• Gert

    Är Stefan Löfven den sämsta statsministern genom tiderna?

    Är Stefan Löfven den sämsta statsministern Sverige har haft genom alla tider?

    Det tycker i alla fall jag.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Stefan Löfven den sämsta statsministern genom tiderna?
  • Sensitiveguy
    CarinaL26 skrev 2015-06-17 09:06:43 följande:

    Kan du namnge alla Sveriges statsministrar genom tiderna? Blir enklare att ta ställning till frågan då.


    Hjalmar Branting (S), Per-Albin Hansson (S), Tage Erlander (S), Olof Palme (S), Thorbjörn Fälldin (C), Ola Ullsten (FP), Ingvar Carlsson (S), Carl Bildt (M), Göran Persson (S), Fredrik Reinfeldt (M), Stefan Löfvén (S).
  • Sensitiveguy
    Djävulens Högra Hand skrev 2015-06-17 05:16:32 följande:

    Frågan åsyftar personen inte politiken! Således var texten du citerat inte knutet till politiken utan till politikern. Att vara kritisk till en person är inte samma som att kritisera ett helt parti eller andra politiker inom samma parti.


    Mycket av kritiken i tråden handlar ju om Stefans politik.
  • Djävulens Högra Hand
    Sensitiveguy skrev 2015-06-17 16:45:21 följande:

    Mycket av kritiken i tråden handlar ju om Stefans politik.


    Då kan man citerar istället dom och inte mig för det klart framgår vad jag tycker om vad jag tycker. Väldigt missvisande att citera någon som det inte berör.
  • CarinaL26
    Sensitiveguy skrev 2015-06-17 16:44:36 följande:

    Hjalmar Branting (S), Per-Albin Hansson (S), Tage Erlander (S), Olof Palme (S), Thorbjörn Fälldin (C), Ola Ullsten (FP), Ingvar Carlsson (S), Carl Bildt (M), Göran Persson (S), Fredrik Reinfeldt (M), Stefan Löfvén (S).


    Tack! Ja, det blir väl dött lopp mellan honom och Ullsten.
  • Sensitiveguy
    CarinaL26 skrev 2015-06-17 18:29:40 följande:

    Tack! Ja, det blir väl dött lopp mellan honom och Ullsten.


    Bildt borde anses sämst av en överväldigande majoritet om du frågar mig.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-06-17 20:24:40 följande:
    Bildt borde anses sämst av en överväldigande majoritet om du frågar mig.
    Varför då? Bildt är ett original.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-06-17 20:27:15 följande:

    Varför då? Bildt är ett original.


    Bildt var ju inte så allmänt duktig på det här för regeringsinnhavande mycket viktiga ämnet ekonomi, ha ha.
  • 3darwin3

    Åter till Stefan,

    Konjunkturinstitutet, regeringes egna utredare sågar (S) "arbetslinje". Den kommer att innebära en ökning av arbetslösheten med 15.000-20.000 framför allt ungdomar. Så den "linjen" är bara retorisk, och saknar all substans. Stefan får IG av mig. Hoppas han åker snart innan han låter (V), (MP) och tok-sossarna göra om landet till en grekisk tragedi. Och, det var inte (M) som sa det...........

  • Paulina P P
    Sensitiveguy skrev 2015-06-17 16:44:36 följande:
    Hjalmar Branting (S), Per-Albin Hansson (S), Tage Erlander (S), Olof Palme (S), Thorbjörn Fälldin (C), Ola Ullsten (FP), Ingvar Carlsson (S), Carl Bildt (M), Göran Persson (S), Fredrik Reinfeldt (M), Stefan Löfvén (S).
    Ola Ullsten var nog ingen höjdare heller.
  • KillBill
    3darwin3 skrev 2015-06-17 23:03:01 följande:

    Åter till Stefan,

    Konjunkturinstitutet, regeringes egna utredare sågar (S) "arbetslinje". Den kommer att innebära en ökning av arbetslösheten med 15.000-20.000 framför allt ungdomar. Så den "linjen" är bara retorisk, och saknar all substans. Stefan får IG av mig. Hoppas han åker snart innan han låter (V), (MP) och tok-sossarna göra om landet till en grekisk tragedi. Och, det var inte (M) som sa det...........


    Det är klart att det på kort sikt kan öka ungdomsarbetslösheten när man slopar arbetsmarknadsåtgärder som infördes av Alliansen.

    Samtidigt ska man veta att varje ungdomsjobb som Alliansen skapat kostat 1-1,6 miljoner kronor per anställning.

    Regeringen menar att pengarna kan användas smartare än under Alliansens styre och menar att den nya arbetsmarknadspolitiken kommer få ännu mer människor i arbete.
  • kenneth768768
    KillBill skrev 2015-06-18 08:27:13 följande:
    Regeringen menar att pengarna kan användas smartare än under Alliansens styre och menar att den nya arbetsmarknadspolitiken kommer få ännu mer människor i arbete.
    Ja det återstår att se om det är Löfven och Ylva Johansson som har bäst koll, eller om det är konjunkturinstitutet. Jag tror att konjunkturinstitutet gjort ett seriösare underlag, medan regeringen inte har ngt underlag alls. Sen får man ju tänka på att regeringen inte i första hand strävar efter att skapa jobb, utan att dra in pengar lite här och var för att täcka utgifterna. Men då borde man ju vara ärlig med det.
  • Sensitiveguy
    Paulina P P skrev 2015-06-18 07:44:53 följande:

    Ola Ullsten var nog ingen höjdare heller.


    Nej, han satt ju inte ens i ett år...
  • ToniErdmann

    Ja, Löfven är den sämsta statsministern Sverige haft.
    Reinfeldt är näst sämst och var den som påbörjade förfallet.

Svar på tråden Är Stefan Löfven den sämsta statsministern genom tiderna?