• Näckrosen

    Vad önska sig i present roligt, tokigt, skojigt

    Jag och sambon planerar överraskningsbröllop ihop med en födelsedagsfest. Alla vi vill ha med är samlade.

    Helst vill vi inte ha några presenter alls, men inser att vi inte kommer att slippa undan så enkelt. Flera i släkten går inte på kalas utan present.

    Vi funderar på att önska oss något roligt/tokigt/skojigt/användbart till present. Men det får inte vara något dyrt.

    Ett tag funderade vi på att alla skulle få någon maträtt att ta med till en buffé. Men vi vill bjuda på det ätbara.

    Kan ni överösa mig med idéer?

  • Svar på tråden Vad önska sig i present roligt, tokigt, skojigt
  • Näckrosen

    Coolstuff har jättemycket häftiga saker. Men inte riktigt så jag menade.

    Tänkte mer om man kunde göra ett tema. Ta med något ätbart. Eller något som har med vinter att göra. Eller något som du förknippar med ***

  • nnnnnnnn

    kanske:


    Ta med något som var poppis 19XX


    Byt ut XX mot tex året någon av er föddes, eller när ni gick i lågstadet/mellanstadiet/högstadiet. Eller något annat roligt år!


     


    ELler kan man be gästerna att sätta ihop en spellista/göra en CD/USB med spellista från året man föddes och fram till nu (tex 1 låt/år) så har man något att spela på festen! (Och om det är många gäster så har ni musik i många år framåt)


     


    Eller:


    Tag med 1 fråga (+ svar) till vår tipspromenad/quiz/lagtävling. Kan även kompletteras med: + en rolig grej för max 50 kr att lägga i priskorgen.

    ELler kan man tex önska att alla ger en flaska vin som tål lagring.

    Eller så kan man skriva: "Jag/vi önskar oss inga presenter, men om ni vill ta med något så tar jag/vi tacksamt emot något du gjort själv - kanske en flaska saft eller ett hembakt bröd?"

  • Anonym (kinderägg)

    Kinderägg! Då blir ni verkligen överraskade!

  • Näckrosen
    nnnnnnnn skrev 2015-07-10 18:46:11 följande:

    kanske:

    Ta med något som var poppis 19XX

    Byt ut XX mot tex året någon av er föddes, eller när ni gick i lågstadet/mellanstadiet/högstadiet. Eller något annat roligt år!

     

    ELler kan man be gästerna att sätta ihop en spellista/göra en CD/USB med spellista från året man föddes och fram till nu (tex 1 låt/år) så har man något att spela på festen! (Och om det är många gäster så har ni musik i många år framåt)

     

    Eller:

    Tag med 1 fråga (+ svar) till vår tipspromenad/quiz/lagtävling. Kan även kompletteras med: + en rolig grej för max 50 kr att lägga i priskorgen.

    ELler kan man tex önska att alla ger en flaska vin som tål lagring.

    Eller så kan man skriva: "Jag/vi önskar oss inga presenter, men om ni vill ta med något så tar jag/vi tacksamt emot något du gjort själv - kanske en flaska saft eller ett hembakt bröd?"


    Det var många bra tips!!! Precis såna jag menade, Det med tips/promenadquiz var toppen!

    Tack!
  • Anonym (mumsigt mums)
    Anonym (kinderägg) skrev 2015-07-10 19:12:56 följande:

    Kinderägg! Då blir ni verkligen överraskade!


    Å så får ni CHOKLAD!!!
Svar på tråden Vad önska sig i present roligt, tokigt, skojigt