• Alexandraaz

    Boktips?

    Hej!

    Jag är ute efter bra bok, men jag hittar liksom ingen som verkar vara intressant och bra. Jag gillar romaner, så som Per Anders Fogelströms bokserie osv. Jag älskar verkligen hans böcker och det är något liknade jag söker. Jag vill gärna att det ska vara rätt så lättläst eftersom jag inte är så jättegammal. Så om ni har några bra förslag på sådana böcker så får ni gärna slänga väg en kommentar!

  • Svar på tråden Boktips?
  • Tecum

    Då du gillar historiska romaner skulle jag rekommendera något av Bo R Holmberg. Han har skrivit en fristående bokserie som utspelas i Norrland i mitten av 1800-talet. Det är en slags historiska deckare och huvudperson är en länsman men man får också följa andra människoöden och veta hur man levde på den tiden. Titlar jag minns är Snögrav och Brandvakt men det finns fler i den serien. Du kan kolla på bibblan.

  • Gathenhielm

    1984 är en gammal goding. Annars är ju Vonneguts alster alltid riktiga höjdare; skulle rekommendera att du börjar med Slakthus 5, och ser om du gillar stilen.


    Reasons... we all have them, at times.
  • OlofJ

    Hej,

    Läst svaren i tråden och tror att sommarens nya bok från bonnier skulle passa dig.
    Men för att du ska veta mer exakt så kan du kolla in bokens hemsida.

    http://www.jarnskallen.se/ 
    Du kan göra ett test o lära känna karaktärerna i boken, läsa baksidetexten och klicka på klockan som tickar ner och vara med o vinna boken.

    Det är en Historisk spänningsroman.

    Hoppas du får en trevlig sommar!
    mvh
    /Olof

  • Ullebullen
    TheoAron skrev 2015-08-03 11:23:49 följande:

    Jag läste boken Byggfirman av Staffan Nordstrand nu under semestern. Väldigt spännande bok som skildrar hur det ser ut på många av Sveriges byggfirmor idag. Väldigt hemsk men ack så viktig! www.bokus.com/bok/9789175791043/byggfirman/


    Mycket hemskt som händer i vår värld. Det var en bra bok kan jag hålla med om! 
  • linusek

    Byggfirman måste jag ta och läsa, då jag jobbat inom den branschen så har man ju sett ett och annat fuffens. 

  • Ullebullen
    johannasvensson93 skrev 2015-08-14 10:11:43 följande:

    Kul med en boktråd! Många fina tips. 


    Ja det tycker jag med =) Ska förbi akademibokhandeln idag!
  • Oskar467

    Posta gärna fler förslag på böcker. Nu kommer hösten och då är det perfekt att kura upp sig i soffan där hemma med en bra bok. 

Svar på tråden Boktips?