• Philanthropy

    Störande prat på bion

    Var på bio med brorsan idag. Det visar sig att en far precis bakom, som är där med sitt icke läskunniga (eller åtminstone inte tillräckligt kunniga för att läsa i takt med texten) barn. Därmed tyckte han det var en lämplig idé att med jämna mellanrum upprepa vad som sades eller omformulera och berätta vad som hände efter barnets ständiga uppmaningar; "vad sa han!?", "läs texten!" osv.

    Jag tänkte "vad i helvete är detta?". Hur kan man inte förstå hur störande det här är? Jag lät det ändå hålla på ett ganska bra tag för att se om han själv skulle inse hur skevt beteendet var, men icke. Till slut vänder jag mig om och säger att det inte är hållbart att de snackar hela filmen. Det får önskad effekt, de var tysta och snälla under resten av filmen.

    Någon mer som stött på detta eller liknande besynnerliga fenomen på bion? Hur tänker curling-föräldrar av detta slag när de inte nekar små barn annat än icke svensktalande filmer? Någon som känner sig träffad, kanske rent av farsan ifråga, får gärna berätta!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-23 23:53
    Svensktalande filmer ska det givetvis vara, inte icke svensktalande.

  • Svar på tråden Störande prat på bion
  • Nenne666

    Jag går inte på bio av just den anledningen att folk pratar, prasslar, sparkar en i ryggen och varenda gång så hamnar jag bakom en lång, så jag ser ingenting. Jag avskyr verkligen att gå på bio. Och dessutom är det snordyrt. Nä, jag föredrar en film hemma, nerkrupen under en filt och massor av Goa kuddar.

  • Philanthropy
    Nenne666 skrev 2015-06-23 23:54:00 följande:

    Jag går inte på bio av just den anledningen att folk pratar, prasslar, sparkar en i ryggen och varenda gång så hamnar jag bakom en lång, så jag ser ingenting. Jag avskyr verkligen att gå på bio. Och dessutom är det snordyrt. Nä, jag föredrar en film hemma, nerkrupen under en filt och massor av Goa kuddar.


    Jag har dock aldrig stött på något liknande på något av alla biobesök genom åren så blev förbryllad! Visst det är dyrt, men jag uppskattar ändå fet bildskärm och framför allt bra ljud. Men det sistnämnda ska man fixa hemma snart, så kanske blir färre biobesök då haha.
  • Anonym (hatar bio)

    Jag hatar att gå på bio. Men gick härom dagen för att jag ville så gärna se jurassic world.

    Det är ALLTID tjocka människor som sitter och prasslar hela tiden och smaskar och tuggar med öppen mun. De kan sitta 3 rader bak men man hör hur äckligt de smaskar.

    Detta är bara tjocka som gör. Så jävla vidrig. Sen längst bak är det alltid en gäng med fjortisar som sitter och pratar hela filmen. Åååååhhh!!! Man sitter mest och är arg på bio. Varför måste människor bete sig som idioter? Vem fan mår bra av att störa andra människor och tugga som en jävla fet gris?

  • Philanthropy
    Anonym (hatar bio) skrev 2015-06-24 00:20:38 följande:

    Jag hatar att gå på bio. Men gick härom dagen för att jag ville så gärna se jurassic world.

    Det är ALLTID tjocka människor som sitter och prasslar hela tiden och smaskar och tuggar med öppen mun. De kan sitta 3 rader bak men man hör hur äckligt de smaskar.

    Detta är bara tjocka som gör. Så jävla vidrig. Sen längst bak är det alltid en gäng med fjortisar som sitter och pratar hela filmen. Åååååhhh!!! Man sitter mest och är arg på bio. Varför måste människor bete sig som idioter? Vem fan mår bra av att störa andra människor och tugga som en jävla fet gris?


    Du generaliserar grovt. Smaska kan väl de flesta göra, men jag upplever sällan att det är så högt att man störs. Fjortisar däremot har man väl råkat ut för, men är väl bara att säga till. Nu handlade det om en vuxen människa, det är ett mysterium för mig!
  • Vilda Tiger

    Jag var på bio en gång då en mamma läste texten för sitt barn genom HELA FILMEN! Först vände jag mig besvärat om, flera ggr, och tänkte att människan ju måste fatta vinken. Men nej, hon babblar glatt vidare, lite halvhögt sådär. Till slut vänder jag mig om och viskar "ursäkta!" men så ignorerar hon mig bara. Tre ggr säger jag "ursäkta!" i högre och högre volym men hon totalignorerar mig. Jag blir så paff att jag inte visste vad jag skulle göra så jag återgick till att sitta och störa mig på eländet resten av filmen.

    Idag, lite äldre och mycket mindre förlåtande för sådant, hade jag aaaaaldrig gått med på det beteendet på samma sätt. I mitt huvud har jag massa planer på hur jag ska agera nästa gång men tack och lov har jag inte stött på en sådan idiot i en biosalong efter det.

  • Catti41

    Andra Sagan om Ringen filmen hade jag en sån upplevelse med en förälder som trodde att hen skulle läsa texten för sitt barn hela filmen. Detta är ju några år sedan men ni minns väl att filmerna var väldigt långa... Men vi var några olika som sa till efter typ tio minuter. Annars hade jag gått ut och sagt till personal. Sån är jag. (Vet folk som fått pengarna tillbaka för att de blivit störda under filmen)

  • Philanthropy
    Vilda Tiger skrev 2015-06-24 08:57:51 följande:

    Jag var på bio en gång då en mamma läste texten för sitt barn genom HELA FILMEN! Först vände jag mig besvärat om, flera ggr, och tänkte att människan ju måste fatta vinken. Men nej, hon babblar glatt vidare, lite halvhögt sådär. Till slut vänder jag mig om och viskar "ursäkta!" men så ignorerar hon mig bara. Tre ggr säger jag "ursäkta!" i högre och högre volym men hon totalignorerar mig. Jag blir så paff att jag inte visste vad jag skulle göra så jag återgick till att sitta och störa mig på eländet resten av filmen.

    Idag, lite äldre och mycket mindre förlåtande för sådant, hade jag aaaaaldrig gått med på det beteendet på samma sätt. I mitt huvud har jag massa planer på hur jag ska agera nästa gång men tack och lov har jag inte stött på en sådan idiot i en biosalong efter det.


    Det där är bara för sjukt. Väldigt konstigt att inte fler människor än dig reagerade heller, vilket jag upplevde i mitt fall också. De som satt direkt bredvid t. ex.
    Catti41 skrev 2015-06-24 09:08:43 följande:

    Andra Sagan om Ringen filmen hade jag en sån upplevelse med en förälder som trodde att hen skulle läsa texten för sitt barn hela filmen. Detta är ju några år sedan men ni minns väl att filmerna var väldigt långa... Men vi var några olika som sa till efter typ tio minuter. Annars hade jag gått ut och sagt till personal. Sån är jag. (Vet folk som fått pengarna tillbaka för att de blivit störda under filmen)


    Pinsamt hur det ändå verkar vara ett någorlunda förekommande fenomen detta...
  • Philanthropy
    The past is now skrev 2015-06-24 12:49:33 följande:

    Går aldrig på bio. Hatar prasslet av godispapper osv. Allt jävla pratade under filmen och annat störande. Bläh!


    Jag kan ta lite prasslande, men konstant pratande som i detta fallet var något nytt för mig.
  • Aniiee

    Gissa tre gånger varför jag aldrig går på bio.....


    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Anonym (Går)

    Går en del fortfarande på bio? Ska det pratas under filmen är det bättre att se den hemma istället  

  • Aniiee
    Anonym (Går) skrev 2023-02-15 00:45:11 följande:

    Går en del fortfarande på bio? Ska det pratas under filmen är det bättre att se den hemma istället  


    Grattis till veckans trådlyft. 
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
Svar på tråden Störande prat på bion