• Forumvärd

    Du har all makt för en dag- vad skulle du göra då?

    Ponera att du, just du, har all makt för en dag. Du kan stifta lagar, ändra på saker, bada i riksbankens pengapool, hjälpa svältande, skapa världsfred, you name it!
    Vad skulle du göra då?
    Rösta och berätta i tråden.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du har all makt för en dag- vad skulle du göra då?
  • louloufox
    Venne skrev 2015-06-16 19:34:39 följande:

    Jag hade avskaffat all religion (inte förbjudit utan trollat bort den helt). Jag hade avsatt alla människor i makt som inte faktiskt gör folket gott. Jag hade samlat ihop alla våldsverkare och satt dem på livstids samhällstjänst. Jag hade förvandlat alla länder till fria länder. Jag hade jämnat ut ekonomin över världen och sett till att alla fick utbildning. Jag hade gett alla människor samma rättigheter. Jag hade infört lagar som krävde att vi levde så att miljön blev bättre istället för sämre. Och så hade jag gett mig själv en mysig gård på landet och ett kul jobb som jag kunde försörja mig på där.


    Samma som jag hade gjort.

    Ingen religion och MÅÅÅNGA liv hade sparats!

    Resten håller jag oxå med om :)
  • Aniiee

    Snabbspolat lite i tiden både bakåt och framåt, av ren nyfikenhet. 


    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Anonym (hmmm)

    hm skaffa det liv jag skulle haft, fixa fram fred och utrota lite av hungern iaf och njuta!

  • Anonym (Äpple)

    Komiker ja... 1dag sen världsfred.

    Jag skulle spränga jorden.

  • Anonym (Felicia)

    Jag skulle bota min systers cancer, alternativt skapa något som kan utrota all cancer helt!

  • Aikido

    Jag skulle höja straffsatsen för användandet av dimljus vid fel tillfällen till fängelse i minst 2 år.

  • Anonym (finns så mycket)

    Satt Jimmie Åkesson till statsminister, stängt Sveriges gränser för invandring och höjt skatterna för de allra rikaste.
    Sagt till kungafamiljen att de nu inte får en spänn av svenska folkets inbetalda skatter som ska gå till annat mer behövande områden än deras jävla trams lekande.
    Ökat försvaret och lagt mer pengar på sjukvård, skola och äldreomsorg.
    Rustat upp infrastrukturen i landet, höjt bidragen till svenska bönder och gett straffavgift till butiker som importerar kött och andra livsmedel som faktiskt produceras i Sverige, gjort det billigare för företagen att anställa unga personer. Lärarna hade fått all makt i klassrummet.
    Sänkt skatten på drivmedel och tagit bort eller i alla fall begränsat vinsten för el-bolag.
    Sparkat ut varenda tiggare, satt in skytteltrafik med buss och/eller flyg tills de fattar att de inte kommer innanför Sveriges gränser för att tigga.
    De invandrare som nu finns i Sverige men som inte redan fått uppehållstillstånd skulle granskas och se hur mycket de har integrerats under den tid de faktiskt har vart här, jobb, utbildning och svenska språket skulle kontrolleras och är detta bristfälligt så skulle de deporteras no matter what!
    De s.k ensamkommande flyktingbarnen skulle kontrolleras för ålder, har de ljugit ja då skulle de också deporteras.
    Förbjuda böneutrop vid moskéer i landet. Infört obligatorisk skolavslutning i Svenska kyrkan där svenska flaggan och nationalsång kommer finnas och sjungas.
    Införa 2 timmars undervisning i veckan i grundskolan om kristendomen.

  • Hårfagre
    Anonym (finns så mycket) skrev 2015-06-17 11:36:18 följande:

    Satt Jimmie Åkesson till statsminister, stängt Sveriges gränser för invandring och höjt skatterna för de allra rikaste.

    Sagt till kungafamiljen att de nu inte får en spänn av svenska folkets inbetalda skatter som ska gå till annat mer behövande områden än deras jävla trams lekande.

    Ökat försvaret och lagt mer pengar på sjukvård, skola och äldreomsorg.

    Rustat upp infrastrukturen i landet, höjt bidragen till svenska bönder och gett straffavgift till butiker som importerar kött och andra livsmedel som faktiskt produceras i Sverige, gjort det billigare för företagen att anställa unga personer. Lärarna hade fått all makt i klassrummet.

    Sänkt skatten på drivmedel och tagit bort eller i alla fall begränsat vinsten för el-bolag.

    Sparkat ut varenda tiggare, satt in skytteltrafik med buss och/eller flyg tills de fattar att de inte kommer innanför Sveriges gränser för att tigga.

    De invandrare som nu finns i Sverige men som inte redan fått uppehållstillstånd skulle granskas och se hur mycket de har integrerats under den tid de faktiskt har vart här, jobb, utbildning och svenska språket skulle kontrolleras och är detta bristfälligt så skulle de deporteras no matter what!

    De s.k ensamkommande flyktingbarnen skulle kontrolleras för ålder, har de ljugit ja då skulle de också deporteras.

    Förbjuda böneutrop vid moskéer i landet. Infört obligatorisk skolavslutning i Svenska kyrkan där svenska flaggan och nationalsång kommer finnas och sjungas.

    Införa 2 timmars undervisning i veckan i grundskolan om kristendomen.


    Skriver under på samtliga punkter !
  • Anghammarad
    Anonym (finns så mycket) skrev 2015-06-17 11:36:18 följande:

    Satt Jimmie Åkesson till statsminister, stängt Sveriges gränser för invandring och höjt skatterna för de allra rikaste.
    Sagt till kungafamiljen att de nu inte får en spänn av svenska folkets inbetalda skatter som ska gå till annat mer behövande områden än deras jävla trams lekande.
    Ökat försvaret och lagt mer pengar på sjukvård, skola och äldreomsorg.
    Rustat upp infrastrukturen i landet, höjt bidragen till svenska bönder och gett straffavgift till butiker som importerar kött och andra livsmedel som faktiskt produceras i Sverige, gjort det billigare för företagen att anställa unga personer. Lärarna hade fått all makt i klassrummet.
    Sänkt skatten på drivmedel och tagit bort eller i alla fall begränsat vinsten för el-bolag.
    Sparkat ut varenda tiggare, satt in skytteltrafik med buss och/eller flyg tills de fattar att de inte kommer innanför Sveriges gränser för att tigga.
    De invandrare som nu finns i Sverige men som inte redan fått uppehållstillstånd skulle granskas och se hur mycket de har integrerats under den tid de faktiskt har vart här, jobb, utbildning och svenska språket skulle kontrolleras och är detta bristfälligt så skulle de deporteras no matter what!
    De s.k ensamkommande flyktingbarnen skulle kontrolleras för ålder, har de ljugit ja då skulle de också deporteras.
    Förbjuda böneutrop vid moskéer i landet. Infört obligatorisk skolavslutning i Svenska kyrkan där svenska flaggan och nationalsång kommer finnas och sjungas.
    Införa 2 timmars undervisning i veckan i grundskolan om kristendomen.


    Du vill med andra ord införa ett religiöst tvångssamhälle med skenande matpriser och utan någon energiproduktion.
  • Gert

    Jag skulle tagit biståndspengarna som staten använder för flyktingmottagning och gett pengarna till de allra fattigaste människorna i världen - dit pengarna var tänkta att gå till från början.

    Sen skulle jag förbjuda tiggeriet och stoppat invandringen, om än bara för en dag.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (abc)

    Låtit kinas ettbarnspolitik gälla för samtliga länder globalt, med syfte att åstadkomma en kontrollerad befolkningsminskning. Politiken finjusteras efterhand så att minskingen sker i rimlig takt till dess att världsbefolkningen nått en miljömässigt hållbar nivå, vilket kan ta några sekler. 


    Öka kvinnornas värde i länder som Pakistan, Indien, Kina, Saudiarabien m.fl. Inga flickfoster får aborteras. Flickor får inte bli bortgifta, behandlas illa, komma till skada, skada sig själva, begå självmord eller tilldelas orimlig arbetsbörda. Krafttag mot misshandel och våldtäkter av kvinnor. Förbjud kvinnor att delta i krig eller ha yrken som innebär risk för liv och lem. 


    Förbjud kirurger samt  bantnings- och fitnessindustrin att profitera på kvinnors fåfänga. Lagstifta om att modeindustrin och marknadsföringen måste inkludera mulliga modeller och filmindustrin mulliga skådespelerskor. Kvinnor ska inte kunna bestraffas för ofredande eller sexuellt utnyttjande, inte heller få slampstämpel. Avskaffa det amerikanska tabuet mot att visa bröstvårtor.

  • Anonym (U)
    Anonym (abc) skrev 2015-06-20 19:37:52 följande:

    Låtit kinas ettbarnspolitik gälla för samtliga länder globalt, med syfte att åstadkomma en kontrollerad befolkningsminskning. Politiken finjusteras efterhand så att minskingen sker i rimlig takt till dess att världsbefolkningen nått en miljömässigt hållbar nivå, vilket kan ta några sekler. 


    Öka kvinnornas värde i länder som Pakistan, Indien, Kina, Saudiarabien m.fl. Inga flickfoster får aborteras. Flickor får inte bli bortgifta, behandlas illa, komma till skada, skada sig själva, begå självmord eller tilldelas orimlig arbetsbörda. Krafttag mot misshandel och våldtäkter av kvinnor. Förbjud kvinnor att delta i krig eller ha yrken som innebär risk för liv och lem. 


    Förbjud kirurger samt  bantnings- och fitnessindustrin att profitera på kvinnors fåfänga. Lagstifta om att modeindustrin och marknadsföringen måste inkludera mulliga modeller och filmindustrin mulliga skådespelerskor. Kvinnor ska inte kunna bestraffas för ofredande eller sexuellt utnyttjande, inte heller få slampstämpel. Avskaffa det amerikanska tabuet mot att visa bröstvårtor.


    Tummen upp för de två första!
  • Anonym (vill mycket)

    Sett till USA tappat all sin makt här i världen. Sett till att Palestina blivit en stat och att Israel inte kunde göra ett skit åt saken, utan fått svälja detta. Sett till att alla diktaturer, religiösa som politiska, blivit till verkliga socialdemokratier med de mänskliga rättigheterna som grundpelare. Sett till att inga företag lämnar sina länder för att flytta till jävla Kina (så trött på Made in China-stämpeln, vill se t.ex. Made in Sweden). Sett till att extremistgrupper såsom IS/talibaner/sionister/nazister osv tappar all makt och inflytande. Sedan kan vi går längre ner och smala av perspektivet men då blir det så himla mycket så det blir svårt att komma med exempel.

    Just ja..avrätta Breivik också. Och Lasermannen och sådant skit.

  • Velouria
    Anonym (finns så mycket) skrev 2015-06-17 11:36:18 följande:

    Satt Jimmie Åkesson till statsminister, stängt Sveriges gränser för invandring och höjt skatterna för de allra rikaste.
    Sagt till kungafamiljen att de nu inte får en spänn av svenska folkets inbetalda skatter som ska gå till annat mer behövande områden än deras jävla trams lekande.
    Ökat försvaret och lagt mer pengar på sjukvård, skola och äldreomsorg.
    Rustat upp infrastrukturen i landet, höjt bidragen till svenska bönder och gett straffavgift till butiker som importerar kött och andra livsmedel som faktiskt produceras i Sverige, gjort det billigare för företagen att anställa unga personer. Lärarna hade fått all makt i klassrummet.
    Sänkt skatten på drivmedel och tagit bort eller i alla fall begränsat vinsten för el-bolag.
    Sparkat ut varenda tiggare, satt in skytteltrafik med buss och/eller flyg tills de fattar att de inte kommer innanför Sveriges gränser för att tigga.
    De invandrare som nu finns i Sverige men som inte redan fått uppehållstillstånd skulle granskas och se hur mycket de har integrerats under den tid de faktiskt har vart här, jobb, utbildning och svenska språket skulle kontrolleras och är detta bristfälligt så skulle de deporteras no matter what!
    De s.k ensamkommande flyktingbarnen skulle kontrolleras för ålder, har de ljugit ja då skulle de också deporteras.
    Förbjuda böneutrop vid moskéer i landet. Infört obligatorisk skolavslutning i Svenska kyrkan där svenska flaggan och nationalsång kommer finnas och sjungas.
    Införa 2 timmars undervisning i veckan i grundskolan om kristendomen.


    Varför skriver du "no matter what" i meningen om bristfällig svenska? Vet du inte vad no matter what blir på svenska?
    Good thoughts-Good words-Good deeds
  • Johan70

    Avskaffa det här med att byta till och från sommartid två gånger om året. Det skall vara samma tid året runt.

    Införa tydligare minoritetsskydd i grundlagen. Det skall krävas kvalificerad majoritet för att höja en skatt t.ex.

    Stärka de mänskliga rättigheterna, särskilt rättigheter som äganderätt, näringsfrihet och yttrandefrihet.

    En reform av domstolsväsendet, så att det inte skall ta flera år att driva en rättegång. Man skall inte behöva gå i konkurs i väntan på att få betalt för en fordran som någon har bestridit mot bättre vetande.

    Införa ett rättsligt skydd för heraldiska vapen likt det som finns för varumärken.

Svar på tråden Du har all makt för en dag- vad skulle du göra då?