• Anonym9994

    Eorol kamomillextrakt vid graviditet?

    Hejsan!
    Ni kanske känner till Eorols produkter, det som gör håret lite ljusare. Eorol finns bara att köpa på hälsokostaffärer.
    De har ju både schampoo och blondspray etc. Men jag pratar om deras kamomillextrakt som är den mildare. Det är som vatten i en flaska. Jag har provat rent kamomill te i håret tidigare och som känt bleker kamomill lite grann så det fungerar.

    I Eorols kamomillextrakt ingår även 2% väteperoxid, vilket är en väldigt låg halt. Väteperoxid som ni säkert vet finns också i honung speciellt, även vissa frukt och grönsaker. Det finns också i bakteriedödande krämer tex LPH kräm (1%) och den går ju att använda som gravid står det.

    Som sagt pratar jag INTE om blondsprayen då den innehåller starkare ingredienser jag inte ens vet vad det är. Utan endast om extraktet då.

    Innehåll kamomillextrakt: Aqua (vatten), Alcohol denat, Hydrogen Peroxide (väteperoxid 2%), Anthemis Nobilis (Kamomill).

    Håret blir alltså inte blont av denna produkt, max 1 nyans ljusare på sin höjd. Den verkar alltså väldigt långsamt och är väldigt mild. Man tar lite på en bomullstuss och duttar i hårbotten (eller var man vill ha det) och låter det vara i håret tills man tvättar det nästa gång, jag brukar det låta gå 1 dag med det i.

    Nu undrar jag om det är okej att använda som gravid? Är lite osäker. Jag tycker den borde vara det då den inte innehåller några konstigheter?

  • Svar på tråden Eorol kamomillextrakt vid graviditet?
  • Blomman87

    Fick du någonsin svar på din fråga? Har samma fråga nämligen o hittar ingen info om det. Skulle vara skönt att veta om det är ok. :)

Svar på tråden Eorol kamomillextrakt vid graviditet?