• Cyanea

    Äntligen gravid efter IVF i Mars 2015

    Hej alla fantastiska kämpare! 

    Idag var min officiella TD och det overkliga hände äntligen. Jag är gravid. Vårt första plus. Vår fina lilla prick sattes in den 2/3, FET nr. 2. 

    Här vore det jättemysigt att skriva med andra som också försökt länge, gärna som gjort IVF, och följas åt på den spännande och skräckinjagande vägen framåt mot ett barn. 

  • Svar på tråden Äntligen gravid efter IVF i Mars 2015
  • Sword

    "Alltför lugnt" blev vattenavgång samma kväll (dvs 25/11). Vi åkte till förlossningen för bedömning men fick åka hem igen eftersom värkarna var små och få. De satte igång under natten och på morgonen föddes vår son August! 3985 gram och 52 cm lång och alldeles alldeles perfekt Nu är vi hemma och jag har en nyammad liten kille på bröstet.

    Förlossningen gick inte som tänkt - jag hann inte få epidural tex; sen tvingades de använda sugklocka och dessutom klipptes jag upp lite... Sista timmen kunde min man se att bebisens puls var väldigt låg emellanåt dessutom - nere på 50. Något som inte informerades till mig som tur var. När bebisen väl kom ut så hördes inte ett knyst och personalen tog med honom till barnläkaren för snabbvård. Min man var med bebisen, medan jag var så utmattad och hög på lustgas att jag inte riktigt hängde med på vad som hände. Tur det antar jag för jag var liksom aldrig så orolig som min man blev - han blev ju livrädd att det skulle skita sig men syrgas (och kanske annat) till den lille gjorde susen! Och eftersom det är resultatet som räknas så har vi ju trots allt vunnit högsta vinst! Lyckan är total <3

  • Em86

    Grattis Sword! :)

    Då är det bara lilla jag kvar igen att föda..? Vi har BF den 16/12 & jag längtar ihjäl mig! Hoppas inte han blir försenad...

    Har ni några tips inför förlossningen? :)

    Kram

  • Sword

    Tack!

    Tips: se till att ha ätit, försök vara mätt (jag åt innan vi åkte in och det var guld värt). Träna avslappningsandning innan så tror jag det är lättare att genomföra när det verkligen behövs (jag hade slarvat med detta...).

    Stort Lycka till! Ska bli spännande att höra hur det går för dig.

    Hoppas allt är bra med Citrona också!!

  • Em86

    Tack för tipsen :)
    Jag längtar så jag håller på å spricka!

    Vilken vecka var ni i när ni födde?

  • Citrona
    Sword skrev 2015-12-04 12:23:36 följande:

    Tack!

    Tips: se till att ha ätit, försök vara mätt (jag åt innan vi åkte in och det var guld värt). Träna avslappningsandning innan så tror jag det är lättare att genomföra när det verkligen behövs (jag hade slarvat med detta...).

    Stort Lycka till! Ska bli spännande att höra hur det går för dig.

    Hoppas allt är bra med Citrona också!!


    Grattis alla som fött de senaste 11 dagarna!
    Själv fick vi vår efterlängtade pojke den 26 nov genom planerat snitt men då han hade vatten i lungorna fick vi vara på Neonatalavdelningen fram tills för bara någon dag sedan, det.....var......jobbigt ;(
    Han mår i alla fall bra nu och är alldeles fantastisk! ;)

    Amningen som inte alls funkade med storasyskonen ser faktiskt ut att funka riktigt finfint denna gång ;)
  • Em86

    Va skönt att ni mår bra nu, min största rädsla är att åka hem från BB utan våran efterlängtade son ???????? Det är väl alla föräldrars mardröm... Nu är det inget som tyder på att det ska hända då alla ultraljud & undersökningar har varit bra. Men ångesten & rädslan finns där... ????

  • Citrona

    Rädslan kommer nog alltid finnas kvar...i alla fall för mig, tror i och för sig att alla föräldrar tänker så men kanske speciellt vi som haft lite svårare att få till våra små. Har köpt och installerat ett dyrt andningslarm att ha i sängen-känns bra.

  • Em86

    Jag tog upp det med våran barnmorska och hon sa att jag var tvungen att lära mig leva med den känslan... :-/

  • Nilla6

    Hej hur har det gått för er? Adam fyller 1 år den 13e, tiden går sjukt fort. Han väger väl ca 10 kg och är nog 77 cm lång. Kryper och går längs möbler men inte utan stöd. Har 2 små tänder nertill men jätte dålig på att tugga så allt han äter med bitar i sätter han i halsen. Vilket ger mej panik. Men det kommer väl. O jag är gravid igen;) i vecka 7, inget planerat då vi inte skulle kunna få naturligt igen. Men sambon slutade med en av sina mediciner mot blodtrycket för typ 2 månader sen o vips så blev jag gravid, helt sjukt men så kul. Hoppas på en tjej nu men så länge den lille är frisk.

  • Sword

    Skoj @Nilla6

    August blir 1 om tre veckor (26/11), idag var vi på 1-årskalas hos liten kompis i "mammagruppen". Kul!

    Det är full fart på vår lille kille, han går för fullt sen några veckor och har hela sex tänder och ytterligare två på gång. Det händer att han också sätter i halsen och det är hemskt! Det är ju mardrömmen och jag blir lite harig då andra ska ge honom banan odyl - jag vill att det ges i delar, inte i slantar...

    Herregud va fort året har gått. Det har hänt mycket så klart, men det är ändå inte så länge sen vi inte hade barn. Konstigt men väldigt naturligt ????

    Jag är också nyfiken på er andra ????

    Och lycka till med denna graviditet @Nilla6

  • Citrona

    Grattis @nilla6!!! Fantastiskt!

    Vad kul att höra om era små ;)
    Min lille  fyller år nu 26e och han har hela 8st tänder som nästan är helt utväxta, tur att jag inte ammade så länge huuu. han äter allt och vill inte äta välling längre, varken på natten eller på dagen.
    Han kryper och ställer sig mot möbler men går inte ännu.
    Han snackar en hel del, mamma, titta, äääädeeedäääää som vi tror är frågan vad är det där ;)

  • Em86

    Hej!
    Min Caspian fyller år den 21/12 :)
    Han är fantastisk på alla sätt! Han har 6 tänder, 4 uppe & 2 nere. Han kryper och går om han har stöd. Står själv så det dröjer nog inte så länge innan han går själv :)

    Vi är igång med syskonförsök & ska på ägguttag på måndag.

    Har någon av er bara tagit en halv dos av orivitell? Tycker det verkar märkligt att jag ska göra det...

Svar på tråden Äntligen gravid efter IVF i Mars 2015