• Qwaser

    Presenttips 7-årig flicka

    Hej alla föräldrar och annat här inne!

    Vi ska på 7-års kalas om några dagar. Satt och funderade på present till den "lilla" tösen. Har som glömt bort vad en 7-åring önskar sig nu när mina barn blivit i övre tonåren.

    Så vad tipsar ni om? Visst, jag kan ringa och fråga, men det vore skoj att överraska med ngt. Pengar känns så trist att ge, dels då jag vet att flickan kommer inte att få handla ngt för dem, utan de ska sättas in på banken.

    Vill ge en present med papper och snöre :).

    Hjälp mig!

  • Svar på tråden Presenttips 7-årig flicka
  • Trippelmamma76

    Något pyssel-set om hon är intresserad av sådant? Finns diverse sådana kit, alltifrån halsband till experiment, göra sina egna suddgummin mm. Kolla i leksaksaffär eller på tex Panduro i så fall. Annars kanske ett sällskapsspel kunde vara något?

  • BigMami

    Vi gav en Tagle Teezer (hårborste) i form av en blomma med en förvaring till, där man kan lägga snoddar och spännen i. Beställde den från nordicfeel.

  • Annica71

    Loombandskit om hon ej har det. Mina tjejer som är 8 och 10 (snart) älskar att pyssla med Looms.

    Barbie är inte så poppis just nu, mer Monster HIgh isåfall.


    Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • Alexi

    Barbie är fortfarande kul men det är väl på gränsen att en sjuåring fortfarande är intresserad.

  • Qwaser

    Då utesluter jag Barbie. Visst är det lite lustigt hur det har blivit. En 7-åring är på gränsen för stor för Barbies idag. När jag var lite så satt vi med våra Barbie upp emot 11-års åldern. Byggde hus och hela miljöer av skokartonger till dessa dockor.

  • BigMami

    Nej barbie börjar nog bli utdött. Håller med om att det är monster high som gäller.

    En såndär snackeez, mugg med snacks och dricka i samma? Perfekt att ha med till stranden, lekparken, utflykten...

  • Sous

    Lego friends/elves leker min kompis sjuåring mycket med. Annars Loombands, som någon annan sa. Presentkort på tidningsprenumeration kan också vara kul, lite beroende på prisklass.

Svar på tråden Presenttips 7-årig flicka