• fan och hans moster

    BRA glidmedel?

    Tips på ett BRA glidmedel som inte svider eller känns "strävt" när man har sköra slemhinnor?

    De allra flesta glidmedel jag har testat har antingen svidit en aning eller bara haft dåligt glid. Angående det dåliga glidet så har det antingen torkat fort eller så har det varit lite för motsträvigt liksom. Alltså glidit har det gjort men inte så bra liksom, mer som att det känns strävt och ger lite motstånd... Babyolja och andra oljor har också det motståndet liksom. 

    Så, vad finns det för glidmedel som ni testat i en situation som denna och som håller mina kriterier? Antar att det krävs att ni också haft de problemen som jag nämner (svid och dåligt glid) för att det ska bli bra svar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-22 18:01
    Ok, kollat lite mer noga och det står i dagsläget mellan Eros Woman och Pjur Woman. Vilken skulle ni säga är bäst för de problem jag har?

  • Svar på tråden BRA glidmedel?
  • Sweet Sofia

    Föredrar antingen Klick Natural Glide eller d

    Sensitive Me 3in1 Caring Massage Glid. Båda från RFSU.

  • Nyfikna72

    Tramssmörjor..........sök på anallube eller fistlube så får ni rediga grejer som fungerar ett tag och inte bara torkar bort och blir sträva.

  • fan och hans moster

    Vill undvika vattenbaserat, av anledningarna som min trådstart förklarar. Glidet ska hålla länge och bra för att inte sabba slemhinnorna ytterligare.

  • Sweet Sofia
    fan och hans moster skrev 2015-03-22 19:13:35 följande:

    Edit: samt att de inte känns obehagliga, svidande elelr liknande. Alla glidmedel jag testat har svidit mer eller mindre.


    Då rekommenderar jag glidmedel från RFSU. De svider inte. Trur även de har de som inte är vattenbaserade.
  • fan och hans moster
    Sweet Sofia skrev 2015-03-22 19:15:19 följande:
    Då rekommenderar jag glidmedel från RFSU. De svider inte. Trur även de har de som inte är vattenbaserade.
    Har prövat både vatten och silikonbaserat från dem, silikonet var inget vidare i glidförmågan. vattenbaserade torkade bara bort och sved.
  • Giovanna

    Om du inte vill ha vattenbaserat, inte silikon och inte olja vad återstår då? Vad är basen i Eros och Pjur?

  • Sweet Sofia
    fan och hans moster skrev 2015-03-22 19:17:31 följande:

    Har prövat både vatten och silikonbaserat från dem, silikonet var inget vidare i glidförmågan. vattenbaserade torkade bara bort och sved.


    Har aldrig varit med om uttorkning eller sveda med RSFUS glidmedel.
  • fan och hans moster
    Giovanna skrev 2015-03-22 19:18:46 följande:

    Om du inte vill ha vattenbaserat, inte silikon och inte olja vad återstår då? Vad är basen i Eros och Pjur?


    Silikonbaserade från RFSU gillade jag inte, inte vissa andra jag också prövat men det utesluter ju inte att det finns någon som faktiskt funkar bra. Därför letar jag efter ett glid som:

    *Inte svider eller känns obehagligt.
    * Ger BRA glid (dvs inte strävt, torrt eller på något annat sätt ger motstånd vilket de silikonbaserade jag testat har gjort) och håller länge. (därför utesluter jag vattenbaserade eftersom de torkar fortare).
  • Giovanna
    fan och hans moster skrev 2015-03-22 20:21:49 följande:
    Silikonbaserade från RFSU gillade jag inte, inte vissa andra jag också prövat men det utesluter ju inte att det finns någon som faktiskt funkar bra. Därför letar jag efter ett glid som:

    *Inte svider eller känns obehagligt.
    * Ger BRA glid (dvs inte strävt, torrt eller på något annat sätt ger motstånd vilket de silikonbaserade jag testat har gjort) och håller länge. (därför utesluter jag vattenbaserade eftersom de torkar fortare).
    Har du testat något som är vatten- och silikonbaserat? Jag är förstås också ute efter det perfekta glidmedlet Glad
  • fan och hans moster
    Giovanna skrev 2015-03-22 20:33:58 följande:
    Har du testat något som är vatten- och silikonbaserat? Jag är förstås också ute efter det perfekta glidmedlet Glad
    Nä tror inte det, men innehåller de inte lite ämnen som man kanske inte vill ha i fittan direkt? 
  • Giovanna
    fan och hans moster skrev 2015-03-22 21:05:29 följande:
    Nä tror inte det, men innehåller de inte lite ämnen som man kanske inte vill ha i fittan direkt? 
    Jo, det är klart. Blanda silikon (eller annan olja) och vatten så behövs det mer jox i produkten. Men å andra sidan innehåller de flesta glidmedel en massa mindre trevliga ingredienser. Jag har nog bara sett ACO's glidslem som jag tycker är ok innehållsmässigt. Skit också, ska det va så svårt?! Det får nog bli kokosolja för mig.
  • fan och hans moster
    Giovanna skrev 2015-03-22 21:21:49 följande:
    Jo, det är klart. Blanda silikon (eller annan olja) och vatten så behövs det mer jox i produkten. Men å andra sidan innehåller de flesta glidmedel en massa mindre trevliga ingredienser. Jag har nog bara sett ACO's glidslem som jag tycker är ok innehållsmässigt. Skit också, ska det va så svårt?! Det får nog bli kokosolja för mig.
    Pjur woman innehåller:
    Cyclopentasiloxane, Dimethicone, Dimethiconol.

    Eros Woman innehåller:
    Cyclomethicone, Dimenthicone, Dimenthiconol, Glycine soja, Aloe Barbadensis, Tocopherol.

    Lite mer i Eros då men har haft glidmedel som innehöll mycket mer. Ingen var ju bra dock.
  • Giovanna
    fan och hans moster skrev 2015-03-22 21:24:14 följande:
    Pjur woman innehåller:
    Cyclopentasiloxane, Dimethicone, Dimethiconol.

    Eros Woman innehåller:
    Cyclomethicone, Dimenthicone, Dimenthiconol, Glycine soja, Aloe Barbadensis, Tocopherol.

    Lite mer i Eros då men har haft glidmedel som innehöll mycket mer. Ingen var ju bra dock.
    Vad jag kan förstå utan att slå upp det så innehåller Pjur Woman tre olika silikoner/silikonpolymerer och inget mer.

    I Eros Women ser det de tre första ut att vara olika typer av silikon, sen kommer sojaglycin (aminosyror), aloe vera och sist E-vitamin.

    Svårt att säga vilken av dessa två jag skulle välja men jag tycker ändå att båda två ser ut att ha en rätt schysst komposition om en tycker det är okej med silikon. Ingen av dom innehåller konserveringsmedel tex.

    Vad gäller Eros så innehåller den aloe vera. Jag har testat ren aloe vera som glidmedel, ingen bra ide. Sved som satan. Men det ser ut att vara en väldigt liten mängd procentuellt så den är kanske värd att testa ändå.
  • fan och hans moster
    Giovanna skrev 2015-03-22 21:42:04 följande:
    Vad jag kan förstå utan att slå upp det så innehåller Pjur Woman tre olika silikoner/silikonpolymerer och inget mer.

    I Eros Women ser det de tre första ut att vara olika typer av silikon, sen kommer sojaglycin (aminosyror), aloe vera och sist E-vitamin.

    Svårt att säga vilken av dessa två jag skulle välja men jag tycker ändå att båda två ser ut att ha en rätt schysst komposition om en tycker det är okej med silikon. Ingen av dom innehåller konserveringsmedel tex.

    Vad gäller Eros så innehåller den aloe vera. Jag har testat ren aloe vera som glidmedel, ingen bra ide. Sved som satan. Men det ser ut att vara en väldigt liten mängd procentuellt så den är kanske värd att testa ändå.
    Hmm... Då kankse det är lika bra att bara köra på pjur direkt. Har nämligen ofta stött på just sveda när det kommer till glid. Orka igen liksom. :S
  • Giovanna
    fan och hans moster skrev 2015-03-22 21:56:37 följande:
    Hmm... Då kankse det är lika bra att bara köra på pjur direkt. Har nämligen ofta stött på just sveda när det kommer till glid. Orka igen liksom. :S
    Testa Pjur du! Och tala gärna om vad du tyckte sen. Eventuellt köper jag den själv.  Det finns ju en mängd olika slags silikoner (vissa är tom. i nån mån vattenlösliga) så det kan ju hända att den inte är lika kletig och så. Good luck! Glad
  • fan och hans moster
    Giovanna skrev 2015-03-22 22:58:57 följande:
    Testa Pjur du! Och tala gärna om vad du tyckte sen. Eventuellt köper jag den själv.  Det finns ju en mängd olika slags silikoner (vissa är tom. i nån mån vattenlösliga) så det kan ju hända att den inte är lika kletig och så. Good luck! Glad
    Ja det blir nog den, ska försöka komma ihåg att ge en recension om den här i tråden sen!
  • Xsimot

    Har testat många olika, men har fastnat för Pjur woman. Fungerar klockrent utan problem eller biverkningar.

    Kommer aldrig att byta.

Svar på tråden BRA glidmedel?