• Fru Amer

    Alla som haft P-spruta!

    Hej alla.. :)


    Tog min första p-spruta i Dec efter att jag fick min son o Oktobet.


    Skulle juh ta om den nu i mars men det hoppade vi ;)


    Om man tar den den 10 Dec, ska man tänka att man skulle ta den den 10 mars eller exakt 12 veckor efter alltså den 4 mars?

    Har sedan 2 veckor mått skit... har hört att man kan må kasst när den ska ut från kroppen.. jag har sådan mensvärk.. Mår illa.. har spänningar i brösen yr och ont i huvudet! Ja typ som när man e gravid.. haha..


    Men hur läge mådde ni så?


    Hur långt efter kom mensen?


    Hur många sprutor hade  ni hunnit ta?


    När blev ni gravid?


    Jag har i princip haft ''mens'' hela dec, jan och halva feb sen varje dag rosa flytningar..


    Hoppas någon kan svarar på mina frågor :D

  • Svar på tråden Alla som haft P-spruta!
  • Fru Amer
    Tines skrev 2015-03-14 18:13:39 följande:

    Jag fick vänta hela 2 år innan jag fick igång min kropp efter p-sprutan.....

    Aldrig mer den hemska sprutan!


    Hur länge hade du den då?

    :(
  • Fru Amer
    Tines skrev 2015-03-14 22:36:13 följande:
    Två sprutor.....
    Oj tog bara en???? blir aldrig mera den.

    Hoppas på att kroppen blir normal snabbt. ????
  • Sandans

    Jag började på sprutan som 17-åring med väldigt lite kunskap om vad den egentligen innebar. Jag gick på den i 4 år och tog sedan ett uppehåll på 1.5 år. Under detta uppehåll fick jag mens men ingel äl alls. Jag började sedan med p-piller och har därför fortfarande ingen äl. Vad jag menar är att läs noga innan du tar den. Hormonerna kan sitta i upp till 2 år oavsett hur många sprutor du tar, skelettet kan kalkas ut osv. Med facit i hand skulle jag aldrig tagit den trots att jag generellt var nöjd och inte hade mens.

  • Livetsgång

    Slutad med min spruta 11 Maj 2016 och den utkik Augusti.

    12 oktober började jag få sparsamma blödningar

    Under nästkommande 14 dagarna hade jag massa symptom
    Bl a rosa flytningar, stick i livmoder och äggstockar.
    Fick min första och verkligen synbara ÄL 27-28 oktober och de flytningarna va extremt synliga samt sega och kunde bilda strimlor. Fick rätt stora ÄL flytningar.

    12 november kom mensen som åter en klocka och pågick normalt fram till 16 nov och slutade direkt på morgonen d.v.s 5 dagars mens. På eftermiddagen fick jag bara en eftersläng av spottings som va brunflytning sen inget mer. 

    Veckan som kommer ska jag ha ÄL till helgen igen och börjar känna små diffusa symptom igen.

    Temp va på 37,4 - 37,5 vid förra äl veckan.
    vid mens sjönk tempen ner åter till 36,4 - 36,5 

    Men direkt efter mens steg den direkt igen och ligger på 36,9 -37,0 
    Brukar temp stiga efter mensen?? Hittar inga direkt bra svar på just de :)

Svar på tråden Alla som haft P-spruta!