• fr0kenandersson

    gudföräldrar- hur många??

    Hur många gudföräldrar/faddrar får/kan man ha? Skulle vilja ha mina två systrar och farbror men finns det en begränsning?

  • Svar på tråden gudföräldrar- hur många??
  • fluu

    Finns ingen begränsning. Min dotter har två(för att de är ett par, annars hade hon fått en).


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Fjärilslarv
    fr0kenandersson skrev 2015-05-13 17:36:31 följande:

    Hur många gudföräldrar/faddrar får/kan man ha? Skulle vilja ha mina två systrar och farbror men finns det en begränsning?


    jag tycker inga alls, jag tycker inte att barn ska tvingas på religiösa handlingar som de inte valt själv.
  • fr0kenandersson
    Fjärilslarv skrev 2015-05-13 18:02:40 följande:
    jag tycker inga alls, jag tycker inte att barn ska tvingas på religiösa handlingar som de inte valt själv.
    Ja men det sket jag i serru ;) jag gör det av ren tradition. Kristen är jag verkligen inte. Men tycker det är en fin grej att göra. Sen kommer min son kanske velat att vi döpte honom. Man vet aldrig. Och nu är det ju min son, inte din ;)
  • Fjärilslarv
    fr0kenandersson skrev 2015-05-13 18:08:37 följande:
    Ja men det sket jag i serru ;) jag gör det av ren tradition. Kristen är jag verkligen inte. Men tycker det är en fin grej att göra. Sen kommer min son kanske velat att vi döpte honom. Man vet aldrig. Och nu är det ju min son, inte din ;)
    okej... men du ställde en fråga och jag svarade vad jag tyckte....
  • Milleman

    Vi har 5 faddrar till vår son. Vi trodde att vi valde två gudföräldrar och tre faddrar men alla heter tydligen faddrar nu :) så det blev lite många :P

Svar på tråden gudföräldrar- hur många??