• Sabre135

    Tips på gynekolog i Stockholm

    Finns det någon som har tips på en bra gynekolog i Stockholm som tar en på allvar?

    Bakgrunden är att jag slutade med mina piller sommaren -04. Hade mens ett par gånger men sedan försvann den. I januari/februari -05 var jag till gyn (Serafen) för att kolla att inget var fel. Hon kunde då inte se några problem och visade med hela sitt kroppsspråk hur onödigt hon tyckte att det var att jag besvärade henne. Suckade och hade sig.

    I december -05 fick jag komma dit igen. Hade då haft mens 2-3 gånger på ett år. Nåväl, fick ta ett gäng prover och fick besked om att "hon kunde ju skriva ut en remiss om jag nu tyckte att det här var något problem". Proverna visade på ett något förhöjt hormonvärde som skulle utredas vidare av min husläkare.

    Väl hos husläkaren fattar han inte alls varför jag blivit hänvisad till honom. Dessa frågor ska normalt utredas av gyn. De prover han tog visar på normala värden så nu är jag remitterad tillbaka till samma jäkla gynekolog.

    Som ni säkert förstår har jag noll förtroende för den här kvinnan. Finns det någon som kan tipsa mig om en vettig, förtroendeingivande, gynekolog som tar en på allvar? Förvisso finns det många som säkert har betydligt större problem än detta men för mig är det här en viktig fråga.

    Tack för att ni tog er tid att läsa så här långt.

  • Svar på tråden Tips på gynekolog i Stockholm
  • Nickis

    jag har själv gått hos gyn på octaviakliniken - superbra tycker jag och de tar en verkligen på allvar. Ring dit! Och missar du deras telefontid- faxa!

  • Cuthalion

    Jag gillar Nanna Persson på Sophiahemmet. Hon är seriös och redig, åtminstone tycker jag det

  • Sabre135

    Jag behöver ingen remiss från kärringen på Serafen för att få komma till något av dessa ställen? Det räcker att bara ringa dit och boka tid?

  • Essi73

    Nickis-- Octavia kliniken, har de "valiga" gyn där med, alltså inte bara för utredning?

    Sabre-- Hoppas att det var ok att jag ställde frågan här, jag letar nämligen själv efter en bra gyn i Sthlm

  • Cuthalion

    Sophiahemmet är bara att ringa och boka tid hos. Inga remisser eller liknande. Dock kan det vara en högre kostnad (kommer inte ihåg om gyn är knutna till landstinget eller inte, olika från olika läkare).

  • Nickis

    Essi: oj ... vet inte till hundra procent men tror det!! Är nästan hundra på det förresten då jag har en kompis som gått där efter sin graviditet.
    Remiss är inget krav - bara att ringa dit!

  • Sabre135

    Tack för tipsen. Sitter i kontorslandskap men ska försöka ringa dem så snart jag kan komma ifrån. Detta är ju inte direkt något man vill sitta och diskutera mitt bland sina kollegor

  • Nickis

    Sabre: hade samma problem som du och det löste sig med att jag faxade istället. Den gyn jag har haft kontakt med har varit super och börjar varje samtal med "kan du prata?" och sen har jag om det behövst sprungit iväg där det känns ok att prata vidare om intimare detaljer.

  • Caribe

    Jag går hos ULTRAGYN, läkarhuset vid odenplan!
    Min gyn heter Gerd Hall, men alla verkar jättebra och kunniga där!

  • Lycka77

    Jag går på sophiahemmet och är mycket nöjd!
    De är landstingsanslutna så kostnaderna är inte högre än på ngt annat ställe.
    Trevliga och kompetenta läkare och systrar.

  • Gynekolog i Stockholm
    Gynekolog i Stockholm
    Testa Din Gynekolog i Botkyrka. Visst det ligger i Alby, men fortfarande i Stockholm liksom. Min tjej gick dit och fick mycket bra behandling av vänlig och kunnig doktor, de kollade antalet ägg - alltså infertlitetsutredning. Vi fick tips av en tjejkompis som hade gått tid för ett tag sedan.

    Trevlig personal som tog emot också Glad
Svar på tråden Tips på gynekolog i Stockholm