• m8r9a1j2

    Är DU en "tänkare" eller en "kännare"?

    En tänkare reflekterar, en kännare agerar.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är DU en "tänkare" eller en "kännare"?
  • Gert

    Jag är båda, vilket jag hoppas att alla är.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • m8r9a1j2
    Gert skrev 2015-07-21 18:06:40 följande:

    Jag är båda, vilket jag hoppas att alla är.


    Det kan du nog glömma att alla skulle vara. Ofta lutar man åt det ena, men kan ha drag av det andra också. Men helt 50/50 är nog ovanligt alltså.
  • Gert
    m8r9a1j2 skrev 2015-07-21 18:18:32 följande:
    Det kan du nog glömma att alla skulle vara. Ofta lutar man åt det ena, men kan ha drag av det andra också. Men helt 50/50 är nog ovanligt alltså.
    Jag skrev inte att jag var 50/50, jag skrev att jag var båda. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • m8r9a1j2
    Gert skrev 2015-07-21 18:20:16 följande:

    Jag skrev inte att jag var 50/50, jag skrev att jag var båda. 


    Men gällandes alla andra alltså.
  • Aniiee

    Jag antar att jag, liksom Gert och ty 99% av resten av mänskligheten, är lite bådadera.... att vara renodlat det ena eller det andra är få "förunnat" (skulle förmodligen anses vara någon form av diagnos/handikapp....)

    Inte ofta jag och Gert har något gemensamt...


    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Daniel12

    Både tänkare och kännare. Tyvärr har jag en tendens att gå ner mig i ofta negativa grubblerier. Upplever det också som om andra ofta inte tänker eller känner efter alls. Många lever sina liv spontant och tar sig tyvärr aldrig tid för reflektioner, vilket gör att jag på många områden har kommit längre i mitt tänkande än andra.

  • Oerjan Lax

    Både och. Såklart. Enbart kännare är skitjobbiga att umgås med och enbart tänkare verkar sakna empati.

Svar på tråden Är DU en "tänkare" eller en "kännare"?