• Bitten

    Fjärde barnet 2016

    Hej. Jag och min man har tre barn och börjar inse att familjen nog kommer att öka i storlek med en till. Vi försöker inte men vi skyddar oss heller inte så det är väl bara en tidsfråga, men det vet man ju inte säkert förstås. Det känns lite läskigt men blir det ett barn till så känns det rätt och bra. Jag känner att vi har kraft och kärlek för en till.
    Finns det fler därute som planerar för större familj?

  • Svar på tråden Fjärde barnet 2016
  • RobzMarley
    Bitten skrev 2016-03-01 08:52:17 följande:

    Lysmasken: Läste i "BF-feb"-tråden att din lilla rackarunge kom i söndags. :) Grattis! Snabbt gick det också vad jag förstod? Är ni kvar på BB eller har ni kommit hem? Hoppas ni mår bra!
    Välkommen i fyrabarnsklubben! :)


    Vad roligt! Grattis Lysmasken!!
  • virka80

    Uppdaterar lite, åkte in till fl i måndags för undersökning om det kunde bli igångsättning, men kroppen var inte alls mogen.

    Tråkigt, men jag blev nästan lättad att inte behöva vara kvar. Det var så stressigt på förlossningen och så håller det på att renovera så det är rörigt och finns inga fönster. Ser inte fram emot att åka in och föda. Hoppas nästan det är fullt så jag får komma till annat sjukhus när det är dags. Ser fram emot att få komma hem med vår lilla skrutt... Lillskrutten verkar dock inte ett dugg intresserad av att komma ut. BF+5 idag och jag har så ont att jag knappt kan röra mig.

  • Bell13

    Så var det min tur att plussa. Är 3+5 idag men kände att nåt var fel blev illamående av Douglas barnmat, har kissat oftare samt hade metallsmak i munnen. Bf 15 nov så det blir 17 månader mellan barnen är så klart överlycklig

  • Lysmasken

    Då är tösen 14 dgr idag.

    Å vi funderar på en till :-O är vi galna ...


    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825 Majken 160228
  • virka80

    Den 9 mars fick vi en son. 5210 gram och 57 cm så det var ingen liten kille. Storasystrarna är överlyckliga över sin lillebror.

    Skriver min fl-berättelse här, ni får läsa om ni orkar/vill, känner att jag behöver skriva av mig lite.

    Jag var väldigt orolig för förlossningen men upplever att jag blev väl omhändertagen. Det blev igångsättning som tog 20 timmar innan det gav verka. Jag var ganska uppgiven då, sen fick jag EDA och de tog vattnet. Fick även värkstimulerande dropp. Nu tog det fart men jag kände inte mycket av värkarna. Vid 15.15 börja jag känna ett väldigt tryck och fick lustgas, varken jag eller bm förstod nog hur nära det var utan jag fick för mig att jag måste gå på toa så mannen och bm hjälpte mig upp och inne på toa kommer världens krystvärk så tillbaka till sängen och två värkar till så var han ute 15.28 Gick väldigt snabbt efter en seg start... Sen lossnade tyvärr inte moderkakan och jag blödde massor. Mannen fick ta sonen och det var plötsligt 8 personer i lilla förlossningsrummet, blev ilfärd upp till operation och narkos. När jag precis sövts så lossnade moderkakan av sig själv så jag slapp det ingreppet. Fördelen var väl att jag slapp vara vaken när de sydde mig. Förlorade 2,5 liter blod så jag fick lite påfyllning. Vaknade och fick efter ett tag komma till special-bb och träffa mannen och sonen. Så tacksam att allt gick bra och att jag var på ett stort sjukhus när det blev akut. Var uppe på operation på bara någon minut.

    Åkte hem efter ett par dagar och det har funkat bra med syskonen. Själv har jag haft väldigt ont av foglossningen och det har varit väldigt mycket amning och matning med ersättning eftersom Lill-killen var så stor så fick han lite dåliga glukosvärden.

  • Bitten

    Grattis Bell! Det gick ju fort det där! :)

    Grattis till stora nykomlingen virka! :) har du fött stora barn tidigare? Var det väntat?

    Här går allt bra men det känns ju att den "lediga" tiden minskat ytterligare. :)
    Jag sätter igång en tvättmaskin på morgonen och hänger den innan jag lägger mig på kvällen.

    Lysmasken hur går tankarna om en femma? ;)

  • Bell13
    Bitten skrev 2016-03-20 09:11:42 följande:

    Grattis Bell! Det gick ju fort det där! :)

    Grattis till stora nykomlingen virka! :) har du fött stora barn tidigare? Var det väntat?

    Här går allt bra men det känns ju att den "lediga" tiden minskat ytterligare. :)
    Jag sätter igång en tvättmaskin på morgonen och hänger den innan jag lägger mig på kvällen.

    Lysmasken hur går tankarna om en femma? ;)


    Ja jättefort men är dock orolig. Gjorde ett clearblue digital förra söndagen som visade 2-3 och idag tog jag ett till som visade samma borde ha visat 3+ tycker jag. Så nu inbillar jag mig att det ska bli missfall. Är i 5+4 idag
  • Lysmasken
    Bitten skrev 2016-03-20 09:11:42 följande:

    Grattis Bell! Det gick ju fort det där! :)

    Grattis till stora nykomlingen virka! :) har du fött stora barn tidigare? Var det väntat?

    Här går allt bra men det känns ju att den "lediga" tiden minskat ytterligare. :)

    Jag sätter igång en tvättmaskin på morgonen och hänger den innan jag lägger mig på kvällen.

    Lysmasken hur går tankarna om en femma? ;)


    Haha tankarna finnes kvar. Dock måste jag ta redan på ang om mitt knä. Spökar fortfarande & värker.

    Idag är lillfisen 3 veckor. Känns som att det var igår hon kom
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825 Majken 160228
  • Bitten

    Hej. Hoppas alla mår bra. Vi mår fint.
    Jag loggades ut här för mer än en månad sedan och orkade inte leta fram lösenordet förrän idag. :)
    Vi börjar få in en fin kvällsrutin här hemma.
    Alla fyra somnar mellan 19 och 20. Så vid 20 är det så lugnt och stilla här och jag kan återgå till min rutin att kolla serier och käka kvällsmackorna ifred i soffan. :)
    Har letat fram mina träningskläder och skall återuppta min lilla jogg/löprunda jag hade före graviditeten. Det ska bli så skönt. Bara komma ut lite på em/kvällen och få frisk luft.
    Om det ska vara såhär lätt så får vi nog öka utmaningen med en till. Haha
    Dock är lilla inne i en snutt-släpp snutt-släpp snutt-släpp och håller på så såklart även på natten. Jag känner att det är lite slitsamt men i vanliga fall somnar hon senast 20 och vaknar bara en eller två gånger på natten. Så det känns som det går att klara.

    Är det någon mer som fött?
    Bell: hur går det för dig? Nov? Dec?

  • Bell13
    Bitten skrev 2016-05-17 13:41:23 följande:

    Hej. Hoppas alla mår bra. Vi mår fint.
    Jag loggades ut här för mer än en månad sedan och orkade inte leta fram lösenordet förrän idag. :)
    Vi börjar få in en fin kvällsrutin här hemma.
    Alla fyra somnar mellan 19 och 20. Så vid 20 är det så lugnt och stilla här och jag kan återgå till min rutin att kolla serier och käka kvällsmackorna ifred i soffan. :)
    Har letat fram mina träningskläder och skall återuppta min lilla jogg/löprunda jag hade före graviditeten. Det ska bli så skönt. Bara komma ut lite på em/kvällen och få frisk luft.
    Om det ska vara såhär lätt så får vi nog öka utmaningen med en till. Haha
    Dock är lilla inne i en snutt-släpp snutt-släpp snutt-släpp och håller på så såklart även på natten. Jag känner att det är lite slitsamt men i vanliga fall somnar hon senast 20 och vaknar bara en eller två gånger på natten. Så det känns som det går att klara.

    Är det någon mer som fött?
    Bell: hur går det för dig? Nov? Dec?


    Missfall den 22 mars dessvärre vi försöker vidare
  • Bitten

    Hej alla. Är det några kvar därute. ????
    Här närmar sig fyran ettårsdagen. Tiden har gått fort.
    Hur går det för alla? Lysmasken, du funderade väl på en femma? ????
    Bell, har ni lyckats?
    Hoppas alla har det bra!

  • Siggi

    Jag har en som är född

    2015 maj

    Nr 2 född 2016 juli

    Nr 3 är beräknad 2017 juli

    Den äldsta blir bara 2 år 2 månader när trean kommer :)

Svar på tråden Fjärde barnet 2016