• Flizan30

    Kommer tårtorna och kakorna att räcka?

    Vi skall ha dop snart och vi kommer först att bjuda på mat. Sedan kommer efterföljande tårta med kakor. ca 20 vuxna och 10 större barn. Vi har räknat med tre tårtor och i kakväg äpplekaka i ugnsform, kärleksmums i ugnsform, tre sorters småkakor och mjuk pepparkaka 2 st. Tror ni detta kommer att räcka? Hade ni bakat någon mer kaka och behövs en fjärde tårta? En tårta räcker till ca 8 bitar. ( vi vet att det inte kommer att räcka men tror inte att alla tar heller? 

  • Svar på tråden Kommer tårtorna och kakorna att räcka?
  • tjockobbe
    Flizan30 skrev 2015-05-19 11:35:05 följande:

    Vi skall ha dop snart och vi kommer först att bjuda på mat. Sedan kommer efterföljande tårta med kakor. ca 20 vuxna och 10 större barn. Vi har räknat med tre tårtor och i kakväg äpplekaka i ugnsform, kärleksmums i ugnsform, tre sorters småkakor och mjuk pepparkaka 2 st. Tror ni detta kommer att räcka? Hade ni bakat någon mer kaka och behövs en fjärde tårta? En tårta räcker till ca 8 bitar. ( vi vet att det inte kommer att räcka men tror inte att alla tar heller? 


    Jag hade inte gjort mer. Tycker det låter mycket redan. Får dem mat så kommer de nog inte glufsa hur mycket tårta som helst. De får anpassa sina bitar och ta fler gånger om det finns kvar.
    Vera 130923 | Bebis 151023 | Läs tinastandar.blogg.se
  • Flizan30
    tjockobbe skrev 2015-05-19 11:43:32 följande:
    Jag hade inte gjort mer. Tycker det låter mycket redan. Får dem mat så kommer de nog inte glufsa hur mycket tårta som helst. De får anpassa sina bitar och ta fler gånger om det finns kvar.
    Vera 130923 | Bebis 151023 | Läs tinastandar.blogg.se
    Hoppas på det. Då kanske vi skall nöja oss med baket nu då:).
  • Knocked up

    Om ni bjuder på mat så räcker väl enbart doptårta efteråt? Varför både mjuka och hårda kakor också? Blir det inte lite mycket..?
    Eller iallafall så behöver du verkligen inte baka mer ;)

  • LitetKakmonster

    Jag tycker det låter alldeles toppen!

    Bra med alternativ till tårtan!

    Själv har jag aldrig gillar tårta, så jag blir alltid lika glad när det finns småkakor, bullar och annat. :)

    Jag kan tillägga att tårtbitarna kommer att räcka. Sist jag beställde tårta så sa jag att det var till 18 personer. Då sa han att tolvbitars skulle passa bra.

  • tulip79

    När vi döpte baren hade vi 8 sorters kakor o bullar. Plus 4 tårtor. Detta till 30 gäster varav 5-6 var barn under 10 år. Det blev mer än 1 tårta över o massor av småkakor. (Svärmor envisades med att hon o hennes syster skulle baka, annars hade jag inte haft mer än bullar, 4-5 sorters kakor o tårta.) Men hon ville gärna baka så det var bara att tacka! Tror mitt tårtrecept är till 10 pers så jag borde kunnat räkattut att 3 skulle räcka...

    Varför både mat o fika?

  • Pluttinutt
    tulip79 skrev 2015-05-20 15:15:09 följande:

    När vi döpte baren hade vi 8 sorters kakor o bullar. Plus 4 tårtor. Detta till 30 gäster varav 5-6 var barn under 10 år. Det blev mer än 1 tårta över o massor av småkakor. (Svärmor envisades med att hon o hennes syster skulle baka, annars hade jag inte haft mer än bullar, 4-5 sorters kakor o tårta.) Men hon ville gärna baka så det var bara att tacka! Tror mitt tårtrecept är till 10 pers så jag borde kunnat räkattut att 3 skulle räcka...

    Varför både mat o fika?


    De kanske har dopet strax innan lunch och gärna vill se till att gästerna får i sig mat och håller insulinet i schack? Sedan är det väl alltid trevligt med fika efter maten?
Svar på tråden Kommer tårtorna och kakorna att räcka?