• anonym99978977

    Gå ner i vikt!

    Hej! jag är 12 och ett halft år gammal, jag vill gå ner i vikt! jag är 163 cm och väger 73 kg. hur ska jag göra? jag har provat många sporter men ingen är kul. jag vill jättegärna träna på gym men jag är flr ung! jag har provat att träna på gym några gånger och det var perfekt för mig. jag är inte så "nyttig" av mig. jag sitter mest vid datorn och käkar... men jag vill nu ha hjälp med att gå ner i vikt! :)

  • Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • tjejenA

    Hej! vad du först måste göra är att ändra kosten. Försök att äta var tredje timme fast små portioner, så att du inte äter dig proppmätt. Skippa sötsaker och ersätt det med kanske morotstavar. Du kan hitta mycket övningar på youtube..min favorit är denise austin: ultimate fat burn workout. Kör den måndag och tisdag, vila onsdag, sen kör du den torsdag och fredag och vilar helgen. Du kommer att känna skillnad men inte se resultat förens om nån månad så det viktiga är att ha tålamod och puscha sig själv. Hoppas jag kunde hjälpa till lite. Och vill du ha nåt som är gott så gör nån god smothie på goda frukter och bär.

Svar på tråden Gå ner i vikt!