• 2014 baby

    äggledarspolning?

    hej allihopa är en tjej på 30 år som är överviktig och har inte haft mens på 1 år och snart ska jag till gyn och titta ifall jag har pco och nu till min fråga har någon av er gjort äggledarspolning? hur gick det sen? 

  • Svar på tråden äggledarspolning?
  • malinostrom
    2014 baby skrev 2015-03-01 16:24:39 följande:

    hej allihopa är en tjej på 30 år som är överviktig och har inte haft mens på 1 år och snart ska jag till gyn och titta ifall jag har pco och nu till min fråga har någon av er gjort äggledarspolning? hur gick det sen? 


    Jag har gjort en äggledarspolning. Är överviktig och har pcos (dock är äggstockarna inte längre pco då jag gått ner mycket i vikt). Jag gjorde spolningen på en klinik i Danmark då väntetiden här var ganska lång och oavsett vad den hade visat så ville varken landsting eller privata klinker i Sverige hjälpa oss att bli gravida pga. min övervikt. Spolningen visade att jag är täppt i båda äggledarna och att enda sättet för oss att bli gravida är IVF.
  • Villhaminbebi

    Jag gjorde äggledarapolning. Vill inte skrämma dig, alla kroppar är inte samma. Men det är det värsta jag har gjort i mitt liv. Efter äggspolningen började jag kräka av den smärtan man fick efteråt, jag svimmade. De fick ringa in narkosläkare för gyn + sjuksköterkan kunde inte hitta min puls. Jag hade mensvärk gånger 100000000. Jag hade såååå ont. Sen fick jag något av narkosläkaren som gjorde att mitt hjärta börjar slå snabbare. De va inne i rummet tills jag vaknade till, kom tibax var 5 minut för att mäta pulsen. Sen blev de bra.

  • malinostrom

    Min upplevelse var definitivt inte så illa. Det var absolut inte bekvämt men det tog ca 15 min sen var det över. Efteråt hade jag en lättare blödning i ett par tre dagar och molande värk som lättade om man tog ett par alvedon.

Svar på tråden äggledarspolning?