• Född90

    utredning pågår

    Jag och min sambo har försökt att bli gravida i snart 2 år utan resultat. För ca. 6månader sen började vi utredning. Gyn undersökningen visade något förstorade äggledare ( inget konstigt enl. Läkaren). Blodproverna var bra och visade även att jag har ägglossning. Sambon ska nu få remiss att lämna spermaprov.

    Någon som är i samma situation? Någon som vet vad nästa steg blir om sambons test skulle vara bra?

  • Svar på tråden utredning pågår
  • Jag är bara jag

    Mest troligt IVF p.g.a den tid som gått och att det faktiskt ger störst chans. Men ibland börjar de med insemination också. Får jag fråga varför det tatt så oerhört långt tid att komma så här pass långt? Vi gjorde allt på 1,5 månad. Och du har alltså spolat äggledarna före han lämnat spermaprov? För vid VUL syns inte äggledarna alls så för att se om de är förstorade krävs spolning. Ja,ursäkta om jag stövlar på,men det låter avigt bara. Glad

  • beckybe83

    Alla våra prover såg bra ut, så innan vi startar med IVF så har jag fått börja med Letrozol för att stimulera ägglossningen.

  • Född90

    Okey, har du själv erfarenhet av detta? Vet inte varför de har tagit så många månader. Har inte själv koll på om de var kort eller lång tid. Men 1.5 månader låter ju mer rimligt :/ Okey, nej spolat äggledarna har jag inte gjort, men han mätte ju äggledarna på ultraljudet.

    Beckybe83:

    Okey är det någon tablett? Hur länge ska man ta dem då?

  • Jag är bara jag

    Man ser inte äggledarna på VUL så läkaren måste pratat om nåt annat. Man måste spola äggledarna för att se om det finns passage. Jag har gjort utredning,spolats 2 ggr och gjort 13 IVF:er. Har du egen äl får du ingen medicin för det för det hjälper inte alls. Då är IVF bäst.

  • Född90

    Okey, för jag såg ju dem också på ultraljudet :/ De var märkligt. Ja passage kan jag ju förstå att man inte ser på ultraljud. Okey, de var några gånger med ivf, hoppas ni har tur och lyckas. Ja enligt ägglossnings provet har jag ägglossning. Vi hoppas på det bästa och att det någon gång kommer att bli en liten bebis för oss också.

Svar på tråden utredning pågår