• LiiwaDiiva

    Hyra babyskydd i Kalmar (korttidsperiod)

    Hej! 


    Sambon, dottern och jag ska till Kalmar och bo i två veckor nu till midsommar. Dotterns farmor bor där nere och har bil, men eftersom vi inte är där så mycket har hon inte skaffat någon egen babysafe till lillan. Vi har en själva trots att vi varken har bil eller körkort men våran blir jobbig att ta med sig på tåget, vi har så mycket annat att släpa på! 


    Jag har hört att man kan hyra babysaft från bla BVC men eftersom vi bor i Göteborg går vi ju såklart på BVC här och då antar jag att man inte kan hyra från en annan BVC som man saknar koppling till. Läste också att det gick att hyra från Babyproffsen i Kalmar men det var under 8 månaders tid.


    Finns det någon som vet vart någonstans i Kalmar man han hyra en under en kortare period? Två veckor till en månad ? Vi stannar som sagt i två veckor och trots att vi inte har någon bil känns det bra att det finns en i farmors bil hela tiden ifall det skulle vara något och vi behöver ringa henne medan vi är där då hon kommer bo 40 minuter ifrån oss. 

  • Svar på tråden Hyra babyskydd i Kalmar (korttidsperiod)
  • Dockan

    Vet inte svaret på din fråga, men ett tips.

    Be farmor kolla i sitt nätverk, kanske finns det någon med barnbarn nöra som har ett eget? En kollega som just haft liten? För så kort tid och ytterst lite användning fungerar det ju väl med ett begagnat som ngn går i god för att inte krockat med.

    Eller om någon av dr kommer från Kalmsr, skicka ut en fråga på fejjan om att låna. :)

  • LiiwaDiiva

    Tack för tipset! 


    Farmor har redan kollat och finns en granne vi nog skulle kunna låna av. Problemet är att dem har barn i samma ålder som vår dotter och då kan det komma att hända att båda behöver den samtidigt. Vi vill vara säkra på att det finns en i bilden ifall det skulle vara så att vi behöver den, vad klockan än är!


    Men det med fb har vi inte provat, tack för tipset. Värt att se! :) 

Svar på tråden Hyra babyskydd i Kalmar (korttidsperiod)