• jossebubblan

    Hur fick ni hjälp?

    Hej!

    Jag är 24 år gammal och har väldigt oregelbundna menstruationer. Ibland kan det ta 8 månader, ibland 6 månader och ibland 3 månadeR mellan dem.

    Det betyder att jag har väldigt gles eller utebliven ägglossning också.

    Jag vet inte vart jag ska vända mig för att få hjälp, det verkar helt omöjligt att få tag på en gynekologmottagning som vill ta emot mig.

    Hur gjorde ni För att få hjälp?

    MVH

    Josefine

  • Svar på tråden Hur fick ni hjälp?
  • Anonym (:))

    Varför vill dom inte ta i mot dig? Du borde väl forfarande gå till ungdomsmottagningen... Så kan dom skicka dig vidare... Annars är det bara att ringa till en gyn?! Är det så att du försöker bli gravid? Säg att du har försökt i nästan två år ;) Lycka till :)

  • Anonym (:))
    jossebubblan skrev 2015-05-20 14:43:04 följande:

    Ja jag försöker bli gravid. Ska försöka med ungdomsmottagningen, tack!


    Lycka till och glöm inte du har försökt länge redan ;)
  • jossebubblan

    Ungdomsmottagningen tar bara emot ungdomar upp till 23. Jag får nog ringa vårdcentralen och höra med dem vart jag ska vända mig.

  • Anonym (:))
    jossebubblan skrev 2015-05-20 14:50:43 följande:

    Ungdomsmottagningen tar bara emot ungdomar upp till 23. Jag får nog ringa vårdcentralen och höra med dem vart jag ska vända mig.


    Ring vårdguiden :)
  • Pimpinellan

    Har du pratat med gynkliniken på sjukhuset? Normalt sett är de dom som gör utredningar. V.c gör det inte. Du kan även gå privat förstås.

  • jossebubblan

    Tack så mycket för alla svar!

    Idag ringde jag kvinnokliniken och där fick jag prata med en väldigt trevlig barnmorska som tipsade mig om RMC i Malmö.

    Nu har jag kollat upp det och vi ska skicka egenremisser dit.

    Håller tummarna nu!

Svar på tråden Hur fick ni hjälp?