• nnathaliiee

    Vad ska jag göra ?!

    Jag hade behövt höra lite råd om hur jag ska göra angående mitt " förhållande".

    Jag är en 20 årig tjej som träffade en kille på 23/24år förra sommaren. Vi träffades via vänner och det gick väldigt fort och vi blev tillsammans. Vi båda bor själva och bodde väl lite hos varandra första tiden.

    Jag visste om att han hade ett ex som han gjort slut med för några månader sedan. Där han inte fått säga till om någonting i det förhållandet och att han blivit sårad av denna tjejen många gånger.

    Men som sagt vi blev tillsammans i Juli och allt gick bra.. tills när jag spelade ett spel på hans telefon och han fick ett sms av någon annan tjej.Detta var ca i slutet av Oktober/början av November. När jag frågade vem det var så sa han att det bara var " reklam" eller att han inte kände tjejen. Nästa gång han fick smset så menade killen på att det var en tjej som redan hade pojkvän, så jag behövde inte oroa mig. " för hon hade redan pojkvän"

    Nästa gång såg jag en bild på tjejen och såg att det var hans ex som han skrev med. Och när jag frågade honom så sa han bara att dem var kompisar och att jag inte skulle oroa mig.. jag litade på honom men sen började han sätta lösenord på appen där han fått sms från sitt ex ifrån.. han raderade henne från appen för att jag skulle lita på honom mer vilket gjorde mig glad.

    Men han började smyga med mobilen mer och jag kom på honom med att han hade bytt namn på hennes telefonnummer så jag inte skulle få reda på att han fortfarande smsade med henne.

    Vi hade en resa inbokad i December med hans familj då vi åkte till Spanien. Under resan så var han upptagen med telefonen mestadels av tiden med att smsa med henne.

    Under semestern så råkade jag läsa hans meddelande med hans kompis där det står att killen måste berätta för mig " vad som hänt" . När jag frågar honom så berättar han att han har träffat sitt ex och att dem pussades och att han nog gillade henne " också". Med tanke på att vi var på en resa kunde vi inget göra utan skulle lösa det när vi kom hem.

    När vi kom hem så kör killen hem mig till min kompis för vi skulle ha lite " tid ifrån varandra". När jag kommer till kompisen och hennes pojkvän( även min killes kompis) så börjar hon gråta och berättar då för mig att min kille har varit otrogen och legat med sitt ex. Och att detta har pågått iallafall sen November.

    Eftersom dem bor 5 minuter ifrån varandra så väljer jag att åka dit för att hämta mina saker. När vi kommer dit så är han hemma och jag berättar att jag vet. Ca 15 minuter efter vi kommit så kommer hans ex till honom då han skrivit o bett honom komma dit.

    Vi pratar länge och jag säger att jag kan gå med på att ge honom lite tid och fundera på vad han egentligen vill och "vem han skulle ha".

    Sen dess så har allt bara blivit värre. Han fortsatte att prata med henne och mig hela tiden. Han har fortsatt att träffa både mig och henne och valt att ligga med oss båda. Han säger till mig att han valt mig och till henne att han vill vara med henne.

    Jag har kommit på honom några gånger med att han varit hemma hos henne eller att han prata med henne. Men då lovar han mig " att han ska ta bort henne som kontakt och säga upp allt som har med henne och göra".Och att han vill leva med mig. Men varje gång har han ljugit för mig. Jag har varit dumt och förlåtit honom varje gång men nu börjar jag tröttna på allt. Han hör nästan aldrig av sig, utan oftast är det jag som måste höra av mig till honom. Han är konflikträdd så vi kan aldrig lösa något. Så fort han inte svarar eller han håller på med mobilen framför mig så får jag för mig att det är med " henne" han skriver med eller är hos.

    Jag vet inte riktigt vad jag ska göra då jag fortfarande älskar honom och hade kunnat göra allt för honom. Men är rädd att jag kanske inte kan komma över det som hänt. Jag vill inte förlora honom men samtidigt kan jag inte bara vara vän med honom. Det är jobbigt för vi har gemensamma vänner. Jag vill vara med honom men samtidigt litar jag inte på honom. Vi båda har försökt att säga upp kontakten med varandra men hittar alltid tillbaka snabbt, men samtidigt så blir jag sårad varje gång för jag vill så gärna leva med honom och jag får snabbt för höga förhoppningar att vi ska hitta tillbaka. Han säger ena sekunden han vill leva med mig och vara något seriöst och att vi ska träffas och gå på dejt och massa som låter bra. Men sen nästa sekund så så fort jag frågar om han vill ses svarar han inte eller har ursäkter. Vi har träffats några gånger men då har de endast blivit sex.Men jag vill mer och han säger han vill de också men visar inget.

    Något tips?

    Tack

  • Svar på tråden Vad ska jag göra ?!
  • Nayaa

    Varför skulle du lägga ner mer tid på honom? Dumpa honom och gå vidare. Det där kommer aldrig att bli bra.

    Och vadå konflikträdd och kan inte lösa saker? Då kanske man ska sluta behandla andra som skit och ställa till med oreda.

    Han vill uppenbarligen både ha kakan kvar och äta den. D U M P A.

Svar på tråden Vad ska jag göra ?!