• Veronica1

    Ea/Ed byråkrati!

    Hej!

    Är det någon här inne som har gjort EA/ED som har haft problem med byråkratin? Vi fick tid för att skriva på fadersskapsintyg men när vi berättade att vi varit till Prag så blev hon helt ställd, så nu ska familjerätten kontakta mig till veckan. Jag får panik! Vi har papper från kliniken som både jag & min man har skrivit under där vi samtycker/godkänner assisterad befruktning & donerade embryon, vad är problemet? 

    Någon som vet något om detta???

  • Svar på tråden Ea/Ed byråkrati!
  • Jag är bara jag

    Låter jättemärkligt,har aldrig hört om nåt liknande. Vad är problemet anser dom? Vi lär ju hamna i samma sits då antar jag!

  • Veronica1
    Jag är bara jag skrev 2015-03-14 17:32:23 följande:

    Låter jättemärkligt,har aldrig hört om nåt liknande. Vad är problemet anser dom? Vi lär ju hamna i samma sits då antar jag!


    Ja jag fattar inte, hon började prata om familjerätten & adoption, jag fattar ingenting! Jag har inte heller hört om något liknande... 
  • Jag är bara jag

    Men inte sjutton gubbar måste män i par som gjort spermiedonation adoptera kvinnans barn inte! Borde ju vara samma om man gjort ED tycker jag även om det råkar vara i utlandet.

    Men hur eller hur-ni har alltså fått barn så man ska gratulera nu då?  Glad

  • Veronica1

    Som sagt,jag tror det är okunskap! Jag får se vad dom säger...

    Ja men visst, en liten pojke som snart är 6 veckor Glad,helt fantastiskt!

    Hur går det för dig?

  • Jag är bara jag

    Stort grattis då! Glad Har jag missat helt. Vi ska snart iväg igen för femte gången. Tar mina sprutor och piller och hoppas på flera i frysen. Det är därför vi gör färskt igen. Får vi fler i frysen-vilket man ju alltid får- så slipper vi ET fler gånger.

  • Veronica1
    Jag är bara jag skrev 2015-03-14 18:44:53 följande:

    Stort grattis då! Glad Har jag missat helt. Vi ska snart iväg igen för femte gången. Tar mina sprutor och piller och hoppas på flera i frysen. Det är därför vi gör färskt igen. Får vi fler i frysen-vilket man ju alltid får- så slipper vi ET fler gånger.


    Tack Glad! Jag håller alla tummar & tår för dig!!!! Jag är så nyfiken att höra vad dom har att säga när dom ringer från familjerätten, okunniga människor Tungan ute
  • Bengalen

    Stort grattis Veronica till er lille pojke!

    Kanske lite sent nu men varför nämna det överhuvudtaget?

  • Jag är bara jag
    Veronica1 skrev 2015-03-15 07:22:39 följande:
    Tack Glad! Jag håller alla tummar & tår för dig!!!! Jag är så nyfiken att höra vad dom har att säga när dom ringer från familjerätten, okunniga människor Tungan ute
    Tack snälla du! {#emotions_dlg.flower} Och än en gång ursäkta att jag missat tilldragelsen med sonen! Tatt paus från alla ED-trådar,tatt paus från allt ett bra tag.
  • Det vackraste
    Veronica1 skrev 2015-03-15 07:22:39 följande:
    Tack ! Jag håller alla tummar & tår för dig!!!! Jag är så nyfiken att höra vad dom har att säga när dom ringer från familjerätten, okunniga människor 

    Grattis till er son! :) Det är du som fött så du är automatisk mamman ;) och din man är fadern även om ni använt donerat embryo. Har han skrivit på papper på det så är det inga problem. De är okunniga som du säger. Grattis igen!
Svar på tråden Ea/Ed byråkrati!