• Carlssen

    Avslag efter kejsarsnitt

    Hej allihopa!

    Vet inte om jag skriver i rätt tråd men jag prövar o ser om någon har något bra svar.

    Jag blev förlöst den 12/7 med kejsarsnitt. Dagarna efter blödde jag endast 2-3 dagar och det var inte mycket.. Efter de har det endast varit gulaktiga flytningar fram till i förrgår, då kom de klart blod och jag hade mensvärk i ryggslutet och känner mig allmänt svullen. Har avslaget gått över till mens? Ska även tillägga att jag inte ammar. Enligt min bm så säger hon att det är livmodern som drar ihop sig och att det är därför jag blöder och inte mens. Men det känns som att det är så mycket blod (precis som när jag har mens) eftersom jag inte har blödigt någonting förutom första dagarna efter kejsarsnittet.. någon som har varit med om detta?

    litar inte riktigt på min bm då hon inte har varit nå bra alls sen början av hela denna resa..

    Ha en fin dag :)

  • Svar på tråden Avslag efter kejsarsnitt
  • En PantherTant

    Jag födde vaginalt, hade mycket avslag, ammade inte och fick mens 28 dgr efter förlossning. Så tror absolut du har rätt att det är mens.

    Nästa månad vet du om du eller bm har rätt

  • Ego Lovers
    En PantherTant skrev 2015-08-13 14:11:30 följande:

    Jag födde vaginalt, hade mycket avslag, ammade inte och fick mens 28 dgr efter förlossning. Så tror absolut du har rätt att det är mens.

    Nästa månad vet du om du eller bm har rätt smile2.gif


    Stämmer! Jag födde barn vaginalt (man har avslag oavsett) i 7 juli -14 och 28 augusti kom mensen. Inte vad man hade förväntat sig. Avslaget höll i sig i sex veckor och två veckor senare kom mensen.
  • Carlssen
    Minza83 skrev 2015-08-13 14:05:01 följande:

    Ammar du inte så kan det absolut vara mens.

    Knepig bm du har!


    Ja de känns som de är de faktiskt!

    Ja hon är hel skum och aldrig på plats så man kan endast maila..!
  • Carlssen
    En PantherTant skrev 2015-08-13 14:11:30 följande:

    Jag födde vaginalt, hade mycket avslag, ammade inte och fick mens 28 dgr efter förlossning. Så tror absolut du har rätt att det är mens.

    Nästa månad vet du om du eller bm har rätt


    Ja de känns som att de är de faktiskt.. ja de är bara vänta och se!

    Tack för svar! :)
  • Carlssen
    Ego Lovers skrev 2015-08-13 14:28:47 följande:

    Stämmer! Jag födde barn vaginalt (man har avslag oavsett) i 7 juli -14 och 28 augusti kom mensen. Inte vad man hade förväntat sig. Avslaget höll i sig i sex veckor och två veckor senare kom mensen.


    Fattar inte varför bm är så säker på att de inte är mensen när de inte är helt ovanligt att man får tillbaka den tidigt!! Jag tror iaf att de är mensen..

    Tack för svar! :)
Svar på tråden Avslag efter kejsarsnitt