• elah

    Kejsarsnitt på SÖS

    Har inskrivnings samtal idag för planerat kejsarsnitt och den 27/5 har jag tid för snittet. Någon som blivit snittad planerat på SÖS som kan dela med sig lite av sin erfarenhet? Jag är inte speciellt nervös än, allting känns väldigt overkligt.. är mest rädd för blodprovet i morgon och nålen som ska in i handen/armvecket på op dagen. Ser fram emot att träffa min dotter men är lite stressad och hade varit skönt med lite lugna positiva historier! Skrattande

  • Svar på tråden Kejsarsnitt på SÖS
  • Blicka

    Nu har jag inte snittats på SöS utan på huddinge men vill förmedla mina positiva erfarenheter av snitt som sådant. Från inskrivning till hemgång har jag känt mig så väl omhändertagen. Själva op har gått lugnt till, vi har fått lyssna på egen medhavd musik o från det att op har börjat har bebis snabbt kommit till bröstet. Skillnaden nu (snittades 21/5 o 2013) är att bebis var på mitt bröst från början o bars inte ens ut för att väga o mäta. Det gjordes senare. Jag är mkt nöjd med mina upplevelser fråga om du undrar ngt. Lycka till!

  • Samovid

    Jag har gjort två snitt på sös och har mycket positiva upplevelser. Fantastisk personal som gjorde allt super smidigt. Personalen var verkligen proffsig och väldigt hjälpsamma. Har snittats en gång i norrköping också,kvalitén där var inte i närheten av sös.

  • Copyjulia

    Jag har också gjort planerat snitt på SÖS och ska snart göra ett igen. Var sjukt nervös innan men det gick jättebra. Konstigt nog är jag ändå jätteorolig inför mitt andra snitt också.

Svar på tråden Kejsarsnitt på SÖS