• Bebislängtan01

    Allt ser bra ut, men svårt att bli gravid!

    Hej!


    Jag och sambon har försökt bli gravida i snart 2 år och har nyligen påbörjat en utredning. Alla provsvar ser väldigt bra ut, sambon har dock inte jätte bra spermier, men dom är ändå så pass bra att vi borde bli gravida snart. (enligt läkaren)


     


    Jag undrar om det finns fler i vår sits som vill prata av sig lite Glad

  • Svar på tråden Allt ser bra ut, men svårt att bli gravid!
  • Bebislängtan01
    89malin skrev 2015-06-24 09:41:27 följande:

    Min mens kom som ett brev på posten även denna månad... vaknade i morse och trodde ryggen skulle gå av... har inte känt av de alls och det gör jag nästan varje gång ca 24h innan. Så hade börjat hoppas på att de kanske va nått där inne ????.


    Dessa kvinnokroppar, ibland blir man tokig på olika "symptom" och allt vad det är.


     


     

  • Bebislängtan01

    Som jag skrev tidigare hade jag beställt hem en fertilitetsmonitor, fick hem den på dag 7 i cykeln och läste sedan instruktionerna på monitorn, då det står att man kan börja använda den från mensen första dag till senast 4:e dagen i cykeln. Det är bara att vänta till nästa gång mensen kommer, om den kommer. Så typiskt! :p

  • Hey.orange
    Bebislängtan01 skrev 2015-06-25 09:01:30 följande:

    Som jag skrev tidigare hade jag beställt hem en fertilitetsmonitor, fick hem den på dag 7 i cykeln och läste sedan instruktionerna på monitorn, då det står att man kan börja använda den från mensen första dag till senast 4:e dagen i cykeln. Det är bara att vänta till nästa gång mensen kommer, om den kommer. Så typiskt! :p


    Hmm ja verkligen!
    Fick min mens idag.
  • Bebislängtan01

    Jus ja, i måndags ringde jag till fertilitetskliniken som vi skulle höra av oss till om inget hänt innan Juni. Jag fick dock svaret att dom är på semester ända till mitten av augusti (!!) hela avdelningen verkligen.. Aja, vad ska man göra. Vi får helt enkelt försöka på egen hand ett tag till =)


     


    Och tråkigt att mensen kom Hey.Orange!

  • Hey.orange
    Bebislängtan01 skrev 2015-06-27 07:54:42 följande:

    Jus ja, i måndags ringde jag till fertilitetskliniken som vi skulle höra av oss till om inget hänt innan Juni. Jag fick dock svaret att dom är på semester ända till mitten av augusti (!!) hela avdelningen verkligen.. Aja, vad ska man göra. Vi får helt enkelt försöka på egen hand ett tag till =)


     


    Och tråkigt att mensen kom Hey.Orange!


    Ah okej trist... Men vilket väder det är nu! Får hoppas att det håller sig hela sommaren. Nu är det snart semester för mig. Snart är det vår tur! Kram
  • Thotis90
    Hey.orange skrev 2015-07-28 19:26:11 följande:

    Vad händer i tråden?


    Jag hade nyligen min första mens efter att ha slutat med minipiller, så nu är vi inne på första försöket! Vi har fått klartecken av min läkare att försöka i 6 månader. Har det inte tagit sig inom den tiden så tänker jag fråga om jag kan få prova Pergotime.
    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Pommac1

    Hej! Här har vi försökt i 3 år och 3 månader utan ett plus! Inga fel är hittade! Vi har gjort tre ivf försök. Försök ett gick ganska bra. Vi fick ut några ägg och de befruktades. Tyvärr så klarade det som vi fick tillbaka sig inte. Och inget ägg till frysen. Vi fick testa en ny medicin 2.a och 3.e gången men inga ägg blev befruktade (trots mikroinjektion). Nu ska vi gå tillbaka till samma medicin som vi hade vid första försöket vid nästa försök som blir i sept. Jag har testat allt för övrigt! Monitor, äl-tester, naturläkemedel, bisolvon osv... Helt galet vad desperat man blir.

  • Hey.orange
    Pommac1 skrev 2015-07-28 23:25:46 följande:

    Hej! Här har vi försökt i 3 år och 3 månader utan ett plus! Inga fel är hittade! Vi har gjort tre ivf försök. Försök ett gick ganska bra. Vi fick ut några ägg och de befruktades. Tyvärr så klarade det som vi fick tillbaka sig inte. Och inget ägg till frysen. Vi fick testa en ny medicin 2.a och 3.e gången men inga ägg blev befruktade (trots mikroinjektion). Nu ska vi gå tillbaka till samma medicin som vi hade vid första försöket vid nästa försök som blir i sept. Jag har testat allt för övrigt! Monitor, äl-tester, naturläkemedel, bisolvon osv... Helt galet vad desperat man blir.


    Har testat det mesta här också. Bidrottninggele, zink+folsyra,bisolvon... U name it. Orkar inte riktigt testa mer grejer för tillfället.
    Hoppas det funkar på fjärde försöket!
  • Pommac1
    Hey.orange skrev 2015-07-31 12:50:17 följande:

    Har testat det mesta här också. Bidrottninggele, zink+folsyra,bisolvon... U name it. Orkar inte riktigt testa mer grejer för tillfället.

    Hoppas det funkar på fjärde försöket!


    Ja, det är nog onödigt att mixtra en massa tror jag. Mitt tandkött blev lite dåligt av bisolvon. Men det är bra nu som tur är.

    Tack! Ja vi hoppas på det.
  • Bebislängtan01

    Mensen kom som vanligt i Juli och nu kör jag med clear blue monitorn för första gången, fick maxiamal i förrgår + igår, så nu har vi myst till det de två dagar med maximal även 3 gånger under dagarna med hög.


    Så nu är det bara att vänta, nästa bim är 15/8.

  • Hey.orange
    Bebislängtan01 skrev 2015-08-01 09:41:52 följande:

    Mensen kom som vanligt i Juli och nu kör jag med clear blue monitorn för första gången, fick maxiamal i förrgår + igår, så nu har vi myst till det de två dagar med maximal även 3 gånger under dagarna med hög.


    Så nu är det bara att vänta, nästa bim är 15/8.


    Håller alla tummar! Jag har inte tagit ältest denna gång, men beräknad äl är på måndag, sen blir den 17/8 bim för oss.
  • Bebislängtan01
    Hey.orange skrev 2015-08-01 16:55:59 följande:
    Håller alla tummar! Jag har inte tagit ältest denna gång, men beräknad äl är på måndag, sen blir den 17/8 bim för oss.
    Håller tummarna för er också!!


  • BusigaSyrran

    Hoppar in här om den fortfarande kan bli aktuell igen.

    Vi har försökt sen juni -14 och allt är grönt.

    Har ett barn tillsammans som blir 4.

    Ska prata med kvinnokliniken igen nu i januari om vad vi ev ska göra. Då hon funderade på en kur att stärka min äl.

    Har någon av er fått ta några tabletter eller så?

    Min cykel är på 29-33 och är på ca dag 16.

Svar på tråden Allt ser bra ut, men svårt att bli gravid!