• elena-mikaela

    ProgesterAll kräm - symptom efter ÄL

    Eftersom jag själv letade På olika sidor svar på min fråga och inte hittade det så startar jag nytt tråd så de som letar info kan jämföra sina symptom som de har efter användning av ProgesterAll kräm.
    Har PCO. Svårt att skaffa barn. Barn nr 1 skaffat med hjälp av Pergotime för 13 år sedan.
    FÖRSÖK 1.
    26/7 - ÄL och började använda krämen morgon och kväll. Hade tydlig ÄL smärta den dagen i vänstra äggstock.
    Några dagar symptomfri med vanliga ÄL flyttningar som upphörde 27/7 då tempen har gått upp från 36.5 till 36.9 på morgon  och upp till 37.3 på dagarna
    30/7 - under kvällen hugg och stick följes av kraftig mensvärk som varade under 5 minuter. Stramande känsla över magen( inuti) på båda sidor av navel 5-7 cm under naveln.
    1/08 kom hemsk värk i vänstra äggstock och under naveln till vänster som varade till och från hela dagen... Stickande -molande värk till kvällen och öm i magen. Uppsvullen precis under naveln som en bula.
    Kissnödig hela tiden. Yrsel till och från. Öm i bröstvårtor.
    Fortsättning följer.... 
    BIM 9/8  8 dagar kvar


    i längtan på ett plus
  • Svar på tråden ProgesterAll kräm - symptom efter ÄL
  • elena-mikaela

    Idag försvann alla symptom förutom mensvärk då och då..
    Tempen åkte upp igen till 36,96
    Nu använder jag Natural Cykles sedan några dagar och appen hade beräknade mens idag men imorse flyttade till imorgon...så vi får se..
    Tappen har blivit mjuk . annars har jag inga känningar av något.
    Vi får se imorgon..Väntar på mens.


    i längtan på ett plus
  • elena-mikaela

    Idag åkte tempen upp över 37,1

    Mensen framflyttad av appen ytterligare till imorgon

    Graviditetsrisken står högt... Vet inte vad jag ska tänka... Nu åker iväg på semester så det finns inte tid att tänka men man får ju inte hoppas för mycket...

    Kommer iaf skriva varje dag ändå:)


    i längtan på ett plus
  • elena-mikaela

    Inga Mens i sikte... Bim +2 . Testet negativ. Inga symptom förutom mensvärk då och då... Väntar på tant röd:)


    i längtan på ett plus
  • elena-mikaela

    Måste tillägga att jag fick trådiga, slemmiga vita flyttningar för ett par dagar sedan som ökar i mängd -det är enda som avviker...:) så min dumma app har skrivit att jag har fertil dag idag:)


    i längtan på ett plus
  • elena-mikaela

    Bim+3 inga mens i sikte. sista test gjordes på BIM+1 så jag väntar några dagar till. Apoteket ligger intill och har väldigt svårt att hålla sig från att gå och köpa testet så jag hittar på olika aktiviteter som drar ut på tiden så jag blir sen ...


    i längtan på ett plus
  • elena-mikaela

    BIM+4. Idag NC appen larmade mig att jag ska ta gravtest. Tempen åker upp fortfarande.. Håller sig över 37.1 och igår kväll var på 38.44 så  blev man lite orolig över det...
    Ska ta test på eftermiddag. Lite rädd att se resultat. Nu tänker jag inte så mycket intalar mig själv...


    i längtan på ett plus
  • elena-mikaela

    Nu Bim +5 eller 6 ... Fortfarande negativ men testar med RSFU vet inte om man kan lita på de tester... De är billiga i alla fall... Illamående slog till med världens kraft... Nu är den konstant och släpper bara när jag har ätit något... Huvudvärk konstant med...fortfarande springer på toa på natten. Om jag skulle ha Mens som beräknad då skulle jag ha min ÄL nu så då mystes det hemma lite:) i fall att:)

    Ringde till läkare som sa att eftersom jag har så korta cykler på 20-21 dagar sista året med tidig ÄL så borde inte testet visa överhuvudtaget eftersom det är för tidigt, för när jag är på Bim+6 då är det bara vecka 3+6 graviditet om den finns och tester visar från vecka 5 då det finns tillräckligt med hormon... Så det är bara återstår att se...


    i längtan på ett plus
  • elena-mikaela

    Bim+6 eller 7 idag. Samma symptom - illamående knäcker mig.
    Inga nyheter . Har i för sig inte tagit någon test med morgonurin så om tempen inte sjunker imorgon ska göra det. Då har det gått en vecka utan mens. då är jag på CD 28 idag och 29 imorgon. Och det är längre än min längsta cykel. Men jag ska försöka räkna om från längsta cykel då är det BIM+3- vad förvirrande det hela är...:)))


    i längtan på ett plus
  • Anonym (+1)

    Hej! Hur går det ? :) Ska du fortsätta med krämen?

    Jag började med progesterall idag (pga. Utebliven / oregelbunden mens och troligtvis även äl efter pillerstopp i januari). Så jag tycker att det är spännande att höra hur det går speciellt då detta är en relativt ny tråd :)

  • elena-mikaela
    Anonym (+1) skrev 2015-08-28 12:46:58 följande:

    Hej! Hur går det ? :) Ska du fortsätta med krämen?

    Jag började med progesterall idag (pga. Utebliven / oregelbunden mens och troligtvis även äl efter pillerstopp i januari). Så jag tycker att det är spännande att höra hur det går speciellt då detta är en relativt ny tråd :)


    Hej. Fick mens på Bim +8 , några timmar efter att jag har fått svagt plus...och pratade med läkare efteråt... Hon sa att det är svårt att dosera krämen och jag tog inte samma mängd från dag till dag. Tar man för mycket då har den effekt som preventiv medel och jag försöker ju bli gravid. Märkte dock att min cykel har blivit längre.. Och den cykel provar jag utan kräm som läkare sa.. Hade dock 2 ÄL på raken nu. Min temp dock är inte lika hög som den var vid användning av krämen som tyder på att jag har brist av progesteron.. och för mycket östrogen i kroppen så nu i september kommer jag köra med krämen igen.
    i längtan på ett plus
  • Fröken Smilla
    elena-mikaela skrev 2015-08-29 00:13:39 följande:

    Hej. Fick mens på Bim +8 , några timmar efter att jag har fått svagt plus...och pratade med läkare efteråt... Hon sa att det är svårt att dosera krämen och jag tog inte samma mängd från dag till dag. Tar man för mycket då har den effekt som preventiv medel och jag försöker ju bli gravid. Märkte dock att min cykel har blivit längre.. Och den cykel provar jag utan kräm som läkare sa.. Hade dock 2 ÄL på raken nu. Min temp dock är inte lika hög som den var vid användning av krämen som tyder på att jag har brist av progesteron.. och för mycket östrogen i kroppen så nu i september kommer jag köra med krämen igen.


    Jag tror inte på att den har samma effekt som preventivmedel, det var väldigt konstigt sagt av din läkare. Jag har precis genomgått IVF och när man gjort äggplocket och sen får tillbaka embryot får man väldigt höga doser progesteron i ca 14 dagar, mycket högre än de som är i krämen. Och det är något som alla som gör IVF får. Vad är det för läkare som sagt så till dig? Gyn eller?

    Tråkigt dock att det inte lyckades för er denna månaden, men skönt att du såg en bra effekt av krämen på din cykel. Lycka till framöver!
Svar på tråden ProgesterAll kräm - symptom efter ÄL