• Linkken

    Erfarenheter av spolning?

    Efter 14 månaders försök, varav fem med pergotime, utan resultat ska jag nu få tid för spolning av äggledarna nästa månad. De gör det ordentligt på en gång, så jag blir nersövd och de går in via naveln, spolar rent och kollar samtidigt livmodern, äggstockarna, tarmarna och allt möjligt annat skojigt som finns där inne.

    Vet att det är många som varit med om en spolning och vore roligt att höra om era erfarenheter. Blev det någon bebis efter det? Hade det någon annan inverkan?

  • Svar på tråden Erfarenheter av spolning?
  • sweetheart80

    Hej. Jag själv har inte varit med om det men min svägerska gjorde det efter att ha försökt att få barn i 2år. Första äl efter spolningen så va dom gravida och jag ska bli faster i sommar. Så lycka till

  • Linkken
    sweetheart80 skrev 2015-01-21 13:50:14 följande:

    Hej. Jag själv har inte varit med om det men min svägerska gjorde det efter att ha försökt att få barn i 2år. Första äl efter spolningen så va dom gravida och jag ska bli faster i sommar. Så lycka till


    Åh, vad härligt! Man börjar ju bli smått uppgiven och negativ efter såhär lång tid, så det känns bra att höra att det hjälpt andra. Solig
  • sweetheart80

    Det va det som hjälpte dom. Jag blev chockad när jag fick reda på att de va gravida redan månaden efter. Men hon va aldrig sövd utan hon va vaken när dom gjorde det.

  • Linkken
    sweetheart80 skrev 2015-01-21 14:16:45 följande:

    Det va det som hjälpte dom. Jag blev chockad när jag fick reda på att de va gravida redan månaden efter. Men hon va aldrig sövd utan hon va vaken när dom gjorde det.


    Jo, jag har förstått att dom flesta gör så. Men min gynekolog vill göra det som en titthålsoperation, tydligen kan man se mera den vägen. Så åtminstone hoppas jag bli lite klokare, men helst vill jag förstås att inga fel ska hittas...
Svar på tråden Erfarenheter av spolning?