• nova85

    Någon mer som blivit lurad/blåst utav fritidsportalen.se på en Besafe izi kid X1?

    Hej.

    Lade i måndags en beställning på en nyligen upplagt kampanjstol (inom 2 tim från att den kom upp) hos fritidsportalen.se, allt såg 100% grönt ut fick order bek. samt att produkten låg aktiv på deras hemsidan samt prisjakt/pricerunner ca6-8tim efter det att jag genomförde min lyckade beställning. Dagen efter så får jag ett mail "Hej, pga stor efterfrågan på våra kampanjstolar så har dessa tyvärr SLUTSÅLTS." ringer då upp butiken och ifrågasätter varför samtliga färger låg kvar på deras hemsidan i 6-8 timmar efter min genomförda beställning samt att kampanjen endast legat uppe i max någon timme innan jag han genomföra min beställning (hade puch bevakning på priset) , får då till svar att de inte hade mer information och att de ej ville diskutera detta samt att det ej gick att få tag i några nya stolar eller kompensera med likande.

    Har efter detta kommit i kontakt med 2 personer som beställt samma stol och fått samma svar. Om inte detta vore nog så ser jag till min stora förvåning att de idag lagt upp samma stol igen som för mindre en 48tim sedan ej gick att få tag??

    Så nu undrar jag del får man bete sig på detta sätt? Kommer butiken undan om de "råkar" göra fel med att bara säga att de är slutsålda till alla konsumenter som gjort en lyckad beställning?

    Sen är det någon mer som fått detta svar efter en beställning på en Besafe Izi kid X1 från fritidsportalen.se tidigare i veckan?

  • Svar på tråden Någon mer som blivit lurad/blåst utav fritidsportalen.se på en Besafe izi kid X1?
  • Ungoliant

    Gissar att kopplingen mellan lagersystem och webshop ballat ur och att ingen av dem är tillräckligt tekniskt lagd för att kunna förstå och förklara problemet för sura kunder. Är den uppe igen så har säkert deras it-support hunnit lösa problemet. Händer samma sak om du beställer igen, om den nu finns igen?

  • Ungoliant
    nova85 skrev 2015-08-13 22:56:33 följande:

    De har höjt den från 1990:- till 4990:-


    Oj, hoppla. De har alltså sålt fler än de tänkte till kampanjpris, dragit till med att de är slut, och sen lagt upp nya till ordinarie pris? Det kan du absolut bråka om! Hade du fått bekräftelse och betalat är det inget annat än avtalsbrott...
  • nova85
    Ungoliant skrev 2015-08-13 23:06:03 följande:
    Oj, hoppla. De har alltså sålt fler än de tänkte till kampanjpris, dragit till med att de är slut, och sen lagt upp nya till ordinarie pris? Det kan du absolut bråka om! Hade du fått bekräftelse och betalat är det inget annat än avtalsbrott...
    Yes fick order bek och allt såg 100% grönt ut. Produkten i sig låg som sagt även kvar i ca 8 tim på både prisjakt och deras egen hemsida. Jag tror aningen på det du beskriver alt. att de lagt fel pris på en nyhet och sedan inte står sitt kast utan tycker det är "enklare" att säga att den är slutsåld, jag tror helt enkelt att inte en enda kund fått sin beställda stol.

    Var skall man vända sig?
Svar på tråden Någon mer som blivit lurad/blåst utav fritidsportalen.se på en Besafe izi kid X1?