• Annie 871

    hur går man till väga

    Hej. Jag är snart 24 år gammal. Har försökt skaffa barn sedan december 2013. Sambon har barn sedan tidigare... men det händer inget...

    Vi vill så gärna ha ett gemensamt barn. Men inget händer... jag har varit mycket hos gyn läkare pga cellavikelser. Jag har talat om då att jag inte gått på p-piller sedan december 2013. Och att vi gärna vill få barn. Men dom kollar lite nedverderande på mig och säger- men du är ju ung. Börja med preventil medel och tänk på barn sen... är det så att bara för att jag är 24 så ska jag inte "få" tänka på att det är konstigt att jag aldrig blir gravid?

    Vart vänder man sig? Och hur gör man? Är jag för ung för att starta en utredning? Hur länge måste man försökt innan man "kan" börja undra om ngt är fel....

    Känns som man inte har någon man kan prata med om detta i sin närhet heller... så provar här. Ni verkar ju veta det mesta ?

  • Svar på tråden hur går man till väga
  • Jag är bara jag

    Om ert landsting har ett-årsgräns borde ni få göra utredning via dem. Jag vet 22-åringar som fått göra IVF så åldern kan de inte skylla på!

  • M82

    Gå privat, ofta mkt bättre bemötande och går definitivt snabbare. Kolla så de är landstingsanslutna, då kostar det bara som ett vanligt läkarbesök hos gyn, ca 300 kr. Bor du nära Uppsala kan jag varmt rekommendera Linnekliniken.

Svar på tråden hur går man till väga