• Jempa82

    Utredning 2015 följas åt?

    Hejsan
    Mitt namn är Jenny och är 32 år gammal jag bor i Sthlm tillsammans med min man.
    Vi har i skrivande stund försökt få barn i 2 års tid utan resultat.
    Min man har en dotter på 16 år sedan tidigare.
    Idag 5/12 2014 ringde jag och bokade tid för utredning.
    Fick tid den 16 Januari¨.
    Jag hoppas¨på att det är andra par där ute som gärna vill följas åt.

  • Svar på tråden Utredning 2015 följas åt?
  • Fredag
    Majamas skrev 2015-10-11 18:19:16 följande:

    Vad bra att ni fick bra bemötande därifrån! Hoppas på att svaret kommer fort nu från andrologen.

    Det blir korta behandling för oss vilket känns skönt. Jag ser fram mot att se hur de är på cvl, har hört av andra som gjort ivf där att de är helt fantastiska. Det låter ju lovande i alla fall och lugnande mitt i all nervositet.


    Utredningen klar sade Huddinge och nu väntar vi på att cvl hör av sig inom en vecka ska dom göra det sade Huddinge. :)
  • Decibel84

    Tänkte jag skulle börja skriva lite igen
    Testat progesteron kräm nu i en vecka.
    Planerar en 2a inseminering nu efter kommande mens

  • Fredag
    Majamas skrev 2015-10-11 18:19:16 följande:

    Vad bra att ni fick bra bemötande därifrån! Hoppas på att svaret kommer fort nu från andrologen.

    Det blir korta behandling för oss vilket känns skönt. Jag ser fram mot att se hur de är på cvl, har hört av andra som gjort ivf där att de är helt fantastiska. Det låter ju lovande i alla fall och lugnande mitt i all nervositet.


    Nu fick vi kallelsen till den läkare på Huddinge och utredningen är inte alls klar säger dom nu tre dagar senare knas. Hur går det för er?
  • Majamas
    Fredag skrev 2015-10-18 20:45:04 följande:
    Nu fick vi kallelsen till den läkare på Huddinge och utredningen är inte alls klar säger dom nu tre dagar senare knas. Hur går det för er?
    Meeen varför ska det strula för?! Hoppas ni snart kan gå vidare till cvl.

    Jag väntar på att mensen ska komma igång så vi kan börja med sprutorna. Kan komma vilken dag som helst.
  • Fredag

    [quote=75893116][quote-nick]Majamas skrev 2015-10-18 20:59:48 följande:[/quote-nick]Meeen varför ska det strula för?! Hoppas ni snart kan gå vidare till cvl.

    Jag väntar på att mensen ska komma igång så vi kan börja med sprutorna. Kan komma vilken dag som helst.[/

    Hopas

  • Fredag

    [quote=75903042][quote-nick]Fredag skrev 2015-10-21 10:26:38 följande:[/quote-nick][quote=75893116][quote-nick]Majamas skrev 2015-10-18 20:59:48 följande:[/quote-nick]Meeen varför ska det strula för?! Hoppas ni snart kan gå vidare till cvl.

    Jag väntar på att mensen ska komma igång så vi kan börja med sprutorna. Kan komma vilken dag som helst.[/

    Ja verkligen nu strular dom ännu mer säger olika saker och påstår felaktigheter. Så sjukt frustrerande. Så jäkla snurriga kan skriva en hel roman om detta men orkar inte.

    Vad roligt att du är på g. :) Har du börjat ? Hur känns det?

  • Majamas
    Fredag skrev 2015-10-21 10:50:00 följande:

    [quote=75903042][quote-nick]Fredag skrev 2015-10-21 10:26:38 följande:[/quote-nick][quote=75893116][quote-nick]Majamas skrev 2015-10-18 20:59:48 följande:[/quote-nick]Meeen varför ska det strula för?! Hoppas ni snart kan gå vidare till cvl.

    Jag väntar på att mensen ska komma igång så vi kan börja med sprutorna. Kan komma vilken dag som helst.[/

    Ja verkligen nu strular dom ännu mer säger olika saker och påstår felaktigheter. Så sjukt frustrerande. Så jäkla snurriga kan skriva en hel roman om detta men orkar inte.

    Vad roligt att du är på g. :) Har du börjat ? Hur känns det?


    Meeen vad tjatigt med strul. Det tar mycket energi. Hoppas det klarnar.

    Vi har inte börjat än. Mensen vägrar komma när man väntar på den... Dag 38 idag.
  • minipeach

    Hej alla! Här kommer en nykomling :) Jag var hos gyn igår, blev ställd i kö till IVF. Hos oss hittar man inga fel alls, trots det blir det inga bäbisar! Jag och min man är båda 30 år och har inga barn sen tidigare. I väntan på IVF ska vi börja med pergotime imorgon. Min mans spermaprov ser fint ut, dock har han haft cancer vid 25 års ålder och behandlats med hög dos cellgift. Vet inte om detta påverkar ändå. Hoppas på att få hänga på i tråden! Kram

  • Fredag
    Majamas skrev 2015-10-22 21:23:33 följande:

    Meeen vad tjatigt med strul. Det tar mycket energi. Hoppas det klarnar.

    Vi har inte börjat än. Mensen vägrar komma när man väntar på den... Dag 38 idag.


    Har du börjat? Det kan lätt bli så när Man väntar.
  • Majamas
    Fredag skrev 2015-10-27 19:37:00 följande:
    Har du börjat? Det kan lätt bli så när Man väntar.
    Näe tyvärr inte...
  • Fredag
    Majamas skrev 2015-10-28 09:19:37 följande:

    Näe tyvärr inte...


    Tar det lugnt så att du inte stressar över mensen det är så himla lätt att göra.
  • Majamas

    Idag kom mensen igång efter lång väntan. Jag har haft kontinuerlig kontakt med en sköterska dom följt mig. Pga min pcos vet man aldrig när mensen kommer och det var på tal om att få ta tabletter för att få igång mensen. Nu kom den av sig själv och Äntligen tänkte vi. Tills vi idag fick veta att Linnékliniken har fullt av patienter året ut och att vi därför inte kan göra IVF nu. Den paniken och ledsamheten vi känner nu var det minsta vi behövde. Usch vilket nederlag.

  • Decibel84
    Majamas skrev 2015-11-09 18:27:03 följande:

    Idag kom mensen igång efter lång väntan. Jag har haft kontinuerlig kontakt med en sköterska dom följt mig. Pga min pcos vet man aldrig när mensen kommer och det var på tal om att få ta tabletter för att få igång mensen. Nu kom den av sig själv och Äntligen tänkte vi. Tills vi idag fick veta att Linnékliniken har fullt av patienter året ut och att vi därför inte kan göra IVF nu. Den paniken och ledsamheten vi känner nu var det minsta vi behövde. Usch vilket nederlag.


    kolla annan klinik?
  • Fredag
    Majamas skrev 2015-11-09 18:27:03 följande:

    Idag kom mensen igång efter lång väntan. Jag har haft kontinuerlig kontakt med en sköterska dom följt mig. Pga min pcos vet man aldrig när mensen kommer och det var på tal om att få ta tabletter för att få igång mensen. Nu kom den av sig själv och Äntligen tänkte vi. Tills vi idag fick veta att Linnékliniken har fullt av patienter året ut och att vi därför inte kan göra IVF nu. Den paniken och ledsamheten vi känner nu var det minsta vi behövde. Usch vilket nederlag.


    Va vi ska ditt nu i veckan? Blir det i januari för er då?
Svar på tråden Utredning 2015 följas åt?