• ensamtjej

    Ingen vill ha mig

    Hej! Känner bara att jag måste skriva av mig lite, har ingen att prata med och känner mig så otroligt ensam.
    Jag är en 20-årig tjej som aldrig har haft en pojkvän, och det är ju normalt. Problemet är att jag känner att jag inte går att älska. Jag har träffat killar (inte krogragg), killar som har sagt dom mest underbara saker till mig osv, men efter sex har dom slutat snacka med mig helt (inte ens kk duger jag som). Jag förstår ju att dom bara är ute efter sex, och jag tar aldrig någon av komplimangerna till mig då jag vet att det förmodligen bara är för att få mig till sängs, men jag antar att jag ändå har något hopp i mig då jag har sex med dom och sedan blir sårad, hopp om att någon gång faktiskt bli älskad på riktigt.

    Jag är trött på att bli sårad, och håller mig då borta från killar helt, men jag vill ändå träffa någon. Och så träffar jag någon speciell, som verkar vara en snäll kille och som är väldigt övertygande, för att sedan gå i samma fälla igen. Jag blir så trött på mig själv, och också trött på att jag blir ledsen när jag förbereder mig på att det ändå inte kommer leda till något.

    Överallt omkring mig ser jag par, och så tänker jag att jag är så ensam. Att jag bara duger till sex och sedan är jag totalt ointressant. Jag vill kunna släppa killar helt, bara vara nöjd med mig själv, men jag känner mig så värdelös. Snälla hjälp?

  • Svar på tråden Ingen vill ha mig
  • Asirna

    Så kände jag med för några år sen.
    Även jag alltid haft lätt för att träffa partners så har det känns i slutändan som om jag endast duger till sex.

    Funderade ett tag (16 års ålder) om jag skulle sälja sex för jag inte dög till något annat.

    Nu senare vet jag det, jag duger visst till mycket mer än sex.

    Det jag tror på att du behöver göra är att bygga upp ditt självförtroende och självkänsla. Vill du bli guidad hur så är det bara att skriva till mig på PM, så behöver vi inte ta upp det här inför alla andra.

    Så skriv till mig så ska du få dig själv att känna dig värdefull igen :)

  • Blyg så in i bomben HJÄLP
    Asirna skrev 2016-01-26 04:08:45 följande:

    Så kände jag med för några år sen.
    Även jag alltid haft lätt för att träffa partners så har det känns i slutändan som om jag endast duger till sex.

    Funderade ett tag (16 års ålder) om jag skulle sälja sex för jag inte dög till något annat.

    Nu senare vet jag det, jag duger visst till mycket mer än sex.

    Det jag tror på att du behöver göra är att bygga upp ditt självförtroende och självkänsla. Vill du bli guidad hur så är det bara att skriva till mig på PM, så behöver vi inte ta upp det här inför alla andra.

    Så skriv till mig så ska du få dig själv att känna dig värdefull igen :)


    är du bra? :D
  • Asirna
    Blyg så in i bomben HJÄLP skrev 2016-01-26 12:07:57 följande:
    är du bra? :D
    Lyckats hjälpa många människor, är inte ens psykolog eller terapeut. Men kan hjälpa människor iaf :)
  • Sahj

    Jag är i exakt samma situation. Känns som jag aldrig kommer hitta någon. Jag har mycket vänner och är ute mycket men varje kväll när ja kommer hem till en tom säng kommer tårarna. Träffar en fin kille o får upp hoppet, men ännu en gång duger ja inte. Alla andra träffar någon o här e jag... 22 år och tror ingen någonsin kommer kunna älska mej, inte på de sättet. Gör mej så ledsen. Och lett till depression osv!

  • Blyg så in i bomben HJÄLP
    Sahj skrev 2016-01-26 23:29:16 följande:

    Jag är i exakt samma situation. Känns som jag aldrig kommer hitta någon. Jag har mycket vänner och är ute mycket men varje kväll när ja kommer hem till en tom säng kommer tårarna. Träffar en fin kille o får upp hoppet, men ännu en gång duger ja inte. Alla andra träffar någon o här e jag... 22 år och tror ingen någonsin kommer kunna älska mej, inte på de sättet. Gör mej så ledsen. Och lett till depression osv!


    Jag undrar, hade du och den kille relation då mellan du hade fler på G (fler valmöjlighet ifall det sket sig)medan du dejta den kille som du intressera av? Eller är det tvärsom det är är kille som har det?
    Du och jag har samma sits låter det som. Så känner jag mig också ensam. Träffa aldrig nån riktigt tjej som vill inleda något. Jag tycker vissa tjej locka in mig till sex. Först säger ni - Vi ska ses och umgås lite, lära känna varandra. Tänk inte ens tanke på du får ligga... VISST. Jag gick på det. Efter några glas. OJ där låg vi. :0 
    Visst är det skönt...
    Men vill så gärna träffa en tjej vill göra resor tillsammans, göra som alla mina par vänner gör på vardagar och kvällar och sånt Par relation gör tillsammans.
    Jag träffa bara fel tjejer.
  • Asirna
    Blyg så in i bomben HJÄLP skrev 2016-01-27 02:39:20 följande:
    Jag undrar, hade du och den kille relation då mellan du hade fler på G (fler valmöjlighet ifall det sket sig)medan du dejta den kille som du intressera av? Eller är det tvärsom det är är kille som har det?
    Du och jag har samma sits låter det som. Så känner jag mig också ensam. Träffa aldrig nån riktigt tjej som vill inleda något. Jag tycker vissa tjej locka in mig till sex. Först säger ni - Vi ska ses och umgås lite, lära känna varandra. Tänk inte ens tanke på du får ligga... VISST. Jag gick på det. Efter några glas. OJ där låg vi. :0 
    Visst är det skönt...
    Men vill så gärna träffa en tjej vill göra resor tillsammans, göra som alla mina par vänner gör på vardagar och kvällar och sånt Par relation gör tillsammans.
    Jag träffa bara fel tjejer.
    Hur gammal är du och hur gammal är du TS?
  • Sahj
    Blyg så in i bomben HJÄLP skrev 2016-01-27 02:39:20 följande:
    Jag undrar, hade du och den kille relation då mellan du hade fler på G (fler valmöjlighet ifall det sket sig)medan du dejta den kille som du intressera av? Eller är det tvärsom det är är kille som har det?
    Du och jag har samma sits låter det som. Så känner jag mig också ensam. Träffa aldrig nån riktigt tjej som vill inleda något. Jag tycker vissa tjej locka in mig till sex. Först säger ni - Vi ska ses och umgås lite, lära känna varandra. Tänk inte ens tanke på du får ligga... VISST. Jag gick på det. Efter några glas. OJ där låg vi. :0 
    Visst är det skönt...
    Men vill så gärna träffa en tjej vill göra resor tillsammans, göra som alla mina par vänner gör på vardagar och kvällar och sånt Par relation gör tillsammans.
    Jag träffa bara fel tjejer.
    Den senaste killen o jag hade inte en relation men nästan. Han bad mig att inte prata med andra killar då det gjorde jag inte! Han lät väldigt seriös utryckte att han tyckte om mej att jag va hans osv. Sen har de gått utför typ, tycker inte han verkar intresserad längre o skriver inte alls på samma sätt vilket gör mig ledsen.
    Jag vill ha en kille o dela allt med och få närhet o kärlek av o kunna ge samma tillbaka. Känner mej otroligt ensam.
    Jag är 22 år
  • Blyg så in i bomben HJÄLP
    Sahj skrev 2016-01-27 09:07:06 följande:
    Den senaste killen o jag hade inte en relation men nästan. Han bad mig att inte prata med andra killar då det gjorde jag inte! Han lät väldigt seriös utryckte att han tyckte om mej att jag va hans osv. Sen har de gått utför typ, tycker inte han verkar intresserad längre o skriver inte alls på samma sätt vilket gör mig ledsen.
    Jag vill ha en kille o dela allt med och få närhet o kärlek av o kunna ge samma tillbaka. Känner mej otroligt ensam.
    Jag är 22 år
    Tycker du ska släppa det och går vidare. Finns bättre som vänta på dig. du har inte hitta honom än. Som jag letar vidare till en vettigt tjej som verkligen menar och vill jobba tillsammans, bygga upp relationen. Men det är svårt. Jag fundera på satsa en relation om det nu kommer kanske det är hon ändå, vem vet. Jag minns jag hade dejtat 2 eller 3 som vad riktigt seriös för förhållande. Men på något sätt så inledde jag aldrig med dem. Jag brukar inte lägga tid på en tjej om jag verkligen inte älska henne.
    Hur ser du på din kille ska vara... spelar det nån roll varifrån han kommer?
  • Sahj
    Blyg så in i bomben HJÄLP skrev 2016-01-27 16:54:50 följande:
    Tycker du ska släppa det och går vidare. Finns bättre som vänta på dig. du har inte hitta honom än. Som jag letar vidare till en vettigt tjej som verkligen menar och vill jobba tillsammans, bygga upp relationen. Men det är svårt. Jag fundera på satsa en relation om det nu kommer kanske det är hon ändå, vem vet. Jag minns jag hade dejtat 2 eller 3 som vad riktigt seriös för förhållande. Men på något sätt så inledde jag aldrig med dem. Jag brukar inte lägga tid på en tjej om jag verkligen inte älska henne.
    Hur ser du på din kille ska vara... spelar det nån roll varifrån han kommer?
    Fast de e ju lättare sagt än gjort. Jag vill ha en snäll kille, de e de som spelar roll någon som älskar mej o vill va med mig.
    Ja jag kan tänka att de spelar viss roll, inte vilket land med vilken kultur man kommer från då man kan se på saker väldigt annorlunda
  • Blyg så in i bomben HJÄLP
    Sahj skrev 2016-01-27 17:57:10 följande:
    Fast de e ju lättare sagt än gjort. Jag vill ha en snäll kille, de e de som spelar roll någon som älskar mej o vill va med mig.
    Ja jag kan tänka att de spelar viss roll, inte vilket land med vilken kultur man kommer från då man kan se på saker väldigt annorlunda
    Jag säger inte det lätt gjort. Men man måste bara vidare. Annars tappa du självkänsla och förtroende på dig själv. Du ska vara stark tjej. När någon inte älska en känns som världen är krossad "Som någon kasta en sten på glaset".
    Pröva går på gymmet. Bli en träningsfreak, bli av smärtorna.
    Om han kan pratar svenska bra och engelska, men inte svensk utseende ändå såg bra ut. Skulle du kunna tänka dig, dejta honom då?
Svar på tråden Ingen vill ha mig