var tvungen att uppnå innan jag tillät mig ha en djup strävan efter ett barn. För lite mer än ett år sedan kom jag dit, dagen då jag och min man bestämde oss för att Vi vart redo. De tog inte lång tid tills vi började måla upp en livlig fantasi om vårt framtida barn, allt var fantastiskt. Dock började misstankarna redan efter 6 månader, vart tar barnet vägen? Visst kan det dröja men något måste vara fel?

    Efter ett år utan preventivmedel hade jag gått upp 20 kg, finnar som aldrig förr och mens vart 60:e dag. Jag var nu tvungen att göra det jag aldrig trodde jag skulle vara tvungen att göra, fertilitetstest.

    Jag bokade tid hos min normalt mycket vänliga gynekolog och gick dit utan större oro. 15 minuter senare och ett ultraljud fick jag kommentaren "tyvärr du har PCO och vi behandlar inte övervikta personer, välkommen tillbaka när du har gått ner i vikt". Detta var en chock. Vad i tusan är PCO? Efter flertalet timmar och dygn på Google är jag vett skrämd! Kommer jag någonsin att kunna få barn?

    Ni som har PCO/ PCOS, har ni blivit gravida? Vad har ni gjort för förändringar? Har ni några tips?

    Alla får barn från höger till vänster, jag är ledsen, har PCO, är överviktig och därmed avundsjuk :(

    Kram/ TB


    PCO
  • Svar på tråden Pco, överviktig & avundsjuk!
  • 2pågar

    Läs på om lchf kost och övervikt + pcos , väldigt många har blivit hjälpt av just lchf kost, dela för viktnedgång och sedan för pcos oxå ska de ha väldigt bra effekt :)

    Om du tar tag i din vikt så kommer du få hjälpen fortare, enkla mediciner som sätter igång din äl kan garanterat hjälpa :)

    Och vill även säga - att ha jättelätt att bli gravid är inte heller roligt, jag blir gravid bara jag tittar på min man, vi har ett minipiller- barn och väntar nu ett p-piller barn, att inga enklare preventivmedel hjälper , och att ha sex 2-3 ggr/mån gör mej gravid direkt får mej och min man att ta avstånd från varandra ganska ofta ....

    Så inget dera är roligt!

    Lycka till :)

Svar på tråden Pco, överviktig & avundsjuk!