• elena-mikaela

    PCO, många försök, BIM i september

    Upptäckte att startade tråd där inga anonyma svar tillåtna och vet inte hur man ändrar det så startar en ny tråd med anonyma svar tillåtna:)
    Ville starta ett tråd för många med PCO som har BIM i september , har en/flera/många försök bakom sig och vill följas åt och bara babbla av sig.


    i längtan på ett plus
  • Svar på tråden PCO, många försök, BIM i september
  • Solrosen 83
    mickaa skrev 2015-10-14 16:30:19 följande:
    Denna månad hade ja den 3e tog ovitrelle spruta för det. Men antar att de e bäst o hålla ut lite till. Man vill ju bara att de ska ske på en handvändning men de är som de är? hur gåre för dig då?
    Ok då kan du ju vara rätt säker på när äl var denna gången. Håller tummarna att det blir ett sent plus.

    Jag har inga som helst känningar om att äl ska vara på gång nu vilket jag borde ha tycker jag om de var 17 mm i tisdags. Så jag börjar allt mer ställa in mig på att börja med provera igen nästa torsdag.
  • mickaa
    Solrosen 83 skrev 2015-10-15 07:24:54 följande:

    Ok då kan du ju vara rätt säker på när äl var denna gången. Håller tummarna att det blir ett sent plus.

    Jag har inga som helst känningar om att äl ska vara på gång nu vilket jag borde ha tycker jag om de var 17 mm i tisdags. Så jag börjar allt mer ställa in mig på att börja med provera igen nästa torsdag.


    Fick du inget återbesök typ 2 dagar senare för o kolla att den växt som den ska? När min var 15 mm ville han att ja skulle komma igen 2 dagar senare för o veta exakt när den ska komma o sen ge spruta därefter. Brukar du alltid känna när du har äl? Inte alla som känner det. Du får köra med äl tester o se. Den borde vara redo typ i morgon kan jag tycka
  • Solrosen 83
    mickaa skrev 2015-10-15 08:07:35 följande:
    Fick du inget återbesök typ 2 dagar senare för o kolla att den växt som den ska? När min var 15 mm ville han att ja skulle komma igen 2 dagar senare för o veta exakt när den ska komma o sen ge spruta därefter. Brukar du alltid känna när du har äl? Inte alla som känner det. Du får köra med äl tester o se. Den borde vara redo typ i morgon kan jag tycka
    Nej inget återbesök då jag ju blivit stimulerad med pergo vid helt fel tid i cykeln då mensen först uteblev efter provera och sen kom 4 dagar efter jag börjat med pergo. Så borde inte ge någon äl och hon var inte säker på om det var gamla äggblåsor eller nya nu. Vul gjordes ju redan på cd 7 nu med sena mensen så borde inte ha 17 mm då redan.

    Har inte behövt återbesök tidigare omgångar nu vid syskonförsök även om jag hade ca 13-14 mm vid cd 14. Vet sedan mina behandlingar 2012-2013 att de fortsätter växa sen och ger äl runt cd 20. Har inte tagit någon ägglossningsspruta utan får spontant så då behöver jag inte veta mer exakt. Har testat med äl test också för säkerhetsskull och sen har vi sexat varannan dag från vul till min tempning bekräftat att äl har varit.

    Har inga äl test hemma nu och ingen möjlighet att köpa förrän imorgon em så får väl testa då kanske och se vad det säger.

    Jag har känt av väldigt tydligt genom värk och svullen runt äggstockarna när pergobehandlingen fungerat. Utan den har jag nog inte alltid känt av äl men då vet jag ju inte heller hur ofta jag haft.
  • Solrosen 83

    Har lite känningar kring vänster äggstock idag och en del flytningar så kanske kanske äl kan vara på gång iaf. Blir spännande och se om ältest blir positivt ikväll. Fick till lite mys igår iaf så får väl fortsätta med varannan dag.

  • Solrosen 83

    Negativt äl-test nu på kvällen så verkar inte vara äl på gång än iaf. Får väl testa imorgon igen om känningarna fortsätter. Känns inte allt för hoppfullt.

  • mickaa

    Vart bara negativt, börjat ny kur mes provera sen letrozol igen. Mår inte speciellt bra av alla tabletter känner jag. Ont i huve, trötr och illamående. Fler som känner av kurerna. ?

  • Solrosen 83
    mickaa skrev 2015-10-18 09:40:21 följande:

    Vart bara negativt, börjat ny kur mes provera sen letrozol igen. Mår inte speciellt bra av alla tabletter känner jag. Ont i huve, trötr och illamående. Fler som känner av kurerna. ?


    Nej vad trist att det inte tog sig denna gången. Håller tummarna för att det går bättre nu.

    Provera har jag fått en del negativa effekter av som illamående och vallningar. Var värst när jag tog första omgången och då åt dem på morgonen. Sen dess har jag tagit dem på kvällen och mått mycket bättre och bara blivit trött. Pergotime har jag inte känt av så mycket mer än väldigt ömma äggstockar men det är ju lite poängen med behandlingen.

    Ser inget bra ut för mig heller denna cykel. Ömmandet vid vänster äggstock har försvunnit helt så har inte tagit fler äl test efter mitt andra negativa igår morse. Är nu helt inställd på att det inte var äggblåsa som skulle släppa som läkare såg i tisdags och att det inte blir nog äl nu. Börjar med provera på torsdag på cd 16. Sen hoppas jag att mensen drar igång så snart som möjligt efter det.

    Känns surt med en cykel till spillo. Hade jag väntat lite till hade mensen kanske kommit så jag kunnat börja med pergo på rätt dag istället. Men så kan man ju inte tänka...
  • mickaa
    Solrosen 83 skrev 2015-10-18 20:17:53 följande:

    Nej vad trist att det inte tog sig denna gången. Håller tummarna för att det går bättre nu.

    Provera har jag fått en del negativa effekter av som illamående och vallningar. Var värst när jag tog första omgången och då åt dem på morgonen. Sen dess har jag tagit dem på kvällen och mått mycket bättre och bara blivit trött. Pergotime har jag inte känt av så mycket mer än väldigt ömma äggstockar men det är ju lite poängen med behandlingen.

    Ser inget bra ut för mig heller denna cykel. Ömmandet vid vänster äggstock har försvunnit helt så har inte tagit fler äl test efter mitt andra negativa igår morse. Är nu helt inställd på att det inte var äggblåsa som skulle släppa som läkare såg i tisdags och att det inte blir nog äl nu. Börjar med provera på torsdag på cd 16. Sen hoppas jag att mensen drar igång så snart som möjligt efter det.

    Känns surt med en cykel till spillo. Hade jag väntat lite till hade mensen kanske kommit så jag kunnat börja med pergo på rätt dag istället. Men så kan man ju inte tänka...


    Vad tråkigt att du missat en period helt. Man vill ju bara att de ska hända NU. Att vänta o vänta är inte kul. Fick min mens i morse redan så gyn ska ringa upp mig vid 11 för o bestämma ultraljudsdatum. Mensvärk sån helvetet förde den med sig såklart. Ja äter inte pergotime utan letrozol , varför har ja ingen aning om utan han sa att det skulle nog funka bättre. Hade fint ägg förra månaden men lyckades ändå inte fast jag tog ovitrelle. Får nog ligga i extra nu . Jag mår illa o ont i huve o svallningar till o från av alla tabletter, dem har hindrat mig från att jobba i helgen då jag haft extrem huvudvärk. Kan ju bero på stressen oxå. Hur länge har ni försökt? Vi började i maj iår men började inte med tabletter fören nu i september. Så de blir andra försöket för oss. Ha det bäst sålänge
  • Solrosen 83
    mickaa skrev 2015-10-19 08:50:52 följande:
    Vad tråkigt att du missat en period helt. Man vill ju bara att de ska hända NU. Att vänta o vänta är inte kul. Fick min mens i morse redan så gyn ska ringa upp mig vid 11 för o bestämma ultraljudsdatum. Mensvärk sån helvetet förde den med sig såklart. Ja äter inte pergotime utan letrozol , varför har ja ingen aning om utan han sa att det skulle nog funka bättre. Hade fint ägg förra månaden men lyckades ändå inte fast jag tog ovitrelle. Får nog ligga i extra nu . Jag mår illa o ont i huve o svallningar till o från av alla tabletter, dem har hindrat mig från att jobba i helgen då jag haft extrem huvudvärk. Kan ju bero på stressen oxå. Hur länge har ni försökt? Vi började i maj iår men började inte med tabletter fören nu i september. Så de blir andra försöket för oss. Ha det bäst sålänge
    Inte gjort något för att skydda oss sen dottern föddes nov 2013 men mensen kom tillbaka efter jag slutade amma sep 2014. Då hade jag väldig långa cykler och ingen äl fram till maj då jag kontaktade min läkare och ville börja med pergo igen och fick en tid några veckor senare.
  • Solrosen 83

    Inga tecken på äl här så tog första Proveran igår kväll enligt läkarens plan på cd 16. Molat och spänt lite till och från sista dagarna men väldigt svaga äl test så nu kör jag enligt vad läkaren sa så kommer förhoppningsvis en mens här om ca 10 dagar så jag kan börja om med en ny pergokur sen vid rätt tid som förhoppningsvis kan fungera bättre.

  • Solrosen 83

    Känns nästan som mensen är på gång här och hade lite spottings när jag var på toa nyss trotts två Provera tabletter kvar. Få gånger man längtat så efter mensen men vill bara komma igång med nästa försök.

    Sjukt trött nu oavsett hur mycket jag sover så måste bero på hormonerna i proveran. Kommer knappt ur sängen på morgonen och hela kroppen värker av trötthet. Sen somnar jag på soffan runt 21.

    Visst måste jag kunna avbryta proverakuren och skippa resten av tabletterna om mensen kommer? Poängen är ju och framkalla en blödning.

  • mickaa
    Solrosen 83 skrev 2015-10-30 08:38:26 följande:

    Känns nästan som mensen är på gång här och hade lite spottings när jag var på toa nyss trotts två Provera tabletter kvar. Få gånger man längtat så efter mensen men vill bara komma igång med nästa försök.

    Sjukt trött nu oavsett hur mycket jag sover så måste bero på hormonerna i proveran. Kommer knappt ur sängen på morgonen och hela kroppen värker av trötthet. Sen somnar jag på soffan runt 21.

    Visst måste jag kunna avbryta proverakuren och skippa resten av tabletterna om mensen kommer? Poängen är ju och framkalla en blödning.


    Om du får mensen innan kuren är slut så ska du sluta med dem. Ja fick min på 3 dagen med provera ist för 12e dagen gyn sa att man ska sluta då o sen räkna äl efter fösta mens dagen. O sen ta pergotime letrozol vas du nu tar på 5e mens dagen som vanligt. Jag inväntar äl nu till helgen så ska ta äl test under dagen. O när den väl visar sig tar jag sprutan. Lycka till;)
  • Solrosen 83
    mickaa skrev 2015-10-30 09:56:17 följande:
    Om du får mensen innan kuren är slut så ska du sluta med dem. Ja fick min på 3 dagen med provera ist för 12e dagen gyn sa att man ska sluta då o sen räkna äl efter fösta mens dagen. O sen ta pergotime letrozol vas du nu tar på 5e mens dagen som vanligt. Jag inväntar äl nu till helgen så ska ta äl test under dagen. O när den väl visar sig tar jag sprutan. Lycka till;)
    Tack för svaret. Hade för mig att jag hade läst att man skulle göra så men det var ju för 3 år sen när jag fick Provera första gången. Har ju hunnit ta några kurer både nu och för 3 år sen men mensen har alltid kommit först ett par dagar efter avslutad kur. Får väl se om det blir annorlunda denna gången.

    Spännande med äl på gång. Hoppas du snart får positivt på äl-testen så du kan ta sprutan.
  • Solrosen 83
    mickaa skrev 2015-10-30 09:56:17 följande:
    Om du får mensen innan kuren är slut så ska du sluta med dem. Ja fick min på 3 dagen med provera ist för 12e dagen gyn sa att man ska sluta då o sen räkna äl efter fösta mens dagen. O sen ta pergotime letrozol vas du nu tar på 5e mens dagen som vanligt. Jag inväntar äl nu till helgen så ska ta äl test under dagen. O när den väl visar sig tar jag sprutan. Lycka till;)
    Hur har det gått för dig? Blev det något pos äl-test i helgen så du har fått tagit sprutan?

    Här kom mensen igår så på lördag blir det pergostart igen.
  • mickaa
    Solrosen 83 skrev 2015-11-04 21:32:09 följande:

    Hur har det gått för dig? Blev det något pos äl-test i helgen så du har fått tagit sprutan?

    Här kom mensen igår så på lördag blir det pergostart igen.


    Härligt då är du igång iaf. Nej som valt är äl sen trots hjälpmedel. Fick ett positivt idag med apotekets äl.test men negativt med ett annat billigare. Fick testa en gg till under dagen idag . Chansade att de va positivt , använde apotekets sist o den prickade Så får lita på den. Fick inge ultraljud denna gg så svårt o veta hur ägget är, sist så växte den lite sakta. Men Tog sprutan nu vid 11 , så blir hem o gosa lite ikväll o I morgon. Men fortsätter med äl test i morgon för o vara säker att ja inte tog den för tidigt o har jag gjort de finns de risk att missa så får köpa fler testee;) evigt krångel dehär med o skaffa ungar.:)
  • mickaa

    Hej igen alla. Har en fundering. Tog ovitrelle I torsdags för äl visade positivt. Körde runt i sänghalmen från o med onsdag tom lördag. Jag vet att ovitrelle ger falskt plus på gravtest men hur är det med äl test. Jag tog ett imorse bara för o kolla att äl var över men den visade glad gubbe med clear blue test. Testet ska väl bara visa de två mest fertila dagarna inte 4 dagar i rad? Kan sprutan påverkar testet negativt tro? Har försökt läsa men det står inte mkt om de. Pratade med gyn ang att sprutan ger plus på gravtest upp till 10 dagar o de visste inte ens dem om så känns inte som någon idé att fråga dem om detta heller. Har jag missat äl då kanske? Känns lite förvirrande.

  • Solrosen 83
    mickaa skrev 2015-11-08 10:12:36 följande:

    Hej igen alla. Har en fundering. Tog ovitrelle I torsdags för äl visade positivt. Körde runt i sänghalmen från o med onsdag tom lördag. Jag vet att ovitrelle ger falskt plus på gravtest men hur är det med äl test. Jag tog ett imorse bara för o kolla att äl var över men den visade glad gubbe med clear blue test. Testet ska väl bara visa de två mest fertila dagarna inte 4 dagar i rad? Kan sprutan påverkar testet negativt tro? Har försökt läsa men det står inte mkt om de. Pratade med gyn ang att sprutan ger plus på gravtest upp till 10 dagar o de visste inte ens dem om så känns inte som någon idé att fråga dem om detta heller. Har jag missat äl då kanske? Känns lite förvirrande.


    Har tyvärr ingen aning då jag inte använt äl-spruta. Men rent logiskt borde det ju kunna ge konstigt utslag även på äl-test. Det måste ju vara något hormon i som triggar igång äl så det borde ju kunna finnas kvar i kroppen sen.

    Låter märkligt att din mottagning inte kände till det om att sprutan kan ge falskt positivt på gravtest om man testar för tidigt.
Svar på tråden PCO, många försök, BIM i september