• Anonym (Undrar)

    Varför är det så knäckande att bli dissad?

    När man dejtar så blir man ju dissad ganska ofta egentligen av att personen inte gillar en tillräckligt för att vilja ha en till date, förhållande eller ens svara när man ringer/smsar. Varför är det så knäckande att bli dissad av någon man knappt känner? Någon som känner igen sig och vet varför man blir så ledsen och deppig av det? Hur ska man göra för att slippa känna så här? Att tänka att han inte vet vad han går miste om funkar ju inte eftersom att jag vill att killen ska veta vad han går miste om men det får jag ju inte visa om vi inte har någon kontakt! SkrikandesOskyldig Skrattande Så ni som dejtar ofta hur gör ni?

  • Svar på tråden Varför är det så knäckande att bli dissad?
  • Anonym (Undrar)

    Alla skriver bra och egentligen ganska självklara svar som att man ska älska sig själv och fråga sig om dejten duger istället för om man själv duger för dejten. Men det är lättare i teorin än i praktiken att tänka så tråkigt nog.

    Sen undrar jag som anonym Tjej ovan varför man inte hör av sig alls om dejten kontaktar en? Även om jag inte skulle vara intresserad av en man så skulle jag ha så mycket klass och stil att jag svarar något för att det är så lågt och elakt att bara låtsas som ingenting. Speciellt i dessa tider med nummerpresentation och leveransrapporter då man vet att den berörda vet att man har sett att den har skickat något eller ringt. För nog är det få personer som är så konstiga eller har gjort bort sig så mycket på en dejt att dom inte ens förtjänar ett svar på ett kontaktförsök.

    Jag frågade tidigare men gör det igen för jag fick inget svar. Är inte män intresserade av att kanske bara få en vän om ni inte hör kyrkklockorna ringa? Jag har alltid haft många killkompisar och även om jag inte skulle vilja dejta någon av dom så har vi oerhört roligt ihop och är goda vänner som gör saker tillsammans ibland. Tänker männen aldrig att "Jag vill inte bli sambo med henne men hon är trevlig att snacka med eller ta en middag med ibland"? Och för att det ska hända så måste man ju svara om hon hör av sig. Knäckefrågan är väl egentligen: Vad får en man att inte höra av sig alls på ett kontaktförsök från dejten? (Förutsätt nu att ni har träffats och att det inte är någon på andra sidan jorden på en dejtingsida som du har chattat med ett par gånger bara.)

  • Kjell2
    Anonym (Undrar) skrev 2015-07-12 15:06:42 följande:

    Alla skriver bra och egentligen ganska självklara svar som att man ska älska sig själv och fråga sig om dejten duger istället för om man själv duger för dejten. Men det är lättare i teorin än i praktiken att tänka så tråkigt nog.

    Sen undrar jag som anonym Tjej ovan varför man inte hör av sig alls om dejten kontaktar en? Även om jag inte skulle vara intresserad av en man så skulle jag ha så mycket klass och stil att jag svarar något för att det är så lågt och elakt att bara låtsas som ingenting. Speciellt i dessa tider med nummerpresentation och leveransrapporter då man vet att den berörda vet att man har sett att den har skickat något eller ringt. För nog är det få personer som är så konstiga eller har gjort bort sig så mycket på en dejt att dom inte ens förtjänar ett svar på ett kontaktförsök.

    Jag frågade tidigare men gör det igen för jag fick inget svar. Är inte män intresserade av att kanske bara få en vän om ni inte hör kyrkklockorna ringa? Jag har alltid haft många killkompisar och även om jag inte skulle vilja dejta någon av dom så har vi oerhört roligt ihop och är goda vänner som gör saker tillsammans ibland. Tänker männen aldrig att "Jag vill inte bli sambo med henne men hon är trevlig att snacka med eller ta en middag med ibland"? Och för att det ska hända så måste man ju svara om hon hör av sig. Knäckefrågan är väl egentligen: Vad får en man att inte höra av sig alls på ett kontaktförsök från dejten? (Förutsätt nu att ni har träffats och att det inte är någon på andra sidan jorden på en dejtingsida som du har chattat med ett par gånger bara.)


    Var det ett tydligt kontaktförsök eller bara något neutralt trevligt ?

    Finns det någon överenskommelse om kontakt i framtiden?

    Kan han ha full fokus på något annat just nu?

    Finns det någon möjlighet att utveckla relationen mer seriöst i närtid?
  • Anonym (Undrar)
    Kjell2 skrev 2015-07-12 15:34:42 följande:
    Var det ett tydligt kontaktförsök eller bara något neutralt trevligt ?
    Finns det någon överenskommelse om kontakt i framtiden?
    Kan han ha full fokus på något annat just nu?
    Finns det någon möjlighet att utveckla relationen mer seriöst i närtid?
    1. Jag skulle kalla det neutralt trevligt med en liten hint av kontaktförsök. Eller vad menar du med kontaktförsök förresten?
    2. En sak nämndes att träffas för men det ligger långt bort i framtiden.
    3. Det kan definitivt finnas fokus på en annan sak just nu som är väldigt jobbig för honom men å andra sidan så vill man (han) inte ha något som distraherar en lite då? Något som gör en lite glad och piggar upp som en ny bekantskap kan göra mitt i allt det svåra?
    4. Hur menar du med möjlighet att utveckla relationen mer seriöst i närtid?
  • Kjell2

    Alla förstår inte att ett neutralt med en liten hint är ett kontaktförsök där svar förväntas.

    Har han full fokus på något annat kanske fokus är total och det finns inte energi för flörtar

    Är han intresserad kommer han höra av sig

  • Anonym (Jag)

    Tycker de flesta skriver väldigt vettigt om hur man bör tänka. Samtidigt, har man blivit dissad 100% av gångerna man försökt under alla 15 år man försökt hitta någon att bli tillsammans med/alt, ha tillfälligt sex med, så är det svårt att inte känna som att man inte duger, svårt att inte känna sig oälskad.

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Tack) skrev 2015-07-12 12:58:05 följande:

    Gud vilket bra svar. Detta hjälpte mig jättemkt! Jag träffade en kille två ggr och han var såååå gullig, sen hade vi sex två gånger och efter det har han dissat mig. Fattar ju att han förmodligen tyckte jag var dålig i sängen och det ger mig så himla mkt ångest. Ditt svar hjälpte verkligen, ska börja tänka så egentligen. Det är som att när man blir dissad så vill man ha personen mer, faktum är att jag hade själv tänkt sluta träffa denna kille men när han hann först så vill jag liksom ha honom? Så himla konstigt. Det är som att jag vill att han ska ångra sig så att jag kan få dissa honom. Fan. Det måste ju vara något fel på självkänslan... Inte sunt alls.


    Bra! Du som kvinna ska föreställa dig själv som en katt. Du är mystisk, svår att leka med och kommer själv när du vill mysa. Om du beter dig som en hund, dvs följer efter folk, vill kela jämt och älskar vem som helst så kommer du bli tagen för given. Lycka till med allt ;)
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-07-12 15:06:42 följande:

    Alla skriver bra och egentligen ganska självklara svar som att man ska älska sig själv och fråga sig om dejten duger istället för om man själv duger för dejten. Men det är lättare i teorin än i praktiken att tänka så tråkigt nog.

    Sen undrar jag som anonym Tjej ovan varför man inte hör av sig alls om dejten kontaktar en? Även om jag inte skulle vara intresserad av en man så skulle jag ha så mycket klass och stil att jag svarar något för att det är så lågt och elakt att bara låtsas som ingenting. Speciellt i dessa tider med nummerpresentation och leveransrapporter då man vet att den berörda vet att man har sett att den har skickat något eller ringt. För nog är det få personer som är så konstiga eller har gjort bort sig så mycket på en dejt att dom inte ens förtjänar ett svar på ett kontaktförsök.

    Jag frågade tidigare men gör det igen för jag fick inget svar. Är inte män intresserade av att kanske bara få en vän om ni inte hör kyrkklockorna ringa? Jag har alltid haft många killkompisar och även om jag inte skulle vilja dejta någon av dom så har vi oerhört roligt ihop och är goda vänner som gör saker tillsammans ibland. Tänker männen aldrig att "Jag vill inte bli sambo med henne men hon är trevlig att snacka med eller ta en middag med ibland"? Och för att det ska hända så måste man ju svara om hon hör av sig. Knäckefrågan är väl egentligen: Vad får en man att inte höra av sig alls på ett kontaktförsök från dejten? (Förutsätt nu att ni har träffats och att det inte är någon på andra sidan jorden på en dejtingsida som du har chattat med ett par gånger bara.)


    Gumman han är intresserad av dig, men tyvärr dejtar han nog flera och vill kunna välja. Om han svarar dig och lovar för mycket så måste han sedan avfärda någon annan. Genom att inte svara än så har han satt dig på paus. Det är därför Du ska dejta flera, inte sex, men vanliga dejter så du inte hänger upp dina tankar på en enda person.
  • Anonym (Rokky)

    För några år sen skrev jag med en tjej på en dejtsajt. Försökte få till dejt men hon var väldigt svår, till slut sa hon att jag inte var hennes typ.
    Häromdagen skrev hon till mig, också på en dejtsajt.
    Efter några mejl frågade hon om jag dejtar nåt.
    "Nej, inte såna som dissat mig" svarade jag.
    Hon hade inget minne av det. Det har jag, svarade jag.
    Hon kunde inte förstå att jag var så avig, det var ju DÅ.
    Ja, men det var inte HON som blev dissad. Då hade det nog låtit annorlunda.
    Hon skrev nåt mer, men det sket jag i att läsa.

  • snuttplutt

    för det är Skit att bli dissad av nån man har känslor för... en tjej som dissade mig verkade nervös när vi sågs igen senare, hon kanske trodde jag skulle vara jobbig eller vara sur... men jag var som vanligt och låtsades som inget, pratade med henne som vanligt, och efter ett tag tror jag hon slappnade av lite... nästa gång vi sågs verkade hon glad och jag tror vi var OK igen Glad visst är det Surt som Fan att hon inte kände samma, men vad gör man?

  • Anonym (?)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-07-11 00:01:09 följande:

    När man dejtar så blir man ju dissad ganska ofta egentligen av att personen inte gillar en tillräckligt för att vilja ha en till date, förhållande eller ens svara när man ringer/smsar. Varför är det så knäckande att bli dissad av någon man knappt känner? Någon som känner igen sig och vet varför man blir så ledsen och deppig av det? Hur ska man göra för att slippa känna så här? Att tänka att han inte vet vad han går miste om funkar ju inte eftersom att jag vill att killen ska veta vad han går miste om men det får jag ju inte visa om vi inte har någon kontakt! SkrikandesOskyldig Skrattande Så ni som dejtar ofta hur gör ni?


    Alla är väl olika. Har inte alltid känt så vid dejter, ibland har det snarast känts som en lättnad, när ingen ville ses igen. 
    Vid någon dejt har det känts så men då var det för att jag själv blev så förtjust direkt.  Å andra sidan kunde jag släppa det snabbt eftersom vi ju inte hann lära känna varann. 
    och att hålla på och önska att den andra ska känna nån slags förlust - nä, sånt håller jag inte på med, det blir faktiskt lite löjlifr.
  • Anonym (Nisse Norm)
    Rolitza skrev 2015-07-11 09:40:43 följande:

    Och jag är 30+. Det tär på självkänslan så klart och har slutat med att jag gett upp allt vad dejting heter och inte haft ett förhållande på 10 år. Jag är en helt vanlig tjej ska tilläggas, ser helt ok ut och har utbildning, bra familjeförhållanden, jobb etc om det nu har nån betydelse, vilket det inte har.



    Vanliga tjejer är inte singel i 10 år.
  • Anonym (A)
    Anonym (?) skrev 2018-01-10 14:10:05 följande:
    Alla är väl olika. Har inte alltid känt så vid dejter, ibland har det snarast känts som en lättnad, när ingen ville ses igen. 
    Vid någon dejt har det känts så men då var det för att jag själv blev så förtjust direkt.  Å andra sidan kunde jag släppa det snabbt eftersom vi ju inte hann lära känna varann. 
    och att hålla på och önska att den andra ska känna nån slags förlust - nä, sånt håller jag inte på med, det blir faktiskt lite löjlifr.
    +1
  • Anonym (Knäckande...)

    När jag raggar så vill jag känna honom bra, och tycka om honom som vän. Först då känner jag starkare och vill ragga.

    Så då blir jag inte bara dissad av nån, utan dissad av nån jag har förälskat mig i, ser mig som god vän med och någon som jag trodde kände samma för mig. 

    Så inte bara är jag dissad utan känner mig som en total idiot som slösat min tid.

  • Kitty8888

    Klart att man blir sårad och ledsen, om det alltid blir så att man blir dissad utav män. Vet själv hur det känns. Och det där med att älska sig själv spelar mindre roll har jag märkt. Vissa kvinnor duger inte redan ifrån start har jag märkt. Dom blir alltid bara den där "vännen" eller utnyttjade för sex.

  • Anonym (lll)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-07-12 15:06:42 följande:

    Jag frågade tidigare men gör det igen för jag fick inget svar. Är inte män intresserade av att kanske bara få en vän om ni inte hör kyrkklockorna ringa? Jag har alltid haft många killkompisar och även om jag inte skulle vilja dejta någon av dom så har vi oerhört roligt ihop och är goda vänner som gör saker tillsammans ibland. Tänker männen aldrig att "Jag vill inte bli sambo med henne men hon är trevlig att snacka med eller ta en middag med ibland"? Och för att det ska hända så måste man ju svara om hon hör av sig. Knäckefrågan är väl egentligen: Vad får en man att inte höra av sig alls på ett kontaktförsök från dejten? (Förutsätt nu att ni har träffats och att det inte är någon på andra sidan jorden på en dejtingsida som du har chattat med ett par gånger bara.)


    Är man på dejtingsite så nej, då tror jag de flesta inte letar efter kompisar. 
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-07-11 00:01:09 följande:
    Varför är det så knäckande att bli dissad?

    När man dejtar så blir man ju dissad ganska ofta egentligen av att personen inte gillar en tillräckligt för att vilja ha en till date, förhållande eller ens svara när man ringer/smsar. Varför är det så knäckande att bli dissad av någon man knappt känner? Någon som känner igen sig och vet varför man blir så ledsen och deppig av det? Hur ska man göra för att slippa känna så här? Att tänka att han inte vet vad han går miste om funkar ju inte eftersom att jag vill att killen ska veta vad han går miste om men det får jag ju inte visa om vi inte har någon kontakt! // SkrikandesOskyldig Skrattande Så ni som dejtar ofta hur gör ni?


    Det är bara knäckande om man har låg självkänsla.

    Jag bryr mig inte ett dugg om någon nobbar mig. 
  • Love sun

    För att de flesta killar är oempatiska och brytar kontakt direkt utan att tacka artigt och säga lycka till utan lämna en som att det är bara en game, man testar, funkar inte , lämna gå vidare. 


    Jag har jättesvårt för det och ärligt talar orkar inte dejta för den anledningen.

Svar på tråden Varför är det så knäckande att bli dissad?