• ledsenbesviken

    Privat spermadonator och underhåll

    jag har barn med en kille som hjälpt mig med min barnlängtan. han stå som far i papperna. vi kom överens att han inte kommer att betala underhåll. men nu fick jag reda på att man kan få utfyllnadsbidrag från fk. någon här som visste om detta? då han har många barn kommer det inte vara många kronor som han egentligen skulle betala till mig. alltså kommer jag att få nästan hela beloppet på 1273:- lite synd bara att jag inte vetat om detta innan. men min fråga var om ni visste om detta ni som sitter i samma sits?

  • Svar på tråden Privat spermadonator och underhåll
  • Anonym (Om...)
    ledsenbesviken skrev 2015-04-16 18:59:23 följande:

    jag har barn med en kille som hjälpt mig med min barnlängtan. han stå som far i papperna. vi kom överens att han inte kommer att betala underhåll. men nu fick jag reda på att man kan få utfyllnadsbidrag från fk. någon här som visste om detta? då han har många barn kommer det inte vara många kronor som han egentligen skulle betala till mig. alltså kommer jag att få nästan hela beloppet på 1273:- lite synd bara att jag inte vetat om detta innan. men min fråga var om ni visste om detta ni som sitter i samma sits?


    Om man innan man skaffar barn på egen hand känner att man måste ha bidrag för att klara av det ekonomiskt, så ska man inte ha barn.

    Det är inte vi andra som ska betala för dina ungar, det får du själv göra. Bidragen är egentligen till för dem som har det tuffast ekonomiskt, inte en stor skattkista som alla ska försöka roffa åt sig ur så mycket det bara går.
  • Svea 33

    Hur får ni tag på dessa män? Finns det sidor man kan besöka för att få kontakt med män som inte vill ha barn men ändå donerar?

  • Brumma

    Hur många barn är "många"?

    Känner en kille som tjänar "nirmalt". Han har tre barn och betalar fullt underhåll för alla.

    Tycker ju inte han skall betala en enda krona om det är er överenskommelse från början..

    Men hur tänkte han? Ditt barn har ju tex lika stor arvsrätt som övriga...

  • xSpinell
    Svea 33 skrev 2015-09-01 23:35:01 följande:

    Hur får ni tag på dessa män? Finns det sidor man kan besöka för att få kontakt med män som inte vill ha barn men ändå donerar?


    Om du vill ha ett barn som du vill uppfostra ensam , så måste det väll
    finnas massor av män (så kallade donatorer)  som ställer upp utan kondom .
    Det är ju när du efter ett par år kommer o vill ha underhåll som det
    kanske kan bli lite diskussion om det hela .
    Brumma skrev 2015-09-02 06:37:12 följande:

    Hur många barn är "många"?

    Känner en kille som tjänar "nirmalt". Han har tre barn och betalar fullt underhåll för alla.

    Tycker ju inte han skall betala en enda krona om det är er överenskommelse från början..

    Men hur tänkte han? Ditt barn har ju tex lika stor arvsrätt som övriga...


    Ända anledningen till att han ställde upp på det där var nog att han var kåt .
    Ingen har väll hört hans version av det hela om vad han tycker i dag .
    Särskilt i dagens läge när han nu kanske får ett litet kärleksbrev från FK 

  • Biet

    Xspinell - De finns nog många män som ställer upp och gärna har sex med en kvinna oavsett det blir barn eller inte utan kondom, men blanda inte ihop alla dem med att vara donator. De seriösa donatorena lämnar i kopp/spruta till kvinnan som längtar efter barn.

Svar på tråden Privat spermadonator och underhåll